دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
این تجربه انسان که می‌‌توان برخی از بیماری‌ها و رنج‌ها به ویژه آن دسته که ریشه‌ای درونی و روانی دارند با برخورد بیمار با زیبایی‌های طبیعی و گاه مصنوعی درمان کرد.
انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - هنرشیراز - روزنامه نیم‌نگاه شماره 6269 مورخ 25 آبان 1398 صفحه 3 - روزنامه تماشا شماره 1957 مورخ 25 آبان 1398 صفحه 1 - روزنامه سبحان شماره 5019 مورخ 25 آبان 1398 صفحه 2 - هنرشیراز -

آیین پایانی سی‌امین دوره جشنواره تئاتر فارس از ساعت ۱۸ امروز در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، کیوان نیازی اردکانی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، هنرمندان و علاقمندان به هنرهای نمایشی برگزار شد.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در آیین پایانی سی‌امین جشنواره تئاتر استان فارس ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق(ع)، و همچنین خسته نباشید به همه کسانی که در این جشنواره زحمت کشیدند، گزارش جشنواره را این گونه بیان کرد: ۴۰ نمایش از سراسر استان فارس برای حضور در جشنواره درخواست داده بودند که در بازبینی نخست ۲۲ نمایش برگزیده شدند که در بازبینی دوم تنها ۱۲ اثر از شهرستان‌های فسا، مرودشت، لامرد و شیراز توانستند به جشنواره راه یابند. این نمایش‌ها از ۲۱ آبان ماه جاری تا ۲۳ آبان ماه در تماشاخانه‌های استاد هودی، استاد لایق و مجموعه فرهنگی هنری شهر آفتاب با هم به رقابت پرداختند.

صابر سهرابی ادامه داد: امسال علاوه بر کارگاه فنی نمایش و نقد و بررسی آثار، پس از سال‌ها ۶ گروه نمایش خیابانی نیز در جشنواره به هنرنمایی پرداختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: ورود بخش خصوصی در این جشنواره موجب رونق دوچندان این جشنواره شد.


آیین پایانی سی‌امین جشنواره تئاتر فارس/ صابر سهرابی/ عکس: علی روزیطلب
آیین پایانی سی‌امین جشنواره تئاتر فارس/ صابر سهرابی/ عکس: علی روزیطلب
کیوان نیازی اردکانی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس نیز در این آیین گفت: هنر برون آمده از دل است که دل جایگاه نزول روح در انسان است. و این برون‌داد دل، بر عقل می‌نشیند تا اندیشه گردد و میزانی سازد برای آن چه دل می‌خواهد و این پرورش یافته از دل و عقل بر نفس خوش می‌نشیند که گفته‌اند آن چه از دل برآید بر دل نشیند...

کیوان نیازی اردکانی ادامه داد: این تجربه انسان که می‌‌توان برخی از بیماری‌ها و رنج‌ها به ویژه آن دسته که ریشه‌ای درونی و روانی دارند با برخورد بیمار با زیبایی‌های طبیعی و گاه مصنوعی درمان کرد، این نکته را نیز باز کرد که با هنر نه تنها می‌توان برخی بیماری‌ها را درمان نمود که می‌توان با هنر از روی دادن بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری نمود. از این رو از این تکنیک در دو دهه معاصر به طور نظام مند در کنار دیگر روش‌های روان‌درمانی در مراکز درمانی، توانبخشی و بیمارستانی استفاده می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس افزود: از ویژگی‌های و وجه تمایز هنر تئاتر این است که پویایی این هنر در ارتباط مستقیم با مخاطب گره خورده است پس به منظور عمومی‌تر شدن این هنر و امکان دسترسی به ارائه برنامه همچنان نیازمند مکان‌های بیشتری هستیم که در آن بتوانیم برنامه‌های فرهنگی و هنری به ویژه نمایش را گسترش دهیم.

 آیین پایانی سی‌امین جشنواره تئاتر فارس/ کیوان نیازی اردکانی / عکس: علی روزیطلب

لازم به ذکر است حمید وامق، اصغر زیبایی‌نژاد و نادعلی شجاعی بازبینی آثار و دکتر سهیلا نجم، دکتر محمدرضا خاکی و دکتر عطاءالله کوپال نیز داوری این دوره جشنواره تئاتر فارس را بر عهده داشتند.


آیین پایانی سی‌امین جشنواره تئاتر فارس/  / عکس: محمدمهدی اسدزاده
آیین پایانی سی‌امین جشنواره تئاتر فارس/  / عکس: محمدمهدی اسدزاده
آیین پایانی سی‌امین جشنواره تئاتر فارس/  / عکس: علی روزیطلب
آیین پایانی سی‌امین جشنواره تئاتر فارس/  / عکس: علی روزیطلب

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG