دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
دکترحامد تقوایی، دبیرکل کنگره جهانی محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر و غلامرضا کافی دبیر علمی بخش ادبی این کنگره در دیدار با آیت‌الله ابراهیم کلانتری، تولیت آستان شاه‌چراغ (ع) به برنامه‌‍ریزی برای برگزاری بخشی از رویدادهای پایانی نخستین دوره کنگره جهانی محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر در حرم مطهر شاه چراغ (ع)، پرداختند.
تقوایی در این دیدار گفت: دومین شب شعر هور حرا، به روال سال گذشته و در راستای بزرگداشت بعثت پیامبر اکرم (ص) و همزمان با آیین فرجامین کنگره جهانی محمد (ص)، در آستان حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع)، برگزار خواهد شد.
تقوایی با یادآوری این که این رویداد در شامگاه هشتم اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد، افزود: شعرای برگزیده و شایسته تقدیر این کنگره در بخش شعر فارسی سروده‌های خود را به صورت حضوری خواهند خواند. همچنین شب شعر شعرای برگزیده عربی و انگلیسی نیز بر بستر مجازی و صفحه اینستاگرام کنگره شامگاه هفتم اسفند خواهد بود.
کافی با اشاره به اینکه ادبای بیش از 30 کشور جهان، 1644 شعر و 758 داستان کوتاه را به دبیرخانه این کنگره فرستاده‌اند، ادامه داد: برگزیدگان و آثار شایسته تقدیر بخش ادبی کنگره از کشورهای ایران، هند، صربستان، عراق، مغرب، کنیا، مصر، الجزایر و لبنان هستند.
گفتنی است، در یک سال گذشته، 7 رویداد بزرگ شعرخوانی با حضور شعرای مطرح کشوری و جهانی از سوی کنگره برگزار شد و به نشرفراخوان کنگره در سطح جهان کمک قابل توجهی کرده است. در این رویدادها نزدیک به 100 شاعر، سروده‌های خود را خوانش کردند که فیلم این رویدادها در سایت کنگره به نشانی www.wcam.ir برای تماشای همگان، بارگزاری شده است.
آیین فرجامین کنگره کنگره جهانی محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر با افتتاح نمایشگاه آثار هنری برگزیده از 7 اسفند در مرکز اسناد و کتابخانه ملی آغاز می‌شود و با پخش فیلم‌های راه‌یافته در سینما فرهنگ و شب شعر مجازی شعرای برگزیده عربی و انگلیسی زبان، از صفحه اینستاگرام کنگره در روز 7 اسفند ماه و 8 اسفند شب شعر شعرای برگزیده زبان فارسی در حرم مطهر حضرت شاه چراغ (ع) ادامه خواهد یافت. آیین پایانی و تجلیل از برگزیدگان نیز بامداد 9 اسفند در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می‌شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG