دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
آیین رونمایی از پوستر این جشنواره با حضور صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، بهروز مرامی جدیدی، معاون هنری و سینمایی این اداره کل، روح‌الله رنجبری، رییس گروه سینمایی و محسن مقدم، رئیس انجمن فیلم کوتاه شیراز انجام شد.

نهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز، برگزار خواهد شد.

آیین رونمایی از پوستر این جشنواره با حضور صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، بهروز مرامی جدیدی، معاون هنری و سینمایی این اداره کل، روح‌الله رنجبری، رییس گروه سینمایی و محسن مقدم، رئیس انجمن فیلم کوتاه شیراز انجام شد.

چون این برنامه در سالی برگزار می‌شوذ که مصادف با چهلمین سالگرد دفاع مقدس است، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با گرامی‌داشت یاد و خاطره همه شهدا، رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس و خانواده معزز ایشان و امام خمینی(ره)، بیان داشت: بیان ارزش‌های والای انسانی، اسلامی و ایرانی دفاع مقدس، همچون فداکاری، از خودگذشتگی، ایثار، دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور و از همه مهم‌تر و والاتر، همبستگی مردمی برای کمک و یاری به یکدیگر در راستای عبور از بحران‌هایی که آن روزها کشور را فرا گرفته بود، می‌تواند امروز نیز ما را برای عبور از تنگناهای اقتصادی و بهداشتی یاری دهد.

صابر سهرابی با اشاره به بخش ویژه این جشنواره در موضوعات دفاع مقدس و امر به معروف ونهی از منکر دارد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر، امر به خوبی و نهی از بدی‌هاست؛ این تذکرها و پندهای نیک و بهره‌گیری از آن به ویژه در مسایل اجتماعی و این روزها در مسایل بهداشتی و محیط‌زیستی، از آن مسایلی است که با زنده نگهداشتن آن و توصیه به یکدیگر برای رعایت کردن مسایل بهداشتی، آن چنان از گسترش رو به رشد بیماری کرونا جلوگیری خواهد کرد که می‌توان امید به ریشه‌کنی این بیماری داشت؛ و این خود دفاعی مقدس است.

وی ادامه داد: در همین راستا و برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری هنرمندان و فرهنگ‌وران فارس، و همچنین برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، انتشار فراخوان و آیین نامه نهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز، از امروز بر بستر فضای مجازی آغاز شد.

گفتنی است انجمن فیلم کوتاه شیراز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس این جشنواره را برگزار می‌نماید.

 

فراخوان نهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز

بخش‌ اصلی جشنواره:

همه آثار تولیدی در راستای اهداف جشنواره و در قالب‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی می‌توانند در این بخش حضور یابند.

بخش ویژه :

فیلم هایی در زمینه‌های دفاع مقدس و امر به معروف و نهی از منکر می‌توانند در بخش ویژه جشنواره نیز شرکت نمایند. این بخش به صورت مجزا داوری خواهد شد و جوایز جداگانه اهدا می‌گردد.

مقررات جشنواره:

حداکثر زمان برای آثار ۳۰ دقیقه است.

آثار قابل‌پذیرش: فیلم‌های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی تولید شده از سال 1396 تاکنون، که پیشتر به جشنواره فیلم کوتاه شیراز ارسال نشده باشند.

ثبت‌نام در جشنواره تنها به شیوه اینترنتی امکان‌پذیر است؛ بنابراین درخواست‌کنندگان با مراجعه به سایت www.ssfa.ir  فرم درخواست شرکت در جشنواره را تکمیل کرده و شماره ثبت مربوطه را دریافت نمایند و سپس هنگام ارسال کپی آثار، نام فیلم خود را همراه با شماره ثبت که از سایت دریافت کرده‌اند، تحویل نمایند.

توجه:

فیلم‌سازان تنها یک‌بار می‌توانند فیلم خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند و امکان ویرایش و ارسال مجدد وجود ندارد.

به فیلم‌هایی که به بخش مسابقه راه‌یافته‌اند، گواهی شرکت داده خواهد شد.

