دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
دیدگاه من در پشتیبانی از مؤسسات و فعالان قانونی مد و لباس این است که اگر گزارشی از فعالیت‌های غیرمجازی بدست من برسد سریعاً آن را بررسی کرده و در صورت که این امر ثابت شود، با هماهنگی‌های که انجام داده‌ایم پس از یک بار اخطار به بستن آن مکان اقدام خواهیم کرد.

سیده مرضیه شفاپور، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور پس از ورود به شیراز در نخستین گام خود، در مؤسسه فرهنگی و هنری شهرراز شیراز حضور پیدا کرد.

شفاپور با حضور در کارگاه آموزشی مد و لباس و بخش طراحی مد و لباس مؤسسه فرهنگی و هنری شهرراز شیراز، از بخش مد و لباس پلت‌فرم اینجو رونمایی نمود.

اینجو سامانه‌ای است که چهارمین جشنواره مد و لباس فارس را در فضای مجازی برگزار خواهد کرد.

شفاپور همچنین سپس نشستی را با مدیرمسئولان مؤسسات مد و لباس فارس داشت.

وی در این نشست گفت: دیدگاه من، تمرکززدایی و رشد و پیشرفت استان‌ها و شهرستان‌ها است؛ و با این دیدگاه رشد و پیشرفت مد و لباس را که هنری نوین در کشور ماست می‌نگرم. هنری که چونان کودکی نوپا، باید آن را پشتیبانی و حمایت کرد؛ هرچند برخی با سرکوب آن، نمی‌خواهند اجازه دهند این هنر در کشور ما صنعتی شود.

سیده مرضیه شفاپور افزود: از دید قانونی، متولی اصلی فرهنگ و هنر کشور ما، فرهنگ و ارشاد اسلامی است. اما از آن جا که نهادهایی موازی این وزارت‌خانه نیز در حال فعالیت هستند، بودجه‌های فرهنگ و هنر نیز سرشکن شده و بودجه لازم در دست این وزارتخانه قرار نمی‌گیرد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ادامه داد: دیدگاه من در پشتیبانی از مؤسسات و فعالان قانونی مد و لباس این است که اگر گزارشی از فعالیت‌های غیرمجازی بدست من برسد سریعاً آن را بررسی کرده و در صورت که این امر ثابت شود، با هماهنگی‌های که انجام داده‌ایم پس از یک بار اخطار به بستن آن مکان اقدام خواهیم کرد. از این رو درخواست دارم تا کسانی که به صورت غیرمجاز در این زمینه فعالیت دارند هر چه سریع‌تر نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند. این نکته نیز گفتنی است که اخذ مجوز نه تنها موجب فعالیت قانونی خواهد که می‌توانند از امتیازاتی که ما برای مؤسسات قانونی و دارای مجوز در نظر گرفته‌ایم نیز بهره بگیرند.

بهروز مرامی جدیدی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این نشست گفت: بیشترین آسیب از همه‌گیری بیماری کرونا نه تنها در فارس بلکه در سراسر کشور، به فعالیت‌های فرهنگی و هنری وارد شد. چرا که از ابتدای این همه‌گیری، بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و هنری همچون سینماها، تماشاخانه‌ها، آموزشگاه‌ها و ... بسته شدند.

بهروز مرامی جدیدی ادامه داد: مد و لباس هنر نویی است که امروزه در کشور نوپاست و کسانی که امروزه در این هنر گام برمی‌دارند، پشگامانی هستند که کارهای آنان ماندگار خواهد شد. چرا که آنان تنها با عشق به این کار وارد شده‌اند و سرمایه و جوانی و ذوق خود را در گود هنر مد و لباس نمایش می‌دهند.

در این نشست مدیرمسئولان دو مؤسسه فرهنگی و هنری مد و لباس فارس نیز دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

در پایان از مؤسسه فرهنگی و هنری شهرراز که برگزارکننده دو دوره دوم و چهارم جشنواره مد و لباس فارس بوده است، و مؤسسه فرهنگی و هنری ماسا که برگزارکننده دور پیشین این جشنواره بود با اهدای لوحی تقدیر شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG