کاشی حوض

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
کاشی حوض
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

بعد از دفاع، شورا وارد گفت وگو و تصمیم‌گیری می‌شود و پس از آن فیلمنامه‌های مصوب از حمایت مالی برخوردار می‌شوند.

انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - ایرنا - شیرازه - مهر - هنرشیراز -

نخستین نشست پیچینگ شورای استانی تولید فیلم کوتاه کشور که به‌معنای ساز و کار دفاع از فیلمنامه در حداقل زمان برای اختصاص بودجه است، با همت انجمن سینمای جوان فارس در شیراز برگزار شد.

شیوه پیچینگ از جدیدترین روش‌های موجود برای تولید فیلم است که در آن فیلمسازان پس از مشاوره با کارشناسان به دفاع از طرح خود می‌پردازند و درصورت پذیرش برای ساخت آن از انجمن سینمای جوان بودجه دریافت می‌کنند.

در این برنامه که شامگاه چهارشنبه در مجتمع فرهنگی و هنری هنرشهر آفتاب شیراز برگزار شد، گروه پنج نفره داوری شامل محمدرضا حق نگهدار، نادعلی شجاعی، سهیل امیر شریفی، لیلی گله داران و کریم لک‌زاده به بررسی چهار فیلمنامه پرداختند.

فیلمنامه‌های نشانی از نگین امین‌زاده، بازاریاب اثر فرزاد قبادی نژاد، زنده باد کنترل از آزاده مسیح‌زاده و بی هوشی به قلم غلامرضا یزدانی در نخستین برنامه پیچینگ شیراز پس از ارائه توسط کارگردان ها، مورد بررسی هیأت داوران قرار گرفتند.

داوران پس از شنیدن دفاع کارگردانان با ارائه پیشنهادها و پرسش‌هایی طرح را پخته‌تر کردند و در نهایت برای برگزیدن فیلمنامه‌های شایسته دریافت هزینه تولید به شور نشستند.

فیلم نشانی به نویسندگی و کارگردانی نیگن امین زاده با مدت زمان 20 دقیقه اقتباسی است از یکی کتابهای محمد کشاورز که به تهیه کنندگی ارسلان زمانی قرار است ساخته شود. ارسلان زمانی برای دفاع از فیلم نامه پس از بیان خلاصه داستان گفت: این فیلم ماهیتی اجتماعی خواهد داشت.

فرزاد قبادی نژاد، کارگردان فیلم بازاریاب نیز در توضیح فیلم نامه خود گفت: جدای از فیلم نامه که ماهیتی اجتماعی دارد، نور و فضاسازی در این فیلم از ویژگی های آن خواهد بود.

مستند داستانی زنده باد کنترل به کارگردانی آزاده مسیح زاده، دیگر فیلمی بود که در این پیچینگ مورد بررسی قرار گرفت. فیلمی که برای اولین بار قرار است خاطرات جامعه را در مورد برخی از اپیزودهای خاص فیلم ها در جامعه ایران و مردم جهان با هم مقایسه شوند. این فیلم به نوعی بیان کننده تاریخ شفاهی سینما خواهد بود.

غلامرضا یزدانی کارگردان فیلم بی هوشی پایان دهنده این نشست بود. او فیلمش را حاصل تجربیات شخصی خود می داند که بیش از 4 بار نیز مورد بازنویسی قرار گرفته است.

علیرضا توکل، رئیس انجمن سینمای جوان فارس در حاشیه این برنامه گفت: در این مرحله، پذیرش در دو گام انجام می‌شود و فیلمنامه‌های فیلمسازان هر استان در ابتدا با بارگذاری در پرتال سینمای جوان، در یک مرحله به صورت آنلاین توسط شورای تولید بررسی و امتیازدهی می‌شود و فیلمنامه‌هایی که حدنصاب امتیاز را برای مرحله دوم کسب می‌کنند به صورت حضوری به دفاع از طرح خود در زمانی معین می‌پردازند.

علیرضا توکل ادامه داد: بعد از دفاع، شورا وارد گفت وگو و تصمیم‌گیری می‌شود و پس از آن فیلمنامه‌های مصوب از حمایت مالی برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه فیلمنامه‌ها در بخش حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای بررسی می‌شوند، ابراز داشت: سقف هزینه‌های پرداختی برای فیلمنامه‌های حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای متفاوت است که با توجه به برآورد فیلمساز و تشخیص شورا ارائه می‌شود.

رئیس انجمن سینمای جوان فارس بیان کرد: در استان فارس مجموعاً ۲۲۰ میلیون تومان برای حمایت از تولید در سال جاری در نظر گرفته شده است و پیش‌بینی می‌شود ۶ تا ۹ نشست دیگر پیچینگ برگزار شود.

توکل با بیان اینکه در هر نشست ممکن است بیش از یک فیلم نظر هیات داوران را جلب کند و اعلام تعداد آثار پذیرفته‌ شده بر عهده رای داوران است، مهم‌ترین نکته این است که فیلمساز بتواند شورای تولید را از لحاظ فرم و تکنیک مجاب کند و توانایی خود را برای ساخت موفق فیلمنامه نشان دهد.

وی افزود: استان فارس به عنوان یکی از استان‌های الگو برای طرح پیچینگ مشخص شده است و این، نخستین نشست کشوری بود که در شیراز برگزار شد که همزمان از طریق اسکایپ توسط شورای عالی تولید کشور و مدیران انجمن سینمای جوان نیز رصد شد.

با تشکر از همکاری گرامی سیده سمیرا متین نژاد که در این گزارش بنده را یاری دادند.

برگزاری جلسه دفاع از فیلمنامه برای دریافت بودجه از انجمن سینمای جوان شیراز/غلامرضا یزدانی، سهیل امیرشریفی، کریم لک زاده، نادعلی شجاعی، محمدرضا حق نگه دار، لیلی گله داران، مانا قنبریان / عکس: محمدمهدی اسدزاده برگزاری جلسه دفاع از فیلمنامه برای دریافت بودجه از انجمن سینمای جوان شیراز/ فرزاد قبادی نژاد، سهیل امیرشریفی، کریم لک زاده، نادعلی شجاعی، محمدرضا حق نگه دار، لیلی گله داران، مانا قنبریان / عکس: محمدمهدی اسدزاده
برگزاری جلسه دفاع از فیلمنامه برای دریافت بودجه از انجمن سینمای جوان شیراز/ فرزاد قبادی نژاد / عکس: محمدمهدی اسدزاده
برگزاری جلسه دفاع از فیلمنامه برای دریافت بودجه از انجمن سینمای جوان شیراز/ ارسلان زمانی / عکس: محمدمهدی اسدزاده
برگزاری جلسه دفاع از فیلمنامه برای دریافت بودجه از انجمن سینمای جوان شیراز/ محمدرضا حق نگه دار، نادعلی شجاعی، سهیل امیرشریفی، لیلی گله داران، کریم لک زاده / عکس: محمدمهدی اسدزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG