دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
امر به معروف و نهی از منکر یک موضوع نرم‌افزاری و فرهنگی است که گستردگی آن تنها به مسایل شرعی خلاصه نمی‌شود و همه مسایل اجتماعی و فرهنگی جامعه را در بر می‌گیرد.

همزمان با دهه کرامت، نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با حضور صابر سهرابی، مدیرکل این اداره و حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس برگزار گردید.

صابر سهرابی در این نشست گفت: اهمیت و وجوب امر به معروف و نهی از منکر بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ اما آن چیزی که مهم است چگونگی انجام دادن آن می‌باشد.

سهرابی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یک موضوع نرم‌افزاری و فرهنگی است که گستردگی آن تنها به مسایل شرعی خلاصه نمی‌شود و همه مسایل اجتماعی و فرهنگی جامعه را در بر می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به فرهنگ و روش رضوی در امر به معروف و نهی از منکر، افزود: از ویژگی‌های دهه کرامت آن است تا ما با بازخوانی اندیشه، منش و روش زندگانی بزرگانی دینی همچون امام رضا (ع)، الگوگیری مناسبی در مسایل اجتماعی، فرهنگی و شخصی داشته باشیم که از این بازخوانی می‌توان بهترین‌ راهکارها را برای پاسخ به مشکلات اجتماعی و فرهنگی و همانا امر به معروف و نهی از منکر است، ارائه داد.

دبیر شورای فرهنگ و عمومی فارس بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی، ملی و انسانی، فرهنگی و اجتماعی بر دوش همگان است؛ تا آن جا که می‌توان همه آثار فرهنگی و هنر را در زمره آن به شمار آورد؛ تا آن جا که می‌توان فرهنگ‌وران و هنرمندان را بزرگترین آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست.

دبیر شورای فضای مجازی استان فارس خاطرنشان کرد: هنرمندان و فرهنگ‌وران، از ابتدای گسترش بیماری کرونا در استان فارس با همه توان در راستای فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی فرهنگ پیشگیری از این بیماری، وارد میدان شدند؛ که این خود بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر بود که جا دارد از این مجاهدان گمنام نیز تقدیر نماییم.

حجت‌الاسلام امیدی نیز در این نشست گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که بازوان مردمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، همچون گذشته در کنار فرهنگ‌وران و هنرمندان، امر به معروف و نهی از منکر را در گسترده همه جامعه، نهادینه‌سازی و فرهنگ‌سازی خواهند نمود.

نظرات (۲)

قلم ها اگر در دنیا، برای خدا و خلق خدا به کار بیفتند،مسلسل ها کنار میرود، و اگر برای خدا و خلق نباشند، "مسلسل ساز میشوند." (امام خمینی *ره*)

 

عرض سلام و تبریک به مناسبت ۱۴ تیر ماه روز قلم.

با آرزوی موفقیت و سربلندی روزافزون برای جنابعالی.

قلمتان پایدار .

۱۲ تیر ۹۹ ، ۰۹:۵۹ محمدرضا دهایی

سلام وبلاگ خیلی خوبی دارید  

لطفا به وبلاگ ما هم سر بزنید

موفق باشید 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG