دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آیین پایانی جشنواره کشوری تئاتر سردار عشق گفت: با برگزاری این جشنواره کشوری، شاهد نقش محوری و تاثیرگذار سردار سلیمانی در عرصه فرهنگ و هنر و جامعه بودیم.

حمیدرضا قانعی در آیین پایانی جشنواره کشوری تئاتر سردار عشق اظهار کرد: برگزاری این جشنواره همزمان شد با نخستین روزهایی که من در اداره کل مستقر شده‌ام و با وجود نگرانی هایی که برای برگزاری این جشنواره داشتم اما شاهد برگزاری خوب این جشنواره در شهرستانهای مختلف فارس از نظر کمی وکیفی بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: گزارش های مربوط به اجرای این جشنواره که از سوی شهرستان های نی ریز، داراب، آباده و مرودشت ارائه شد، باعث دلگرمی ما نسبت به برگزاری این جشنواره شد و با برگزاری این جشنواره شاهد نقش و تاثیرگذاری شهید سلیمانی در عرصه فرهنگ و هنر و جامعه بودیم.

وی افزود: استقبال پرشور مردم از هنرهای نمایشی نشان می دهد که همچنان هنرهای نمایشی در بین دیگر گونه های هنری برای مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است و ما نیز به عنوان متولیان فرهنگی باید به این هنر توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

همکاری نهادهای مختلف فرهنگی برای روشن نگه داشتن چراغ هنرهای نمایشی

نوید جعفری نایب رییس انجمن تئاتر فارس نیز با بیان اینکه هنر دیالوگ گفتن و سخن گفتن است، اظهار کرد: جای بسی خوشحالی است که شاهد برگزاری نخستین جشنواره کشوری تئاتر سردار عشق در استان فارس بودیم.

وی ادامه داد: برگزاری خوب این جشنواره در چهار گرایش تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی- محیطی، رادیو تئاتر و نمایشنامه خوانی حاکی از تلاش اهالی تئاتر فارس داشت و از میان انبوهی از آثار بهترین ها انتخاب شدند.

جعفری ابراز کرد: بعد از سالها تلاش برای روشن نگاه داشتن چراغ صحنه نمایش، شاهد همکاری سازمان های مختلف فرهنگی در برگزاری جشنواره تئاتر بودیم و امیدواریم هنرمندان فعال در این عرصه بیش از پیش مورد حمایت مسئولان قرار بگیرند.

امیر صادقی مسئول انجمن نمایش بسیج هنرمندان فارس نیز بیان کرد: خوشبختانه تفکر سردار سلیمانی هر روز در دل و ذهن مردم ظاهر می شود. «سردار عشق» از امروز آغاز راه ما شد و همه تئاترهای اجرا شده نمایشی از عشق به سردار عشق بود.

وی ادامه داد: دشمن بداند با کشتن و از بین بردن هر سردار سلیمانی، شاهد ظهور سردار سلیمانی های دیگر می شود و نقش سردار سلیمانی ها را پایانی نیست.

حمید نیلی مدیر عامل انجمن تئاتر مقاومت و دفاع مقدس هم گفت: نخستین جشنواره ادای دین هنرمندان به سردار سلیمانی است. در طی دو سال گذشته به شخصیت بارز این شهید پرداخته شد و باید آهسته آهسته به سمت ترویج و معرفی فرهنگ شهید سلیمانی پیش برویم.

وی با بیان اینکه شیراز می تواند میزبانی دوره بعدی تئاتر مقاومت را به عهده بگیرد، افزود: امیدواریم در سالهای آینده شاهد شکل‌گیری فعالیت‌های خوبی در حوزه نمایش نامه نویسی باشیم تا این نمایش نامه‌ها خوراکی برای این جشنواره ها باشند.

در انتهای این مراسم از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

نخستین جشنواره تئاتر سردار عشق در چهار گرایش (تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی- محیطی، رادیو تئاتر و نمایشنامه خوانی) و در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی از چهارم تا نهم بهمن ماه در سراسر استان فارس برگزار شد که ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰ آخرین مهلت ثبت نام در دبیرخانه یک بهمن ماه ‌آخرین مهلت برای ارسال فیلم کامل اثر برای ارزیابی بوده است.

آیین پایانی جشنواره سردار عشق

نمایش پیراهن، لنگ سرتاسری (اجرا در شیراز)

نمایش بخنده گندم که رؤیا می‌آورد

نمایشنامه‌خوانی در داراب

گشایش جشنواره در آباده

نمایش خیابانی آن مرد آمد

نمایش خیابانی ننه هرمز

نمایش قبل از شروع حرف بزن

نمایش رادیویی اشک عروس

نمایش رادیویی سه روایت از زندگی

نمایش رادیویی غریبستان

نمایش خیابانی آن مرد آمد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG