دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، عقد قرارداد با دانشگاه شیراز و برخی از پژوهشگران شیراز با ارزیابی وضعیت موجود رشته‌های فرهنگی و هنری و همچنین ارزیابی وضعیت تطبیقی رشته‌های فرهنگی و هنری در دیگر کشورها، برای رسیدن به مدل راهبردی تأسیس و توسعه مراکز شتاب‌دهی و کسب‌وکارهای نوپا را از کارکردهای بخش پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست که مراحل آغازین آن انجام شده است.
انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - فرهنگ و هنر - ایکنا - روزنامه سبحان شماره 5746 مورخ 31 خرداد 1401 صفحه 6 - روزنامه طلوع شماره 3384 مورخ 31 خرداد 1401 صفحه 5 - روزنامه نیم نگاه شماره 7003 مورخ 31 خرداد 1401 صفحه 3 - روزنامه افسانه شماره 4742 مورخ 31 خرداد 1401 صفحه 9 - روزنامه تماشا شماره 2678 مورخ 31 خرداد 1401 صفحه 3 - روزنامه عصرمردم شماره 7506 مورخ 31 خرداد 1401 صفحه 12 - ایسنا - شبستان - پیام‌خبر - روزنامه شیرازنوین شماره 1567 مورخ 1 تیر 1401 صفحه 5 -
دکتر غلامرضا خوش‌اقبال، معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، تمرکز بخش پژوهش این اداره را بر آسیب‌سناسی و بررسی راه‌کارهای رونق‌بخشی به اقتصاد بخش فرهنگ و هنر دانست و گفت: نبود طرح و برنامه کلان (سند راهبردی) برای خلق و توسعه اشتغال‌ها و کسب و کارهای نوپا یکی از موانع بزرگ توسعه اقتصادی در حوزه فرهنگی و هنری فارس است. در این راستا، تدوین مدل راهبردی و ارائه مدل و برنامه عملیاتی ویژه تأسیس و توسعه مراکز شتاب‌دهی و کسب‌وکارهای نوپا (استارتاپ) در حوزه فرهنگ و هنر فارس یکی از زمینه‌های مهم فعالیتی است که می‌توان رونق‌بخش بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان باشد.
خوش‌اقبال افزود: شتاب‌دهنده‌های کسب و کار یا مراکز شتاب‌دهی به عنوان یکی از اجزای اکوسیستم کارآفرینی هر منطقه، با ارائه مجموعه ای از خدمات خاص و ویژه و متمرکز، نقش تسهیل‌گری و حمایت از استارتاپ‌ها در ابتدای راه اندازی و رشد آنها و پایین آوردن ریسک کارآفرینی و بالابردن نرخ موفقیت کسب و کارهای نوپا را بر عهده دارند و منجر به رشد سریعتر کسب و کارهای نوپا خواهند شد.
معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، شرکت‌های نوپا را الگوی جدیدی از کارآفرینی و کسب و کار خواند که در حوزه فناوری‌های نوین گسترش چشمگیری داشته‌اند و بسترساز رشد و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان شده‌اند و ادامه داد: نبود سند راهبردی ویژه برای راه‌اندازی و گسترش مراکز شتاب‌دهی و کسب‌وکارهای نوپا (استارتاپ) در علوم انسانی به‌ویژه در زمینه‌های ادب، فرهنگ و هنر، یکی از مسائل و موانع توسعه و مدیریت کسب و کارهای نوپا در استان فارس است. این در حالی است که با توجه به رشد روزافزون مشاغل وابسته به فضای مجازی و اینترنت و صدور غالب این مجوزها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیریت این اداره کل در استان، تدوین سند راهبردی فرهنگ کارآفرینی ویژه تأسیس و توسعه مراکز شتاب‌دهی و کسب‌وکارهای نوپا (استارتاپ) در علوم انسانی به‌ویژه حوزه ادب، فرهنگ و هنر از الزامات و نیازهای سازمانی این اداره کل است.
وی عقد قرارداد با دانشگاه شیراز و برخی از پژوهشگران شیراز با ارزیابی وضعیت موجود رشته‌های فرهنگی و هنری و همچنین ارزیابی وضعیت تطبیقی رشته‌های فرهنگی و هنری در دیگر کشورها، برای رسیدن به مدل راهبردی تأسیس و توسعه مراکز شتاب‌دهی و کسب‌وکارهای نوپا را از کارکردهای بخش پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست که مراحل آغازین آن انجام شده است.
جمشید رضایی، کارشناس پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز گفت: این اداره اولویت‌های پژوهشی خود را همچون دیگر دستگاه‌ها به معاونت پژوهش و آینده‌نگری استانداری ارائه کرد که پس از تایید در فراخوان استانداری، اعلام شد.
رضایی افزود: پس از فراخوان، دو طرح «تدوین برنامه راهبردی و ارائه مدل و برنامه عملیاتی توانمندسازی مشاغل خانگی با رویکرد شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای فرهنگی و هنری فارس» و «تدوین سند راهبردی توسعه شتاب‌دهنده‌های فرهنگی با محوریت ارائه الگوی مناسب برای حمایت و توسعه کارآفرین‌های ادبی، فرهنگی و هنری (مبتنی بر اقتصاد مقاومتی) در استان فارس» مورد تایید قرار گرفتند. این دو طرح پس از بسته شدن تفاهم‌نامه، هم‌اکنون در گام اجرایی شدن هستند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG