کاشی حوض

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
کاشی حوض
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

یکی از ویژگی های شهر خلاق فرهنگی و هنری این است که با شناسایی و استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری شهرستان، در شناساندن و پیشرفت آن ها تلاش کنید.

انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - روزنامه خبرجنوب - روزنامه شیراز نوین - برنا -

نشست فصلی روسای شهرستانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با حضور صابر سهرابی، مدیرکل، غلامرضا یوسفی، معاونت مدیریت منابع و توسعه، مهدی امیدبخش، معاونت فرهنگی و امور رسانه، مهدی رنجیر، معاونت هنری و سینمایی و محسن پرهیزگار، مسئول حراست و امور حقوقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در این نشست گفت: در یک سال گذشته، روند و سیاست گذاری های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس رو به رشد بوده است.

صابر سهرابی ادامه داد: طرح شهر خلاق فرهنگی و هنری و شهر و روستای دوستدار کتاب از طرح های جامع کشوری است که با مشارکت همه دستگاه های اجرایی با محوریت اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر فارس، دنبال می شود تا امسال بتوانیم رتبه های بهتری را نسبت به سال گذشته کسب کنیم؛ این مهم تنها با همت و تلاش شما روسای شهرستانی فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان پذیر خواهد بود.

سهرابی تأکید کرد: یکی از ویژگی های شهر خلاق فرهنگی و هنری این است که با شناسایی و استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری شهرستان خود، در شناساندن و پیشرفت آن ها تلاش کنید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: بر اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هاست که با شناسایی ظرفیت های فرهنگی و هنری شهرستان خود، اصحاب فرهنگ و هنر را ترغیب کنند تا برای فعالیت های خود، از این اداره مجوز بگیرند؛ ما نیز پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد تا این مجوزها هر چه سریعتر و آسان تر صادر شوند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس افزود: اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر فارس، بیش از آن چیزی که در رسانه ها نشان داده می شود، فعالیت دارند؛ که از این اداره های می خواهم که در رسانه ای کردن فعالیت خود ابایی نداشته باشند.

وی ضمن تذکر به برخی دستگاه های اجرایی، ارگان ها و بخش خصوصی مبنی بر برگزاری کلاس های فرهنگی و هنری بدون کسب مجوز از فرهنگ و ارشاد اسلامی، تأکید کرد: هیچ دستگاه اجرایی و ارگانی حق برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه های فرهنگی و هنری را ندارد مگر آن که از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزهای لازم را گرفته باشد؛ در غیر این صورت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند برای تعطیلی آن کلاس ها اقدامات قانونی را انجام دهد.

غلامرضا یوسفی نژاد نیز در این نشست گفت: تمام واگذاری ها و خریدهای این اداره طبق قانون از طریق سامانه تدارکات انجام می شود و نمی توانیم خارج از این روند، حرکت کنیم.

مهدی رنجبر هم در این نشست گفت: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که جشنواره ها و نمایشگاه های بزرگ را تا حد امکان تجمیع کند و تلاش دارد تا این جشنواره ها را به شهرهای کوچک ببرد.

رنجبر ادامه داد: هدف از طرح شهر خلاق فرهنگی، ادبی و هنری هم حمایت از اجرای طرح های خلاق حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان های کوچک است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: همچنان که می دانیم گاه اخبار اشتباه و دروغی راجع به فعالیت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر می شود و بر ماست تا با در جریان قرار دادن جامعه، از متشنج شدن فضای جامعه جلوگیری کنیم؛ پس لازم است به محض آگاهی از انتشار خبر دروغ نسبت به شفاف سازی اقدام کنیم.

وی با اشاره به انجمن سینمای جوان در شهرستان ها نیز خاطرنشان کرد: انجمن سینمای جوان در شهرستان ها باعث قوی تر شدن فیلم سازان آن شهر خواهد شد. ضمن این که خود این انجمن می تواند مرجع صدور مجوز تولید فیلم و بوجود آمدن سینمای سیار در شهرستان ها شود.

این مسئول هنری تأکید کرد: تا کنون ٥ شهرستان فارس شرایط راه اندازی این انجمن را دارند که ٢ شهرستان برای گرفتن مجوز اقدام کرده اند.

رنجبر به روسای فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های فارس تأکید کرد: همچنان که باید مرّ قانون را رعایت کنیم باید این نکته را نیز بدانیم که به هر قیمتی نیز نباید فعالیتی انجام داد یا جلوی فعالیتی را گرفت. اگر طبق قانون مراحل اخذ مجوز طی شد، دیگر باید محکم پای آن مجوز بایستیم.

مهدی امیدبخش، معاونت فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز گفت: امسال را سال شهرستان ها باید بنامیم چرا که نگاه ما برای برنامه های امسال بیشتر به سمت و سوی شهرستان هاست.

امیدبخش ادامه داد: شهرستان های فارس امسال به شکل جدی بحث شهرها و روستاهای دوستدار کتاب در دستور کار خود قرار داده اند.

لازم به ذکر است که در این نشست از غلامرضا یوسفی نژاد در زمینه نظارت، برنامه ریزی و ساماندهی امور توسعه مدیریت و منابع، مهدی امیدبخش در زمینه شهر خلاق ترویج کتابخوانی و سید علی اصغر محدث در زمینه گزارش و اخبار با لوح تقدیری از سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و از محسن پرهیزگار در راستای دفاع از حقوق بیت المال و املاک غیرمنقول، مریم کرمکش در زمینه وضعیت مطلوب برگزاری جلسات کمیسیون های توسعه مدیریت و منابع، سیده نگین حسینی در زمینه نظم برتر در مکاتبات و پاسخگویی، سارا گرگین در زمینه آموزش ضمن خدمت، نیره محمدی در زمینه پیگیری مباحث رفاهی کارکنان، لیلااکبری در زمینه انجام بهینه امور کارگزینی و حسین محمدی برای انجام امور فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با لوح سپاسی مورد تقدیر قرار گرفتند.


مهدی امیدبخش، آرین رزمجویی/ عکس: علی روزیطلب
مهدی رنجبر، آرین رزمجویی، هادی ورشویی، روح الله رنجبری/ عکس: علی روزیطلب
صابر سهرابی، غلامرضا یوسفی نژاد/ عکس: علی روزیطلب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG