کاشی حوض

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
کاشی حوض
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
۰۴ مرداد ۹۵ ، ۲۰:۰۶

جنبش کتابخوانی در خانه زنیان

مجتمع فرهنگی خانه زنیان، جنبش کتابخوانی را به صورت کلاس های کتابخوانی از مهرماه سال 94 آغاز کرد تا در راستای فرهنگ سازی برای مطالعه قدم مؤثری را بردارد.

انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس - فرهنگ و هنر ارژن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، محمدمهدی اسدزاده، سرپرست مجتمع فرهنگی هنری شهر خانه زنیان گفت: از ابتدای سال ٩٥، دو برنامه اصلی را در دستور کار خود قرار داده است. یکی نهادینه نمودن فعالیت های قرآنی و دیگری نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

اسدزاده افزود: کلاس های قرآن و کتابخوانی را از سال گذشته با یک کلاس برای پسران دانش آموزان شروع کردیم. امسال نیز با هدف نهادینه کردن این دو فعالیت در بخش ارژن گستره فعالیت های قرآنی و کتابخوانی را از سطح شهر خانه زنیان به روستای بخش ارژن گسترده کردیم.

سرپرست مجتمع فرهنگی هنری خانه زنیان ادامه داد: امسال در مجموع فعالیت های قرآنی را به شکل کلاس های روخوانی، آموزش تجوید و قرائت و همچنین مفاهیم با رویکرد تفسیر نور حجت الاسلام محسن قرائتی در منطقه به اجرا در آوردیم.

وی در مورد مربیان قرآن خاطر نشان ساخت: سال گذشته تنها یک مربی قرآن داشتیم که از ابتدای امسال دو نفر خواهر و یک برادر دیگر به مربیان قرآن ما اضافه شده است و امید داریم که تا پایان سال ٩٥ کلاس های قرآن را حداقل در نقطه بخش ارژن برگزار نماییم.

این مسئول اضافه کرد: هم اکنون در ٤ نقطه بخش ارژن شامل، خانه زنیان، سرمور، دهنو و دشت ارژن کلاس های قرآن ما برگزار می شود. این علاوه بر فعالیت های قرآنی مجتمع در مساجد بخش است که به مربی گری حجت الاسلام رضا راضی و همسر ایشان برگزار می شد.

محمدمهدی اسدزاده در مورد کلاس های کتابخوانی نیز گفت: کلاس های کتابخوانی را از ابتدای سال تحصیلی ٩٤-٩٥ با همکاری اداره آموزش و پرورش بخش ارژن با یک کلاس آغاز کردیم. این کلاس مورد تایید اداره آموزش و پرورش گردید و قرار شده است تا در سال تحصیلی ٩٥ -٩٦ تعداد این کلاس های به مراتب افزایش یابد و البته برنامه بلندمدتی را برای این منظور در دستور کار داریم.

اسدزاده افزود: در طرح تابستانی اوقات فراغت، مجتمع فرهنگی هنری خانه زنیان با همکاری اداره آموزش و پرورش بخش ارژن دو کلاس پسران و دختران در شهر خانه زنیان و دو کلاس دخترانه و پسرانه نیز در روستای سرمور برگزار می شود.

سرپرست مجتمع فرهنگی هنری خانه زنیان اضافه کرد: در کنار این کلاس های کتابخوانی برای دانش آموزان، مجتمع فرهنگی هنری شهر خانه زنیان با همکاری انجمن معتادان گمنام (NA) شهر خانه زنیان و آموزشگاه زبان توحید شهر خانه زنیان نیز دو کلاس با هدف و رویکردی متفاوت به ترتیب در راستای مبارزه به اعتیاد و موادمخدر و آشنایی با ادبیات بین المللی در این مجتمع برای سنین بزرگسالان برگزار می شود.

وی خاطر نشان ساخت: امیدواریم که این روند ادامه پیدا کرده و همچون جنبشی در تمام آحاد منطقه بخش ارژن نهادینه گردد.

نظرات (۱)

۰۴ مرداد ۹۵ ، ۲۳:۲۶ سید محمد رضی زاده
آمار مطالعه کتاب در کشور اسفناک است، واقعا بحث کتابخوانی در کشور نیازمند یک کار جهادی است...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG