کاشی حوض

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
کاشی حوض
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

۱۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

جایزه کتاب سال فارس برای نخستین بار، فرهنگی دیگرگونه را رقم زد
استان فارس با توجه به پیشینه و گذشته خود که سرشار از بزرگان فرهنگ، ادب و هنر است، در جهان شناخته شده است؛ چه این آیین باشد و چه نباشد. اما بر ماست که هر چند این استان سرآمد است، آیینی در خور شأن و جایگاه بزرگان آن داشته باشیم که جایگاهی ویژه در جهان داشته باشد.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۹ ، ۱۲:۴۶
محمدمهدی اسدزاده
روز شعر و ادب فارسی
بر خود می‌بالیم که در دیار حافظ، سعدی، خواجو، شوریده و .... زیسته‌ایم و در هوای شعر و شعور و ادبی که آنان برای‌مان به ارمغان گذاشته‌اند، نفس می‌کشیم.

انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - راستین‌آنلاین - روزنامه افسانه شماره 4249 مورخ 29 شهریور 1399 صفحه 9 - روزنامه شیرازنوین شماره 1081 مورخ 29 شهریور 1399 صفحه 5 - روزنامه تماشا شماره 2188 مورخ 29 شهریور 1399 صفحه 3 - هنرشیراز -

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۹ ، ۱۲:۳۳
محمدمهدی اسدزاده
برگزاری نخستین جشنواره کتاب سال در هفته آینده
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان داشت: امسال و در نخستین دوره جشنواره کتاب سال، در بخش پژوهشی ۱۴۲، در بخش داستان ۱۴۸، در بخش شعر ۲۷۲، در بخش کودک و نوجوان ۵۴، در بخش مذهبی ۶۳، در بخش روانشناسی ۶۸، در بخش تاریخ ۷۱، در بخش جغرافیا ۳۸، در بخش پزشکی ۳۲ و در بخش علوم پایه ۲۳۱ اثر به دبیرخانه فرستاده شد.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۹ ، ۰۹:۵۴
محمدمهدی اسدزاده
مهدی رنجبر، دبیر انجمن مفاخر فارس شد
از ایده‌های نوآورانه و پیشنهادها برای چگونگی برگزاری رویدادها نیز استقبال کرده و می‌کنیم تا بتوانیم در فضایی سالم، شادابی و امید را که امروز حتی هنرمندانی و فرهنگ‌وران، یعنی شادی‌سازان و امیدآفرینان جامعه، نیز به آن دچار شده‌اند، به مردم برگردانیم.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۹ ، ۱۱:۵۳
محمدمهدی اسدزاده
بازدید معاون هنری و سینمایی اداره کل از شرکت‌های فیلم‌سازی به مناسبت روز سینما

به مناسبت روز سینما، بهروز مرامی جدیدی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به همراه روح‌الله رنجبری، مدیرگروه سینمایی و سکینه پروانه، کارشناسی سینمایی این اداره کل، از سه شرکت فیلم‌سازی انجمن فیلم‌سازان جوان، آموزشگاه فیلم‌سازی دنیای آفتاب و آموزشگاه علوم سینمایی نما شیراز بازدید نمود.

انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - پیام‌خبر -

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۹ ، ۱۱:۴۷
محمدمهدی اسدزاده
فارس، رنگین‌کمان ناشناخته فرهنگی در حوزه مد و لباس است
تا کنون ۲۲۶ طراح فعال از آقایان و بانوان در فارس شناسایی شده‌اند که ۲۴ طرح آن‌ها نیز مالکیت معنوی دریافت کرده‌اند. در این میان تنها یک نفر از حوزه مد ولباس در لیست سه هزار نفری بیمه‌شدگان بیمه هنرمندان فارس قرار دارد.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۹ ، ۰۹:۲۶
محمدمهدی اسدزاده
باید برای درآمدزایی طراحان مد و لباس بسترسازی شود
هرچند مد و لباس دومین صنعت پول‌ساز جهان است، اما در کشور ما هنری نوپاست که برای صنعتی شدن آن نیاز به پشتیبانی همه‌جانبه به ویژه همکاری و هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره صمت و ناجا دارد.
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۹ ، ۰۹:۱۹
محمدمهدی اسدزاده
رشد و پیشرفت مد و لباس، با نگاه تمرکززدا
دیدگاه من در پشتیبانی از مؤسسات و فعالان قانونی مد و لباس این است که اگر گزارشی از فعالیت‌های غیرمجازی بدست من برسد سریعاً آن را بررسی کرده و در صورت که این امر ثابت شود، با هماهنگی‌های که انجام داده‌ایم پس از یک بار اخطار به بستن آن مکان اقدام خواهیم کرد.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۹ ، ۱۶:۳۸
محمدمهدی اسدزاده
سومین دوره جشنواره کشوری بهونه در گام پایانی
جشنواره‌های بهونه که با همه‌گیری بیماری کرونا در راستای امیدآفرینی و شادی مردم راه‌اندازی شد، اکنون در پلکان سوم خود، جایگاه ویژه‌ای را بدست آورده است.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۹ ، ۱۶:۳۳
محمدمهدی اسدزاده
حوزه علمیه فارس با فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تفاهم‌نامه می‌بندد
امروزه بیش از پیش به اهمیت گفتمان فقه هنر نیازمندیم. این نیازمندی دو سویه است و هم حوزه‌های علمیه می‌توانند برای فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی فرهنگ دینی از ابزار هنر بیشتر و حرفه‌ای‌تر بهره گیرند و هم هنرمندان با شناخت فقه هنر می‌توانند از آسیب‌های محتوایی بیش از پیش دور شوند.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۹ ، ۰۹:۲۷
محمدمهدی اسدزاده
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۹ ، ۱۰:۲۵
محمدمهدی اسدزاده
کارکرد فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در دولت روحانی
از آن جا که در یک سال آینده همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری بایستی بر بستر فضای مجازی برگزار شود، برنامه یک ساله این اداره کل از شهریور 1399 تا شهریور 1400 نیز در مراحل پایانی تدوین است و بزودی منتشر خواهد شد.

انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - پیام‌خبر - راستین‌آنلاین -

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۹ ، ۰۹:۱۳
محمدمهدی اسدزاده
ماییم و شورِ برآمده از خیزش بلند خونین عاشورای حسین
اینک ماییم و شورِ برآمده از خیزش بلند خونین عاشورای حسین، که در آزمونی شگرف، باید برگزینیم که راه حسین کدام است؟ راهی که کورکورانه به نام حسین در گود ذلت کوچک‌ترین ستم‌پیشه مرگ‌آور بنشینیم یا در بلندای تاریخ، بار دیگر به خود و جهان یادآوری کنیم حماسه بزرگ‌مردی را که در خون نشست، تا تندرستی انسان و جامعه انسانی در گردونه زمان، بیمه کند.

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۱ شهریور ۹۹ ، ۰۸:۳۱
محمدمهدی اسدزاده
KJDYTVG