دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
آیین فرجامین کنگره محمد، پیامبر مهربانی در آیینه ادب و هنر با گشایش نمایشگاه نگاره‌های حرا آغاز شد.
در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان کشورهای گوناگون جهان در زمینه پیامبر اسلام و در رشته‌های هنری نقاشی، نقاشیخط، خوشنویسی، عکس و پوستر به نمایش درآمد. این نمایشگاه که 7 اسفند ماه جاری در نخستین روز از آیین فرجامین نخستین دوره کنگره محمد، پیامبر مهربانی در آیینه ادب و هنر گشایش یافت، تا 12 اسفند ماه جاری، پذیرای هنردوستان خواهد بود.
همچنین در دومین رویداد این آیین، فیلم‌های راه‌یافته برای عموم به نمایش درآمد. پخش فیلم‌ها که در روز نخست انجام شد، در روز دومین، 8 اسفند ماه جاری نیز از ساعت 14 تا 20، پذیرای هنردوستان خواهد بود.
در روز نخست فلیم‌های کوتاه ارتکاس، از ما، آتش خودی، بادیه‌نشین، باغچه‌بان، پرنده و پاندول در بخش نخست، جبران می‌کنم، حلیمه، صراحی، عروسک روسی، روز عروسی، قبل از تاریکی، گناه در بخش دوم و لئو، ماجان، ماشه، ننه هما، وادیار، ودا و هاجرو نیز در بخش پایانی به نمایش درآمدند.
روز 8 اسفند نیز بار دیگر این فیلم‌ها به نمایش درخواهند آمد.
پایان‌بخش رویدادهای روز نخست کنگره نیز نشست بیان دراماتیک هنر قدسی در سینما و تئاتر با سخنرانی دکتر امین‌رضا نوشین بود.
امین‌رضا نوشین در این نشست به دیگرگونگی هنر دینی با هنر قدسی از دیدگاه سنت‌گرایان و مدرنیته پرداخت.
همچنین نشست مجازی شب شعر شعرای برگزیده عربی و انگلیسی کنگره نیز بر بستر مجازی با حضور عبدالکریم محمود از عراق، حمزه العلوی از الجزایر، محمد العمراوی از مغرب، حسن سلطان از مصر، احمد نجف از تهران و با قرائت حامد شاکری‌نژاد، قار برجسته کشوری برگزار شد.
گفتنی در روز دوم نیز از ساعت 9 بامداد گروه‌های سرود در جشنواره آوای حرا به رقابت خواهند پرداخت. این گروه‌ها در پسین‌گاه همین روز نیز در 15 نقطه از شهر شیراز برای شهروندان شیرازی، به اجرا خواهند پرداخت.
همچنین از دیگر برنامه‌های این روز افزون بر نمایش فلیم‌های راه‌یافته، محفل انس با قرآن پس از نماز مغرب و عشاء و شب شعر هور حرا در آستان شاه‌چراغ (ع) و نشست شخصیت‌پردازی دراماتیک شخصیت‌های دینی با سخنرانی دکتر نصرالله قادری، نویسنده و کارگردان، رهبر قنبری، نویسنده و کارگردان، کورش زارعی، بازیگر سینما و تلوزیون و احسان همتی، نویسنده و کارگردان برگزار خواهند شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG