دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
امروزه بیش از پیش به اهمیت گفتمان فقه هنر نیازمندیم. این نیازمندی دو سویه است و هم حوزه‌های علمیه می‌توانند برای فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی فرهنگ دینی از ابزار هنر بیشتر و حرفه‌ای‌تر بهره گیرند و هم هنرمندان با شناخت فقه هنر می‌توانند از آسیب‌های محتوایی بیش از پیش دور شوند.

نخستین نشست هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با مدیریت حوزه‌های علمیه استان فارس با حضور صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، بهروز مرامی جدیدی، معاون هنری و سینمایی این اداره کل و حجت‌الاسلام محمد استوارمیمندی، مدیریت حوزه‌های علمیه فارس، حجت‌الاسلام محمدجعفر جوشن، معاون تبلیغ و امور فرهنگی در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

در این نشست زمینه‌های هم‌پوشانی کارکردی و راه‌های هم‌افزایی و همکاری بیشتر برای رشد فرهنگی و هنری به ویژه در زمینه‌های دینی دو نهاد بررسی شد.

حجت‌الاسلام محمد استوارمیمندی در این نشست با تسلیت ایام سوگواری حسینی گفت: امسال مردم و هیآت مذهبی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و حوزه‌های علمیه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، شکوه بیشتری به سوگواری‌های حسینی دهه نخست محرم دادند و دشمنان را که آماده بودند تا این آیین‌ها را دست‌آویز خود برای تهاجم و حمله به مقدسات مردم قرار دهند، ناکامی کشاندند.

استوار میمندی ادامه داد: تعامل و همکاری حوزه‌های علمیه با نهادهای فرهنگی و هنری، بسترساز بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه و نهادهای فرهنگی و هنری برای نهادینه‌سازی فرهنگ دینی و آشنایی دوسویه خواهد بود.

صابر سهرابی هم در این نشست با تسلیت سوگ حسینی و تقدیر از مبلغان دینی که در دهه نخست محرم در کنار مردم و هیآت توانستند شکوه و عظمت ویژه‌ای از تعظیم شعائر دینی را نشان دهند، گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی زمینه‌های گوناگونی دارد که هم‌پوشانی کارکردی با حوزه‌های علمیه دارند. همچون کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که در سراسر استان، بازوی توانمند فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: امروزه بیش از پیش به اهمیت گفتمان فقه هنر نیازمندیم. این نیازمندی دو سویه است و هم حوزه‌های علمیه می‌توانند برای فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی فرهنگ دینی از ابزار هنر بیشتر و حرفه‌ای‌تر بهره گیرند و هم هنرمندان با شناخت فقه هنر می‌توانند از آسیب‌های محتوایی بیش از پیش دور شوند.

در پایان این نشست بهروز مرامی جدید به عنوان نماینده فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و محمدجعفر جوشن نیز به عنوان نماینده حوزه‌های علمیه فارس برای تدوین تفاهم‌نامه همکاری معرفی شدند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG