کاشی حوض

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
کاشی حوض
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

افزون بر این، 210 مجوز مشاغل خانگی نیز از این اداره صادر شد که با جذب 100 درصدی سهمیه اختصاص یافته به فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، 6600 میلیون ریال تسهیلات مالی به 160 دارنده مجوز مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان پرداخت شد.

انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - روزنامه عصرمردم شماره 6997 مورخ 13 شهریور 1399 صفحه 12 - روزنامه تماشا شماره 2175 مورخ 13 شهریور 1399 صفحه 3 - روزنامه شیرازنوین شماره 1068 مورخ 13 شهریور 1399 صفحه 5 - روزنامه خبرجنوب شماره 11495 مورخ 13 شهریور 1399 صفحه 7 - روزنامه افسانه شماره 4236 مورخ 13 شهریور 1399 صفحه 10- پیام‌فارس - ایرنا - ایکنا - ایسنا - صداوسیما - شبستان - ایلنا - باشگاه خبرنگاران جوان - شیرازه - مهر - تسنیم - پیام‌خبر - علم و فن‌آوری - روزنامه نیم‌نگاه شماره 6495 مورخ 13 شهریور 1399 صفحه 3 -

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: فرهنگ و هنر، جایگاه نهادینه‌سازی فرهنگی و اجتماعی مردم را در هر جامعه دارند. جایگاهی که همه زمینه‌ها از آموزش و پرورش تا کسب و کار و درآمدزایی را پوشش می‌دهد؛ تا آنجا که می‌توان گفت رشد و پیشرفت جامعه در هر زمینه، مرهون تلاش‌های هنری برای فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی آن است. از این رو امروزه جایگاه فرهنگ و هنر در جامعه انسانی، در بالاترین سطح قرار گرفته است. اما این را باید بدانیم که اگر پشتیبانی و حمایت مالی و مادی از فرهنگ و هنر نشود، با شکست فرهنگی و هنری روبرو خواهیم شد. در همین راستا قانون، متولی اصلی فرهنگی و هنری را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داده است تا با ساماندهی و پشتیبانی از فرهنگ و هنر زمینه رشد و پیشرفت جامعه را با ابزارهای فرهنگی و هنری فراهم کند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه‌های قرآنی، فضای مجازی، دیجیتال، مد و لباس، موسیقی، سینما، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی همچون عکس، نقاشی، خوشنویشی و ...، رسانه همچون نشریات مکتوب، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری تحلیلی و کانون‌های آگهی و تبلیغات، کتاب و کتاب‌خوانی همچون انتشارات و مؤسسات و ... مجوزهایی همچون انجمن‌های فرهنگی و هنری، مؤسسات فرهنگی و هنری، مؤسسات قرآنی، مؤسسات دیجیتال، آموزشگاه‌های آزاد هنرهای تجسمی، آموزشگاه‌های سینمایی، کانون‌های تبلیغات و آگهی، روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، ماه‌‌نامه‌ها، فصل‌نامه‌ها، سال‌نامه‌ها، گاه‌نامه‌ها، پایگاه‌های خبری و تحلیلی، خبرگزاری‌های، کانال‌ها و صفحات خبری و تحلیلی در شبکه‌های مجازی و پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی،گروه‌های فرهنگی و هنری همچون گروه موسیقی یا نمایش و مشاغل خانگی در زمینه‌های طراحی، پژوهشگری، مد و لباس، نشریات مکتوب نرم‌افزار و رسانه برخط، بازی‌های رایانه‌ای، هنرهای حجمی، هنرهای شنیداری و هنرهای نمایشی مجوز فعالیت و کسب درآمد را صادر می‌نماید.

سال گذشته، در برش استانی کسب و کارهای فرهنگی و ارشاد اسلامی 400 مجوز کسب و کار پیش‌بینی شده بود که با تحقق 80 درصدی این پیش‌بینی، 320 مجوز صادر شد. افزون بر این، 210 مجوز مشاغل خانگی نیز از این اداره صادر شد که با جذب 100 درصدی سهمیه اختصاص یافته به فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، 6600 میلیون ریال تسهیلات مالی به 160 دارنده مجوز مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان پرداخت شد.

همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای پشتیبانی و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری، بسته تسهیلاتی تبصره 18 خود را با عنوان تحفه در فصل پایانی سال به مرحله اجرا گذاشت. این اداره کل نیز در راستای کمک به فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان، اقدام به آگاهی‌بخشی و بررسی پرونده‌های ثبت‌نامی آن نمود که تا کنون 82 طرح با میزان تسهیلات درخواستی 594400 میلیون ریال و تعهد اشتغال‌زایی 781 نفر، برای دریافت این تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

هر چند از ابتدای سال گذشته با رشد کسب و کارها و روند همراه با روند افزایشی اشتغال‌زایی و درآمدزایی پویایی فرهنگ و هنر را می‌دیدیم، اما با همه‌گیری بیماری کرونا و تعطیلی‌های پی‌درپی بسیار برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، که تا کنون ادامه دارد، کسب و کارهای فرهنگی و هنری ناگاه با یک ایستایی ضربه‌ای روبرو شد که خسارات بسیاری را به هنرمندان، فرهنگ‌وران و سرمایه‌گذاران فرهنگ و هنر وارد آمد. از این رو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همگام با دولت در راستای کمک به کسب و کارهای آسیب‌دیده، وارد شد. در این زمینه نیز 1027 پرونده با 1649 نفر اشتغال در استان فارس ثبت‌نام نمودند که همگی به بانک معرفی شدند و تا کنون 54.41 میلیارد ریال به مشمولین پرداخت شده است.

امید داریم تا در ماه‌های پیش رو، بار دیگر رونق به کسب و کارهای فرهنگی و هنری بازگردد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG