حمیدرضا قانعی هم در این نشست با اشاره به جایگاه اثرگذار تبلیغات و آگهی و کارکرد این کانونها گفت: داشتن چنین جایگاهی خود به تنهایی نشان از دقت و سختی کار دارد؛ با این همه بسیاری از مردم با کارکردهای شما ناآشنا هستند که آشنایی مردم با کارهای خود و دیگر کسب و کارها و فرهنگسازی نیز در دستان شماست.
قانعی، بهرهگیری از آفرینشهای نو در تبلیغات را نه تنها برای درآمدزایی که دارای نگرشی فرهنگی و هنری دانست و افزود: پیش و بیش از آن که تبلیغات شهری بستر درآمدزایی برای شما یا مشتریان شما باشد، زیباسازی شهری، فرهنگسازی و نگرش هنرمندانهتان به چشم میآید؛ این نیز برای مردمی که به آن مینگرند، نشان از ارزش و جایگاه چیزی دارد که میبینند و میشنوند چرا که آن را برآیند مجوزهای قانونی میدانند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس کانونهای آگهی و تبلیغات را به راهاندازی پویشهای فرهنگی، هنری و اجتماعی فراخواند و ادامه داد: فرهنگسازی در زمینههایی همچون کارآفرینی، کارآیی، امیدآفرینی، شادابی و تندرستی و انگیزه به مردم، بهویژه جوانان و نوجوانان امروز در دست شماست؛ این کار پیشرفت و بالندگی اجتماعی و فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس تنها نهاد نظارتی بر کانونهای آگهی و تبلیغات را فرهنگ و ارشاد اسلامی خواند و بیان داشت: اگر کسانی یا نهادی با تبلیغاتی که از سوی کانونهای آگهی و تبلیغات پخش میشود، ایرادی میبینند بایستی آن را با این اداره مطرح کنند و هیچکس حق برخورد مستقیم ندارد؛ چنانچه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن ایراد را وارد دانست از جایگاه قانونی ورود خواهد کرد.
وی یکی از خواستههای فرهنگوران و هنرمندان را تبیلغ آثار و گاه چهرههای برجسته علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی بیان کرد و خواستار آن شد تا کانونهای آگهی و تبلیغات آن را نیز در نظر داشته باشند.
گفتنی است، در این نشست که لوح تقدیری از سوی عباس محمدیان، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کانونهای آگهی و تبلیغات رنگینکمان، آرسس، آوای ماندگار و برتر داده شد، این کانونها درباره گرفتاریها، دیدگاهها و پیشنهادهای خود برای هرچه بهتر شدن بسترهای کاریشان پرداختند.