فیلم‌هایی که استانداردهای فنی و نمایشی را نداشته باشند از بخش مسابقه کنار گذاشته خواهند شد.

دبیرخانه جشنواره، هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال آسیب‌های ناشی از ارسال نامطلوب آثار از جانب شرکت‌کننده را نمی‌پذیرد.

پس از راه‌یابی فیلم‌ها به جشنواره امکان خارج کردن آن‌ها از برنامه وجود ندارد.

اخذ تصمیم نهایی درباره موارد پیش‌بینی‌نشده که در مقررات حاضر لحاظ نشده و یا ابهامات ناشی از مفاد آن و تغییر در بعضی از مقررات، با دبیر جشنواره است و نظر ایشان قاطع و مصون از هرگونه اعتراض و ادعایی است.

تهیه‌کننده اثر و یا نماینده قانونی دارای مجوز از ایشان به انجمن فیلم کوتاه شیراز، اختیار و اجازه می‌دهد که قسمتی فیلم‌های منتخب را در فضاهای آموزشی (30 ثانیه تا دو دقیقه) به‌طور اعم کلمه که فاقد جنبه انتفاعی و مالی بوده است به نمایش درآورد و در این خصوص حق هرگونه اعتراض و ادعایی را از خویش سلب می‌نماید.

تکمیل فرم تقاضای شرکت در جشنواره به معنای قبول تمام مقررات اعلام شده است.

تذکر:

فرم تقاضای شرکت در جشنواره می‌بایستی تنها توسط «تهیه‌کننده و یا نماینده قانونی» ایشان تکمیل شود.

شرایط فنی آثار:

تمامی آثار ارسالی بایستی به‌صورت فایل دیتا به دبیرخانه جشنواره ارائه گردند، فیلم‌هایی که به‌صورت DVD Video یا همان فایل VOB ارسال شوند در جشنواره پذیرش نخواهند شد.

جشنواره از پذیرش آثار بر روی نوارهای DV cam یا HD cam معذور است.

آثار بایستی در یکی از قطع‌های Full HD- HDV و لزوماً با فریم ریت‌های ۲۵p یا ۵۰i به دفتر جشنواره تحویل داده شوند.

فرمت‌های قابل‌پذیرش:

MOV ، MPEG 4 (H.264) ، MPEG 2

تذکر مهم:

با توجه به تک‌مرحله‌ای بودن دریافت آثار، در صورت راه‌یابی هر فیلم به بخش مسابقه، فایل ارائه شده توسط فیلم‌ساز مستقیماً به نمایش درخواهد آمد، از این‌رو ضروری است فیلم‌سازان از ابتدا نسخه نهایی اثر را باکیفیت مناسب به دفتر جشنواره ارائه دهند. بدیهی است به علت تراکم آثار و محدودیت زمانی، فرمت‌های متفرقه یا فایل‌های معیوب در مرحله انتخاب آثار شرکت داده نخواهند شد.

توجه:

نسخه‌های کپی شده به رویDVD ،DVD9  بازگشت داده نمی‌شوند.

کپی آثار ارسالی جهت بازبینی هیأت انتخاب عودت نمی‌گردد.

نتایج بازبینی از طریق جراید و سایت‌های معتبر و سایت اختصاصی جشنواره اعلام می‌شود؛ لذا به تماس‌های تلفنی پاسخ داده نخواهد شد.

گاه‌شمار جشنواره:

تاریخ پایان ثبت‌نام در سایت: 24 تیرماه جاری

آخرین‌مهلت دریافت آثار: اول مرداد ماه جاری

اعلام فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه: نیمه اول مرداد ماه

زمان برگزاری جشنواره: نیمه دوم مرداد ماه

توجه: تاریخ دریافت آثار به‌هیچ‌عنوان تمدید نخواهد شد.

آدرس دبیرخانه جشنواره جهت ارسال آثار :

شیراز، چهارراه حافظیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، روح‌الله رنجبری (مدیر گروه سنیمایی) تحویل آثار به صورت حضوری و با شماره تماس 09173065241 صورت می‌پذیرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG