دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
نمایش بی‌هوازی به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل سلیمانیان، نخستین نمایشی بود که داوران و تماشاچیان را به خود مشغول ساخت.
انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - روزنامه افسانه شماره 4009 مورخ 22 آبان 1398 صفحه 9 - روزنامه تماشا شماره 1955 مورخ 22 آبان 1398 صفحه 3 - روزنامه خبرجنوب شماره 11242 مورخ 22 آبان 1398 صفحه 8 -

سی‌امین جشنواره تئاتر فجر استان فارس با حضور ۱۲ گروه برگزیده سه‌شنبه ۲۱ آبان ۹۸ در شیراز آغاز شد.

سی‌امین جشنواره تئاتر فجر استان فارس با ورود عطاءالله کوپال، کارگردان، استاد دانشگاه، مترجم و پژوهشگر مطرح هنرهای نمایشی، محمدرضا خاکی، دکترای هنرهای نمایش و سهیلا نجم، پژوهشگر، نویسنده، کارگردان و مترجم به عنوان داوران این دوره جشنواره به مجموعه فرهنگی و هنری شهرآفتاب شیراز کار خود را شروع کرد.

نمایش بی‌هوازی به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل سلیمانیان، نخستین نمایشی بود که داوران و تماشاچیان را به خود مشغول ساخت. همزمان این نمایش، نمایش «معجون کاکتوس برای صبحانه» به نویسندگی و کارگردانی امیر بهبودی‌نیا نیز در سالن دیگر مجموعه فرهنگی و هنری شهرآفتاب به اجرا در آمد.

همزمان با این دو نمایش، نمایش خیابانی چهار دیوالی اختیاری به نویسندگی و کارگردانی محمدحسین نعمتی و نمایش وقتی از بریدگی‌های خون‌بار عصب بگذرد به نویسندگی و کارگردانی سارا ظریف صنایعی نیز در تماشاخانه استاد هودی و نمایش استرالیا به نویسندگی و کارگردانی سید محمدهادی هاشم‌زاده در تماشاخانه استاد لایق اجرا شدند.

در این دوره از جشنواره ۹ اثر از شیراز و ۳ اثر از شهرستان‌های لامرد، مرودشت و فسا با یکدیگر برای کسب سهمیه سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر که از دهم تا بیستم بهمن ۹۸ در تهران برگزار می شود، به رقابت می‌پردازند و در پایان دو گروه بدین‌منظور معرفی خواهند شد.

در روز دوم جشنواره نمایش «شیوا» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا فلاحی از شهرستان مرودشت در مجموعه فرهنگی هنری شهر آفتاب و روز سوم جشنواره نیز نمایش‌های «آخور» به نویسندگی و کارگردانی جواد صادقی از شهرستان لامرد در مجموعه فرهنگی هنری شهر آفتاب و نمایش «ننه مده‌آ» به نویسندگی یوسف شکوهی وکارگردانی آرمان بیژنی‌نسب از شهرستان فسا در تماشاخانه استاد لایق میزبان علاقمندان خواهند بود.

هنرمندان هنرهای نمایشی شیراز نیز با تئاترهای «بی هوازی» به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل سلیمانیان؛ «کارخانه مرغ تلخ» به نویسندگی و کارگردانی محمدحسن محمودی، نمایش «دا » به نویسندگی محمدرضا طاهری و کارگردانی امیر خواجه‌میرکی؛ «لوپوس» به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل فرهادی، «شیاطین را فرا بخوان» به نویسندگی و کارگردانی مسعود احمدی؛ «معجون کاکتوس برای صبحانه» به نویسندگی و کارگردانی امیر بهبودی‌نیا؛ «گربه چاردست و پا در پوست گردو» به نویسندگی سعیدرضا خوش‌شانس و کارگردانی نادیه قارونی؛ «استرالیا» به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی سید محمد هاشم‌زاده و «وقتی که از بریدگی‌های خونبار عصب می‌گذرد» به نویسندگی رضا شاهبداغی و کارگردانی سارا ظریف صناعی در سی‌امین جشنواره تئاتر فجر استان فارس حضور دارند.

این نمایش‌ها طی چهار روز از سه‌شنبه تا جمعه در سه نوبت برگزار خواهند شد و هر روز ۵ نمایش خیابانی نیز در حاشیه این جشنواره اجرا خواهند داشت.

 


روز نخست جشنواره تئاتر فارس/ عکس: علی روزیطلب
روز نخست جشنواره تئاتر فارس/ عکس: علی روزیطلب
روز نخست جشنواره تئاتر فارس/ عکس: علی روزیطلب
۳
روز نخست جشنواره تئاتر فارس/ عکس: علی روزیطلب
روز نخست جشنواره تئاتر فارس/ عکس: علی روزیطلب
سی امین جشنواره تئاتر فارس/ عکس: علی روزیطلب

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG