دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این جلسه با تقدیر و تشکر از اهتمام نماینده ولی فقیه در استان فارس در تقدیر و پاسداشت از مفاخر و مشاهیر این استان گفت: با همکاری مدیران فرهنگی شهرستان شیراز برنامه های متنوعی در گرامیداشت مفاخر و مشاهیر و انتشار آثار مکتوب آنان تدارک دیده شده است که در کنار فعالیت ویژه انجمن در احیا و مرمت آرامگاه های این بزرگان در استان فارس، تا پایان امسال شاهد اقدامات موثری در احیای میراث ماندگار بزرگان این شهر و خطه تأثیرگذار در ایران خواهیم بود.
انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی - ایرنا - فرهنگ فارس - انجمن آثار و مفاخر فرهنگی - روزنامه شهرمردم شماره 821 مورخ 22 خرداد 1402 صفحه 3 - روزنامه افسانه شماره 5015 مورخ 22 خرداد 1402 صفحه 1 - روزنامه تماشا شماره 2649 مورخ 22 خرداد 1402 صفحه 8 - انجمن آثار و مفاخر فرهنگی -
محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با آیت الله دکتر لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز دیدار و گفت و گو کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز طی سخنانی در این دیدار گفت: کثرت بزرگان باعث می شود که خیلی از آن ها مغفول بمانند و اینجاست که نهاد مهمی چون انجمن آثار و مفاخر فرهنگی می تواند با شناسایی دقیق این معاریف در تجلیل و معرفی آنان اقدام و همت نماید.

آیت الله دژکام تأکید کرد: شایسته است که به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تجلیل از بزرگان استان ها و شهرستان از حالت منقبض و بسته ای که پیدا کرده خارج شود و شرایطی فراهم آید که جمله این مشاهیر و چهره ها به چشم آیند و در معرض معرفی بیشتر به جامعه و نسل جدید قرار بگیرند. چه اینکه مرحوم امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری نیز بر این مهم تأکید داشته و دارند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: ضروری است که به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و سایر نهاد های فرهنگی استان فارس به همه عرصه های فکری و ذائقه‌های فرهنگی استان به خصوص جریان حکمت متعالیه توجه شود و در کنار مقام رفیع فقه و فقها به فلاسفه و عرفا نیز عنایت قابل توجهی صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: افتخار جناب حافظ شیرازی به حفظ قرآن است و این شخصیت در کنار شعر و شاعری چهره ای متأله و متدین دارد و هنر و حتی دانش موسیقایی او در خدمت قرآن و دین بوده است. با این وصف برخی جریانات، نسبت های نامربوطی به این مفخر فرهنگی ایران وارد کرده اند که شایسته است انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در تلطیف و روشنگری این مسیر کوشش نماید.
وی در پایان تأکید کرد: سلسله انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از جمله آثار مکتوبِ معتبر و نمونه اعلای کتاب های موجود در کشور است و باید این رویه فرهنگی و علمی همچنان تقویت شود

در پایان این نشست، محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به نمایندگی از ریاست محترم جمهور، حکم عضویت نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز را به عنوان رئیس هیأت امنای انجمن در استان به ایشان اهدا نمود.

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG