کاشی حوض

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
کاشی حوض
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
۲۹ شهریور ۹۹ ، ۱۲:۳۳

روز شعر و ادب فارسی

بر خود می‌بالیم که در دیار حافظ، سعدی، خواجو، شوریده و .... زیسته‌ایم و در هوای شعر و شعور و ادبی که آنان برای‌مان به ارمغان گذاشته‌اند، نفس می‌کشیم.

انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - راستین‌آنلاین - روزنامه افسانه شماره 4249 مورخ 29 شهریور 1399 صفحه 9 - روزنامه شیرازنوین شماره 1081 مورخ 29 شهریور 1399 صفحه 5 - روزنامه تماشا شماره 2188 مورخ 29 شهریور 1399 صفحه 3 - هنرشیراز -

به نام خداوند شعر و ادب

به نام آن آفریننده‌ای که سخنانش را با زیباترین واژگان و شاعرانه‌ترین چیدمان، برای انسان سخن گفته است.

این زیبا سروده‌های آفریدگار هستی، انسان را نیز به چیدمان زیبای واژگان خود برانگیخت تا بر گردونه واژگان بنشینند و ما را در دریای درون‌مایه‌های ژرف خود، بر کشتی سروده‌هایی زیبا، به تماشای آفریدگار بنشینیم.

شاعران، آفرینندگانی هستند که اندیش‌گاه‌شان را به پرواز در اوج آسمان تا شنا در دریاهای ژرف آفریده‌ها، گسترده‌اند و ما را به زیبایی آفریدگار رهنمون می‌سازند.

سرزمین ما، ایران را می‌توان پرورشگاهی دانست که شاعران و ادیبان بزرگی را برای جهان پرورانده است که انسان، تا همیشه بودنش، نیازمند سروده‌های ژرفناک آن‌ها خواهد بود. در این سرزمین پهناور و گسترده، البته فارس و شیراز جایگاهی ویژه داشته و دارند تا آن جا که دیار شعر و ادبش می‌خوانند.

بر خود می‌بالیم که در دیار حافظ، سعدی، خواجو، شوریده و .... زیسته‌ایم و در هوای شعر و شعور و ادبی که آنان برای‌مان به ارمغان گذاشته‌اند، نفس می‌کشیم.

روز شعر و ادب پارسی، بزرگداشتی است برای همه ایران، به ویژه دیار پارس که خاستگاه شاعران و ادیبان بوده، هست و خواهد بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG