دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
نیاز جامعه به پوشاک، این الزام را ایجاد می‌نماید تا پوشاکی با طراحی و دوختی مناسب امروز ایجاد شود که اگر خود جامعه در راستای این نیاز کم‌کاری کند، دیگرانی برایش انجام خواهند داد.

انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - پیام‌خبر - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - روزنامه تماشا شماره 1972 مورخ 12 آذر 1398 صفحه 5 - روزنامه خبرجنوب شماره 11259 مورخ 12 آذر 1398 صفحه 8 -

آیین تقدیر از برگزیدگان مسابقه طراحی لباس عاشورایی با حضور بهروز مرامی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و آرتمیس هوشیار، رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه شیراز و هادی ورشویی، رئیس گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه شیراز برگزار شد.

بهروز مرامی در این آیین با تقدیر از دست‌اندرکاران این مسابقه گفت: مد و لباس بیش از هر چیز متأثر از فرهنگ، آب و هوا، مذهب و ... هر جامعه است و همین امر سبب شده تا پوشاک هر منطقه از نظر رنگ‌بندی، طراحی و دوخت با منطقه دیگر متفاوت باشد.

مرامی ادامه داد: اثرگذاری فرهنگ بر پوشاک آن قدر اهمیت دارد که سیال بودن آن بر تغییر پوشاک هر دوره آشکار است؛ پس نیاز جامعه به پوشاک، این الزام را ایجاد می‌نماید تا پوشاکی با طراحی و دوختی مناسب امروز ایجاد شود که اگر خود جامعه در راستای این نیاز کم‌کاری کند، دیگرانی برایش انجام خواهند داد که گاه با جامعه سر ستیز دارند. به همین دلیل هم از یک دهه گذشته تا کنون، به این نیاز اساسی جامعه، جدی‌تر پرداخته شده است.   

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: برای آن که بتوانیم مد و لباس ایرانی اسلامی برآمده از فرهنگ و نیاز خود را نهادینه نماییم لازم است تا به دنبال ایحاد پویش و نهضتی فراگیر در این راستا باشیم که این گونه مسابقه‌ها و جشنواره‌ها می‌تواند به عنوان گام نخست آن باشد.

این مسئول هنری و فرهنگی فارس بیان داشت: از مهم‌ترین مسایلی که باید به آن توجه داشت، حلقه مفقوده بین طراحی و مردم است. این حلقه مفقوده همان کانال بین طراحان و تولیدکنندگان می‌باشد که با دعوت از تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان پوشاک برای حضور در چنین مسابقات و جشنواره‌هایی، می‌توان فاصله بین طراحی و صنعت را از بین ببریم.

بهروز مرامی تأکید کرد: نمی‌توان مسأله مد و لباس جامعه را با بخشنامه پاسخ گفت؛ بلکه باید در این حوزه‌ها فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد که در گام نخست می‌توان به برگزاری همین مسابقات و جشنواره‌ها اشاره نمود.

آرتمیس هوشیار، رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه شیراز نیز در این آیین گفت: بر آن شده‌ایم تا برنامه‌های فرهنگی این دانشکده را به شکل تقویم فرهنگی تدوین نماییم که تا کنون برنامه‌هایی همچون کتابخوانی، مربیان کودک و... به صورت جشنواره‌ای و مسابقه‌ای در دستور کار ما قرار گرفته است و امید داریم تا با همکاری نهادهایی همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس این برنامه‌ها را اجرا نماییم.

آرتمیس هوشیار ادامه داد: کتابخانه‌ این دانشکده یکی از معدود کتابخانه‌هایی است که از نظر کتاب‌های علمی و هنری در کشور بی‌نظیر است؛ به گونه‌ای که برخی از کتاب‌های آن به ویژه با موضوع مد و لباس در کمتر کتابخانه‌ای می‌توان یافت.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه شیراز افزود: پس از خوراک که نیاز نخستین انسان به شمار می‌آید، دومین نیاز ضروری انسان، نیاز به پوشاک است.

هوشیار بیان داشت: ایجاد آگاهی در زمینه مد و لباس برای جامعه امروزه یک نیاز اساسی است چرا که اگر این آگاهی در جامعه ایجاد گردد، فرهنگ‌سازی لازم صورت خواهد گرفت و جامعه با چشم باز و روشن به انتخاب نوع پوشش خواهد کرد.

همچنین برگزیدگان نخستین مسابقه طراحی لباس عاشورایی، نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و پایان‌بخش این آیین تقدیر از برگزیدگان بود.

در این مسابقه مهسا پگاه‌راد از شیراز شایسته تقدیر، الناز عبدالهی از شیراز رتبه سوم، نرگس الهی از شیراز رتبه دوم و فریبا شریفی از میمند رتبه اول را کسب کردند.

در حاشیه این آیین بهروز مرامی همچنین از نمایشگاه آثار دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه شیراز بازدید نمود.


نمایشگاه آثار دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه شیراز / آرتمیس هوشیار، بهروز مرامی، هادی ورشویی،  / عکس: علی روزیطلب
تقدیر از برگزیدگان مسابقه طراحی لباس عاشورایی/الناز عبدالهی از شیراز رتبه سوم،/ عکس: علی روزیطلب
تقدیر از برگزیدگان مسابقه طراحی لباس عاشورایی/نرگس الهی از شیراز رتبه دوم  / عکس: علی روزیطلب
تقدیر از برگزیدگان مسابقه طراحی لباس عاشورایی/ مهسا پگاه‌راد از شیراز شایسته تقدیر،  / عکس: علی روزیطلب
تقدیر از برگزیدگان مسابقه طراحی لباس عاشورایی/ فریبا شریفی از میمند رتبه اول / عکس: علی روزیطلب
تقدیر از برگزیدگان مسابقه طراحی لباس عاشورایی/ منا چارلنگی، آرتمیس هوشیار، بهروز مرامی، هادی ورشویی، مهسا پگاه‌راد از شیراز شایسته تقدیر، الناز عبدالهی از شیراز رتبه سوم، نرگس الهی از شیراز رتبه دوم و فریبا شریفی از میمند رتبه اول / عکس: علی روزیطلب
تقدیر از برگزیدگان مسابقه طراحی لباس عاشورایی/ مهسا پگاه‌راد از شیراز شایسته تقدیر، الناز عبدالهی از شیراز رتبه سوم، نرگس الهی از شیراز رتبه دوم و فریبا شریفی از میمند رتبه اول / عکس: علی روزیطلب
تقدیر از برگزیدگان مسابقه طراحی لباس عاشورایی/ آرتمیس هوشیار، بهروز مرامی، هادی ورشویی، فریبا شریفی/ عکس: علی روزیطلب
تقدیر از برگزیدگان مسابقه طراحی لباس عاشورایی/ آرتمیس هوشیار، بهروز مرامی، هادی ورشویی، مهسا پگاه‌راد/ عکس: علی روزیطلب
تقدیر از برگزیدگان مسابقه طراحی لباس عاشورایی/ آرتمیس هوشیار، بهروز مرامی، هادی ورشویی، مرادی/ عکس: علی روزیطلب
تقدیر از برگزیدگان مسابقه طراحی لباس عاشورایی/ مرادی/ عکس: علی روزیطلب
تقدیر از برگزیدگان مسابقه طراحی لباس عاشورایی/ آرتمیش هوشیار/ عکس: علی روزیطلب

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG