دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه بازتاب رویدادها و تولیدات فرهنگی در رسانه و فضای مجازی ضعیف است، گفت: مدیران و مسئولان استان فارس برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر رویدادهای فرهنگی و انعکاس خوب این رویدادها پای کار بیایند.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام اظهار کرد: مراسم چهلم شهدای شاهچراغ (ع) شامگاه پنجشنبه بسیار باشکوه و ارزشمند برگزار شد که جا دارد از همه دست‌اندرکاران و مردم شیراز تشکر و قدردانی ویژه‌ای داشته باشیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس ادامه داد: با وجود برگزاری باشکوه این مراسم اما شاهد انعکاس خبری خوب و در خوری از این رویداد نبودیم؛ این موضوع نشان می‌دهد در تبلیغ کردن و انعکاس رویدادهای فرهنگی در استان فارس موفقیت چندانی نداریم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه باید تولیدات فرهنگی فاخر و خوب از رویدادهای فارس مورد تقدیر قرار بگیرند، افزود: برای برگزاری مناسبات مختلف باید تقسیم کار در استان فارس شکل بگیرد و از ظرفیت‌های مختلف استفاده شود.
محمدهادی ایمانیه در این جلسه افزود: علاوه بر تلاش برای بهبود مسائل معیشتی، مردم مطالبه دیگری از مسئولان در زمینه مبارزه با بی عدالتی و اصلاح ناکارآمدی‌ها دارند که باید از ظرفیت‌ها برای تحقق این مطالبه مردم استفاده شود.
وی در این زمینه به بهره‌گیری از ظرفیت فناوری اطلاعات و اینترنت در زمینه تسهیل امور اداری،‌ حذف امضاهای طلایی و حل مشکلات مردم در خدمات رسانی ادارات، به عنوان بخشی از راهکارها در این زمینه اشاره کرد.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تحقق مصوبات در خصوص تسهیل امور ازدواج و حمایت از فرزندآوری نیاز به عزم جدی حوزه‌های اداری و سازمان‌ها دارد، گفت: قوانین و آئین‌نامه‌ها با وجود زمان زیادی که برای وضع و تدوین آنها صرف می‌شود به شکل مطلوب اجرایی نمی‌شوند.
ایمانیه در ادامه به پیگیری پیشنهاد خود در زمینه فراهم کردن زمینه دورکاری بانوان در دستگاه‌های اجرایی استان فارس، براحصای راهکارهای قانونی تحقق این ایده گفت: بنا بر این پیشنهاد، بانوان متأهل از ساعت ۱۲ می‌توانند از محل کار به منزل بروند و دورکاری انجام دهند؛ نظر مساعد شفاهی مسئولان عالی اجرایی در این زمینه اخذ شده است و با پیش‌بینی راهکارهای قانونی، فارس در این زمینه می‌تواند الگوی کشور باشد.
وی بیان داشت: بر اساس طرح صیانت از جمعیت اهدای یک قطعه زمین به افرادی که سه فرزند یا بیشتر داشته باشند، پیش‌بینی شده است؛ تفاهم‌نامه در این زمینه منعقد شده و بهترین جای هر شهر برای این کار در نظر گرفته شده است. قطعا اجرای این طرح برای ما اولویت دارد.
استاندار فارس همچنین اظهار داشت: ادارات در دادن مرخصی زایمان به ویژه برای نیروهای شرکتی و قراردادی تردید دارند که جای تأسف و تعجب دارد. این در حالیست که قانون اجازه این مرخصی برای بانوان را داده است اما بانوان برای گرفتن این مرخصی در برخی ادارات حتی تهدید به لغو قرارداد می‌شوند.
ایمانیه به اجرای طرح نفس در بسیج جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش جمعیت است چراکه سقط جنین در جامعه مشکل ایجاد و تلاش‌ها برای افزایش جمعیت را کم اثر می‌کند.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت‌های مذهبی پیش‌رو، بر تعیین متولی مشخص در استان برای گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و همچنین سالروز میلاد امیرالمومنین (ع) و مناسبت های مشابه تأکید کرد.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس در این نشست گفت:
زنده بودن ملت …

روایت اول…

روز شنبه 25 مهرماه 1360، مصادف با روز عید غدیر خم، سازمان مجاهدین خلق (منافقین) جنایت دیگری در پرونده خود ثبت کرد.

منافقین که سابقه کودک‌کشی را در کارنامه خود داشتند بار دیگر با منفجر کردن یک اتوبوس که حامل مردم عادی در شیراز بود، دو کودک را نیز به شهادت رسانده و عده‌ای دیگر را به شدت مجروح کردند.

در جریان این آتش‌سوزی بیش از 15 مسافر اتوبوس مجروح شدند و دو کودک خردسال نیز به شهادت رسیدند.

یکی از شهدا به نام لیلا نوربخش بود و از شهید دیگر نیز تنها قطعه ذغالی به جا مانده است.»

روایت دوم…

روز 20 آذر 1360، آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب از روحانیون مبارز و از یاران امام، توسط یک عضو سازمان منافقین به همراه دوازده نفر از مردم و همراهانش ترور شده و به شهادت رسیدند.

شهید دستغیب در دوران نهضت اسلامی، بسیار فعال بود و نقش ویژه‌ای در مبارزات مردم شیراز با رژیم پهلوی بر عهده داشت. ایشان همچنین ارادت و علاقه بسیاری به امام خمینی داشت.

شهید دستغیب چنان عظمت وجودی امام را دریافته بود که اطاعت از ایشان را همان اطاعت از خداوند سبحان و سرپیچی از فرمان امام را نافرمانی از امر خدای تعالی می‌دانست.
او عارفانه می‌گفت: «من اطاع الخمینی فقد اطاع‌الله» و بنا بر همین اعتقاد از همان آغاز نهضت اسلامی تا پایان عمر همواره پشت سر ایشان حرکت می‌کرد و از نظر خاص و عام سخت‌ترین مدافع ولایت فقیه بود.

روایت سوم…

شنبه 24 فروردین 1387، چهارده نفر از مردم و کودکان و زنان در حسینیه سیدالشهداء شیراز در محفل روضه حضرت سیدالشهدا در محل خیابان شهید آقایی در کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز طی حادثه بمب گذاری شهادت رسیدند.

در این حادثه نیز عده زیادی مجروح و خانواده های زیادی نیز داغدار شدند.

روایت امروز…

حرم حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع) شاهچراغ در تاریخ معاصر ایران نقش محوری در مبارزات مردم علیه ظلم داشته است.

در جنبش مشروطه خواهی، حرم شاهچراغ محلی برای تحصن مردم بود. این مکان، در دوران رضاخان، تجاوز قوای متفقین به ایران و ایام نهضت ملی نفت نیز ملجاء مردم بود.

در ایام انقلاب نیز این مکان مقدس، نقطه شروع اغلب تظاهرات، محل تحصن علما و مردم و مکانی برای روشنگری و افشای جنایت‌های رژیم پهلوی بود.

غروب چهارم آبان ماه 1401 نیز 13 تن از زائرین بی گناه حرم احمد ابن موسی علیه السلام کودک و نوجوان و زن و مرد و پیر و جوان به دست عامل تروریستی داعش و با شلیک مستقیم گلوله در حرم امن الهی به شهادت رسیدند و بیش از چهل روز است که مردم شهید پرور ایران اسلامی داغدار این حادثه دردناک هستند.
زواری که از جای جای سرزمین عزیزمان ایران در کنار مضجع نورانی حضرت احمدابن موسی آرام گرفته بودند و دشمنان ایران عزیز حرمت حرم را پاس نداشتند و دست به چنین اقدامی زدند.

این روایت های تاریخی را برشمردیم تا به صحبت های اخیر رهبری انقلاب اشاره کنیم که فرمودند :
هر یک از حوادث درخشان قبل و بعد از انقلاب مانند ستاره و نقطه درخشان تاریخی است و حادثه اخیر شاهچراغ نیز یکی از این ستاره‌ها است که اگرچه عده‌ای را داغدار و دلهای همه را سرشار از غم و اندوه کرد اما در تاریخ کشور ماندگار می‌شود و نشانه زنده بودن ملت، و مایه افتخار و سربلندی است

نشست شورای فرهنگی عمومی فارس/لطف الله دژکام، محمدهادی ایمانیه، حمیدرضا قانعی/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست شورای فرهنگی عمومی فارس/لطف الله دژکام، محمدهادی ایمانیه، حمیدرضا قانعی/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست شورای فرهنگی عمومی فارس/لطف الله دژکام، محمدهادی ایمانیه، حمیدرضا قانعی/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست شورای فرهنگی عمومی فارس/لطف الله دژکام، محمدهادی ایمانیه، حمیدرضا قانعی/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست شورای فرهنگی عمومی فارس/ لطف الله دژکام/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست شورای فرهنگی عمومی فارس/ محمدهادی ایمانیه/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست شورای فرهنگی عمومی فارس/ حمیدرضا قانعی/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست شورای فرهنگی عمومی فارس/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست شورای فرهنگی عمومی فارس/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست شورای فرهنگی عمومی فارس/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست شورای فرهنگی عمومی فارس/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست شورای فرهنگی عمومی فارس/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست شورای فرهنگی عمومی فارس/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG