دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
سهرابی گفت: انجمن های کتاب در شهرستان های استان فارس که زیرساختی مردمی را در راستای فرهنگ سازی کتابخوانی بوجود آورده است بایستی به هم اندیشی، هماهنگی، سازماندهی و ساماندهی پویش ها و همراه سازی مردمی بپردازد.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: انجمن‌های کتاب در شهرستان‌های استان فارس که زیرساختی مردمی را در راستای فرهنگ‌سازی کتابخوانی بوجود آورده است بایستی به هم‌اندیشی، هماهنگی، سازماندهی و ساماندهی پویش‌ها و همراه‌سازی مردمی بپردازد. یکی از سنجه‌های آن را می‌توان درخشش در جشنواره کتابخوانی همچون پایتختی کتاب ایران، روستاها و عشایر دوستدار کتاب، مروجین کتاب و از همه مهم‌تر جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان دانست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس ادامه داد: از آن جا که آینده‌سازان کشور، کودکان و نوجوانان هستند و هر گونه سرمایه‌گذاری به ویژه در زمینه‌های فرهنگی می‌تواند آینده کشور را بسازد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه‌های ویژه‌ای همچون جام باشگاه‌های کتابخوانی را برای آنان برگزار می‌کند.

سهرابی بیان داشت: کودکان و نوجوانان می‌توانند با شرکت در این جشنواره، نه تنها از مزایای آن همچون تخفیف‌های ویژه جشنواره در خرید کتاب بهره گیرند که با حضور در این جشنواره، کارکردها و پویش‌های گروهی و همچنین به توانمندی و بالا بردن هوش اجتماعی خود نیز دست بیابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به راه‌اندازی انجمن کتاب در همه شهرستان‌های فارس افزود: گروه‌های کتابخوان کودک و نوجوان پس از ثبت گروه خود به عنوان یک باشگاه کتاب‌خوان، می‌توانند آثار خود را در قالب‌های نامه‌ای به نویسنده، فیلم موبایلی و بهترین کتاب از نگاه کودکان به انجمن کتاب شهرستان خود که دبیرخانه شهرستانی جشنواره است، بفرستند و انجمن‌ها نیز تا 15 تیرماه جاری فرصت دارند تا افزون بر شناسایی 5 اثر در هر 3 بخش، 5 باشگاه برتر کتابخوانی شهرستان را نیز شناسایی و به دبیرخانه جشنواره بفرستند.

جمشید رضایی، رئیس انجمن کتاب استان فارس گفت: نخستین وبینار آموزشی کشوری جام باشگاه‌های کتابخوانی کشور، با حضور روسای انجمن کتاب شهرستان‌های استان فارس، برگزار شد.

رضایی افزود: انجمن‌های کتاب شهرستان‌های فارس را در راستای سازماندهی و ساماندهی بیشتر برای فرهنگ‌سازی کتابخوانی در همه شهرستان‌های فارس راه‌اندازی کردیم. بسترسازی برای شرکت در جشنواره‌های جام باشگاه‌های کتابخوانی، پایتختی کتاب، مروجین کتابخوانی، روستاها و عشایر دوستدار کتاب و ... از کارکردهای این انجمن‌های مردمی در شهرستان‌هاست.

رئیس انجمن کتاب فارس ادامه داد: گروه‌های مطالعاتی کودک و نوجوان که در جام باشگاه‌های کتابخوانی نام‌نویسی کنند، می‌توانند افزون بر حضور در جشنواره، از سه گونه تخفیف خرید و بهره‌گیری از کتاب‌های نیز استفاده کنند. اگر بخواهند از 3 هزار کتاب برتر که دبیرخانه جشنواره شناسانده است، خریداری کنند، تا 50 درصد تخفیف، اگر از دیگر کتاب‌های کودک و نوجوان بخواهند خریداری کنند تا 30 درصد تخفیف و اگر بخواهند با نرم‌افزارهای تاقچه و دانی از نسخه نرم‌فزاری کتاب‌های بهره گیرند، تا 70 درصد تخفیف را خواهند داشت.

وی بیان داشت: کتابفروشی‌هایی که در این جشنواره شرکت کنند نیز می‌توانند از امتیازات و تسهیلات جشنواره نیز بهره گیرند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG