دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
اتفاقی که در دوره «آموزش هنر برای همه» رخ می دهد، یک اتفاق مبارک است چرا که فراگیری و آموزش در همه دنیا یک امر گران محسوب می شود و این طرح با هدف عدالت آموزشی اجرا خواهد شد.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نشست خبری رویداد آموزش هنر برای همه گفت:

به دنبال توسعه آموزش هنر در نقاط مختلف استان فارس هستیم و تلاش می کنیم نوجوانان و جوانان در جای جای استان پهناور فارس از فرصت برابر آموزشی برخوردار گردند.

بطور مرسوم و معمول بهره مندی از آموزش، خاصه آموزش های تخصصی فرهنگی و هنری امری گرانقیمت و دور از دسترس بوده است و بسیاری از علاقه مندان برای فراگیری این آموزش ها مجبور به مهاجرت از شهر و دیار خود و سفر به کلانشهر ها خاصه تهران بوده اند.

در راستای فراهم آوردن فرصت برابر آموزشی و تحقق عدالت آموزشی برای همه نوجوانان و جوانان علاقه مند طرح آموزش (هنر برای همه) در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت تا یکی دیگر از وعده های دولت مردمی در مسیر تحقق قرار گیرد.

گسترش فرهنگ و هنر از راه آموزش، یکی از ارکان اصلی تشکیل و تداوم حیات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از این رو تحقق

عدالت آموزشی، شرایط و امکان برخورداری همه فرزندان ایران اسلامی در اقصی نقاط کشور به ویژه مناطق کم برخوردار و مرزی از این

فرصت و نعمت الهی، وظیفه اصلی و اساسی برنامه ریزان و مدیران این وزارتخانه دانسته شده و برای عینیت بخشیدن به آن کوشش دائمی

صورت می پذیرد.

در استان فارس نیز با توجه به آمایش منطقه ای برگزاری این دوره ها در شهرستان های خرامه، زرین دشت ، فراشبند ، بیضا و کوهچنار در اولویت قرار گرفتند، همچنین محلات بولوار اتحاد، سلطان آباد و شهرک میانرود نیز از مناطق حاشیه ای شهر شیراز تحت پوشش این آموزش ها قرار دارند.

سرفصل های عمومی دوره آموزشی (هنر برای همه) سی و چهار مورد بوده و عبارتند از : پویا نمایی، تدوین فیلم، تصویربرداری، عکاسی دیجیتال، گریم، گویندگی و فن بیان، نمایشنامه نویسی، خوش نویسی خط نستعلیق، صفحه آرایی رایانه ای، تذهیب و تشعیر، گرافیک بسته بندی، گرافیک تبلیغاتی، نوازندگی سازهای ایرانی و محلی، طراحی مد ولباس، مجسمه سازی، نگارگری، معرق کاری، طراحی و ساخت عروسک، تصویر سازی، داستان نویسی، ویراستاری، خبرنگاری، جلوه های ویژه رایانه ای، تولید محتوای دیجیتال، اینفوگرافی، موشن گرافی، شعر و ترانه سرایی، بازی های رایانه ای، تراش سنگ های قیمتی، نقاشی خط، طراحی عمومی، نقاشی با پاستل و مدادرنگی، نقاشی با آبرنگ و رنگ روغن و کاریکاتور می باشد که به دو صورت حضوری و مجازی برنامه ریزی گردیده اند.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای این طرح از همکاری و مشارکت دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارتخانه، کانون های فرهنگی و هنری مساجد، سازمان بسیج هنرمندان، آموزشگاه های آزاد هنری، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی ره، حوزه هنری انقلاب اسلامی ، انجمن های فرهنگی و هنری تخصصی استان ، فرمانداری ها، شهرداری ها و دانشگاه های مراکز استان ها بهره مند خواهد شد.

 

سید رسول موسوی‌نژادیان، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز گفت: «آموزش هنر برای همه» از رویدادهایی است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خود پیگیری می‌کند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: طرح آزمایشی آن در چند استان برگزار شد و در فارس 45 هزار و 500 نفر از علاقمندان ثبت نام کردند.

وی با اشاره به اینکه استان فارس هم به عنوان برخوردار هنری محسوب می شود و جز آخرین استان هایی هست که این طرح در آن اجرایی می شود، افزود: این طرح در مرحله اول در شهرستان های «خرامه»، «بیضا»، «فراشبند»، «زرین دشت» و «کوهچنار» و محله های «میانرود»، «سلطان آباد» و بلوار «اتحاد» و همچنین روستاها و مناطق اطراف آن اجرایی می شود.

موسوی‌نژادیان یادآور شد: این طرح سوای از رایگان بودن، طرح مهارت محور است و بر اساس مدل مهارت آموزی اجرا می شود و در سه رویکرد برگزار خواهد شد که این سه محور آموزش، تولید و فروش آثار است.

موسویان نژاد با بیان اینکه در 11 استان سطح کشور این طرح اجرا شده است، گفت: توسعه آموزشگاه های هنری در شهرها و‌شهرستان های کوچک یکی از مواردی است که اجرای این طرح می تواند کمک کننده باشد تا این مراکز و مؤسسات آموزشی با فرایند ساده تر که وزارت ارشاد برای آنها در نظر دارد تأسیس شوند و آموزش را توسعه دهند.

در پایان این نشست از پوستر ملی آموزش هنر برای همه رونمایی شد.

نشست خبری رویداد «آموزش هنر برای همه»/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست خبری رویداد «آموزش هنر برای همه»/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست خبری رویداد «آموزش هنر برای همه»/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست خبری رویداد «آموزش هنر برای همه»/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست خبری رویداد «آموزش هنر برای همه»/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست خبری رویداد «آموزش هنر برای همه»/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست خبری رویداد «آموزش هنر برای همه»/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

نشست خبری رویداد «آموزش هنر برای همه»/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

رویداد آموزش هنر برای همه در فارس

 

رویداد آموزش هنر برای همه در فارس

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG