دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) دیدار و گفت و گو کرد. شالویی در این دیدار طی سخنانی گفت: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با پیشینه بیش از یک قرن، همواره در احیای میراث بزرگان عرصه فکر و فرهنگ و نکوداشت مقام علمی و فرهنگی این بزرگان تلاش مضاعفی نموده است که هم اکنون با یاری خداوند متعال جمله این زحمات و خدمات به بهترین وجه ممکن به ثمر نشسته است.

انتشار: فرهنگ فارس - انجمن آثار و مفاخر فرهنگی - اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - انجمن آثار و مفاخر فرهنگی -

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اضافه کرد:در طول سالیان گذشته این توفیق حاصل شد که جمعی ازعلما، مراجع و چهره های تابناک عرصه اندیشه دینی ایران و جهان اسلام در انجمن مورد اکرام و تکریم قرار بگیرند و در کنار مراسم نکوداشت، کتاب زندگینامه و خدمات علمی و فرهنگی آنان نیز به زیور طبع آراسته گردد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:کوشش مجموعه همکاران و اعضای مشاوران علمی انجمن بر آن است که محتواهای عرضه شده به مخاطبان دارای زبانی ساده، روان و همه فهم باشد و در این مسیر، خاصه برای انتقال پیام ها و اندیشه های فرهنگی، دینی و علمی به نسل جوان از ابرازهای جدید هنری بهره گرفته شود.
شالویی تأکید کرد: تلاش ما بر این است که در کنار نکوداشت مفاخر فرهنگی کشور، مفاخر دینی و حماسی را نیز معرفی وتکریم کنیم و آرامگاه ها و مقابر این بزرگان را به عنوان محافل فرهنگی و مذهبی رونق بخشیم.
تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) نیز در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت های انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: متأسفانه بسیاری از دستگاه های فرهنگی کشور عنایت لازم را به بزرگان و دانشمندان سلف، خاصه حکما، ادبا و… ندارند. این بزرگان و میراث عظیم باقی مانده از آنان، نشانگر ریشه و تمدن چند هزارساله ماست که نباید به راحتی به فراموشی سپرده شود.
حجت الاسلام و المسلمین کلانتری در ادامه افزود: این توفیق در آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) حاصل شد که برخی از مفاخر فرهنگی و هنری فقیدِ اهل شیراز که توفیق خدمت در آستان مقدس را داشتند، مورد تجلیل و تکریم قرار دهیم.این درحالی است که حتی برخی از خانواده های این عزیزان نیز از پیشینه این بزرگان اطلاع نداشتند.
تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) تأکید کرد: غفلت از مفاخر ظلم به تاریخ ایران و فرهنگ کشور است. از اینرو ضروری است که دفتر استانی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی همت نموده، در استان فارس و شهرستان شیراز جمعیت انبوه مفاخر و مشاهیر را مورد شناسایی و تقدیر قرار دهد تا از رهگذر این اقدام ضمن بازخوانی و معرفی اندیشه این بزرگان به نسل جدید، جوانان و عموم شهروندان ما، آشنایی بیشتری با سرمایه های فرهنگی و دینی ایران اسلامی پیدا کنند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG