دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سعدی را شاعری برای همه نسل‌ها دانست و گفت: امسال گلباران آرامگاه این شاعر پرآوازه با حضور گسترده مردم و توسط دانش‌آموزان انجام شد.

انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - انجمن آثار و مفاخر فرهنگی - فرهنگ فارس -

غلامرضا خوش اقبال شنبه با عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن یادروز سعدی اظهار کرد: امسال برای مراسم گلباران آرامگاه سعدی شرایط ویژه‌ای تعریف شد، هر سال این مراسم با حضور مسئولان رسمی برگزار می‌شد اما امسال همه مسئولان و اهالی فرهنگ و ادب بر این باور بودند که این آیین با هدف معرفی این شاعر پرآوازه به نسل‌های آینده برگزار شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: در حقیقت متولیان فرهنگی معتقدند این ارزش‌ها باید برای فرزندان ما بیش از پیش تبیین شود.

خوش‌اقبال اضافه کرد: امروز هم به همین نیت هماهنگی‌های لازم برای حضور دانش‌آموزان مدارس در آرامگاه سعدی انجام شد و گلباران امسال توسط دانش‌آموزان، پیش‌دبستانی‌ها و دبستانی‌ها صورت گرفت، البته شاهد حضور گسترده مردم نیز در این مراسم‌ بودیم.

وی افزود: هدف ما از این برنامه، معرفی این شاعر به نسل‌های آینده و رنگ دگرگونه دادن به این نوع رویدادها بود، این اتفاق مبارکی است که یادروز سعدی روزی برای علاقمندان و دوستداران سعدی باشد و با حضور آنها برپا شود.

اول اردیبهشت در تقویم ایران روز سعدی، خالق بوستان و گلستان است، هر سال به مناسبت این روز آرامگاه این شاعر پارسی‌گوی با حضور مسئولان فرهنگی گلباران می‌شود.

امسال این مراسم توسط دانش‌آموزان و مردم انجام شد، همچنین در این مراسم معاون فرهنگی و رسانه‌ای، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مدیر مرکز سعدی‌شناسی و دیگر متولیان فرهنگی و دوستداران این شاعر شیرازی حضور داشتند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG