دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

سعدی، را باید پدر ادبیات کودک و نوجوان و ادبیات تربیتی و پرورشی ایران دانست؛ ادبیاتی که چندین سده، در سوادآموزی و پرورش کودکان و نوجوانان تأثیر مستقیم داشت.

انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - ایرنا - مهر - راستین‌آنلاین - پیام‌خبر - ایکنا - پویش‌خبر - ایسنا - باشگاه خبرنگاران جوان - شبستان - روزنامه طلوع شماره 2836 مورخ 19 تیر 1399 صفحه 2 - روزنامه سبحان شماره 5198 مورخ 19 تیر 1399 صفحه 7 - روزنامه تماشا شماره 2130 م ورخ 19 تیر 1399 صفحه 3 - روزنامه افسانه شماره 4191 مورخ 19 تیر 1399 صفحه 10 - روزنامه خبرجنوب شماره 11441 مورخ 19 تیر 1399 صفحه 7 - اقتصادآینده - روزنامه شیرازنوین شماره 1024 مورخ 21 تیر 1399 صفحه 5 - شهرسبز -

 

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با گرامی‌داشت روز ادبیات کودک و نوجوان گفت: ادبیات کودک و نوجوان را باید ادبیات انسان‌ساز دانست.

وی با اشاره به اثر پرورشی ادبیات کودک و نوجوان، بیان داشت: اهمیت ادبیات کودک و نوجوان تا آنجاست که هیچ کدام از انوع ادبی در دوران معاصر به اندازه ادبیات کودک و نوجوان سازنده نبوده است؛ چراکه نسل‌های آینده را به داشته‌های معنوی و ارزشمند سوق دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نویسندگان ادبیات کودک و نوجوانان که در یک سده گذشته از فارس برخاسته‌اند، افزود: استان فارس، یکی از خواستگاه‌های مهم ادبیات کودک و نوجوان است؛ حوزه‌ای که متأسفانه در دو دهه گذشته، علی‌رغم اهمیت آن، کمتر به آن پرداخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان استان فارس را با داشته‌های معنوی و تربیتی ویژه خود، از خواستگاه‌های ادبیات کودک و نوجوان کشور برشمرد؛ این نوع ادبیات از سعدی بزرگ تا به امروز که بهترین نویسنده‌های کودک و نوجوان همچون احمد اکبرپور، فرهاد حسن‌زاده، محمدرضا سرشار (رهگذر)، رضا شیرازی و ....  از آن برخاسته‌اند به رشد و نمو این دیار در زمینه ادبیات کودک و نوجوان بدل کرده‌اند و از افتخارات ایران‌زمین هستند.

سهرابی ادامه داد: سعدی، را باید پدر ادبیات کودک و نوجوان و ادبیات تربیتی و پرورشی ایران دانست؛ ادبیاتی که چندین سده، در سوادآموزی و پرورش کودکان و نوجوانان تأثیر مستقیم داشت.

این مسئول فرهنگی تأکید کرد: یکی از پویاترین مراکز ادبیات کودک و نوجوان، دانشکده زبان و ادبیات فارسی است که عالمانه مبحث ادبیات کودک و نوجوان را با دانشجویان و علاقمندان این حوزه دنبال می‌کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس بیان داشت: گاه می‌توان فرهنگ‌سازی نسلی را بیش و پیش از مدرسه در ادبیات برآمده از نوشتارهای داستانی دانست؛ چرا که این ادبیات حتی اگر مستقیم به دست کودکان و نوجوانان نرسد، از راه‌های گوناگون به درون آنان راه می‌یابد.

وی با اشاره به فضای مجازی خاطرنشان کرد: امروزه فضای مجازی به درون افراد راه یافته است؛ و این ورود در نسل کودک و نوجوان ما بیش از سایر نسل‌هاست. از این رو باید ادبیات کودک و نوجوان را در قالب‌های گوناگون در این فضا به کودکان و نوجوانان‌مان ارائه کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG