کاشی حوض

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
کاشی حوض
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس در اختتامیه اولین جشنواره ملی شعر رضوی شیراز، شعر رضوی را از اثرگذاری شگرفی برخوردار دانست.

انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - باشگاه خبرنگاران جوان - تماشا - ایکنا - پیام فارس - قدس آنلاین - شبستان - ایسنا - ایبنا - دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه -

یدا... رحمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس،  نیز در این آیین گفت: شهر شیراز به پایتخت شعر و ادب و فرهنگ ایران زمین شهره است. شهرتی جهانی که به واسطهی فراهم آوردن بستری مناسب برای ظهور شاعران خوش قریحهای همانند سعدی و حافظ، در طول تاریخ ایران کهن سال ایجاد شده است؛ و فارس را بدین مقام رسانده است. مقامی که ریشه در ذات ساکنان این دیار دارد. دیاری که جهان آن را عجین با شعر و ادب می شناسد.

یدا... رحمانی ادامه داد: هویت ایرانی هرگز جدای از دیانت به پرستش ذات احدیت نبوده است؛ و در طول حیات درازپای خویش، همواره در پی یافتن راهی به سوی احدیت، باعث شکل گیری اندیشه ای خدامحور که در تمامی لایه های فردی و اجتماعی متجلی یابد. آنچه امروز در شعر و ادب و هنر ایرانی بخوبی مشهود هست ریشه در این اندیشه دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علاقهی ساکنان استان پهناور فارس به شعر و ادب و هنر، از سویی عاملی بوده است برای برپایی محافل پر شور ادبی و هنری؛ و از سویی دیگر با نامگذاری شهر شیراز توسط مقام معظم رهبری به سومین حرم اهلبیت عاملی شد تا محفل هایی ادبی محوریتی آیینی و استوار بر آموزه های ائمه ی اطهار به خود گیرد؛ که حاصلش جشنواره ی کریم شعر رضوی است در شهر شیراز بر پامیگردد. جشنواره ای با هدف متعالی تر ساختن دیانت و هویت ایرانیان بر پایه ی عشق به وجود مقدس حضرت رضا (ع) در ایران حیات یافته است.

وی گفت: با توجه به اهتمام دولت تدبیر و امید در استفاده از ظرفیت های بالقوه و بالفعل استانها در انجام امور فرهنگی همسو با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حق این بود که برپایی جشنواره ی شعر رضوی در شهر ادب که نشان سومین حرم اهل بیت دارد، صورت پذیرد. از این رو تلاشگران عرصه فرهنگی استان فارس بر این مبنا استوار گردید تا فصلی دیگر در جشنواره ی شعر رضوی در شیراز رقم خورد.

یدا... رحمانی افزود: جشنواره ی حاضر حاصل تلاش تمامی اهالی فرهنگ و هنر و ادب فارس است. تلاشی که بر خود وظیفه میدانم تا از تک تک تلاشگرانش که این رویداد مهم اجتماعی دینی و ادبی را رقم زده اند تشکر کرده و دستانشان را با مهر بفشارم.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: از خداوند منان توفیق برپایی پربارتر جشنواره های آتی شعر رضوی در شهر شیراز را مسئلت میدارم و امیدوارم برکات عالیه ی این جشنواره ی شریف باعث ترقی فکر و اندیشه ی جوانان ایران گردد تا به یمن لطف و کرم باری تعالی جامعه ای داشته باشیم، برخوردار از جوانانی که میسازند بهتر از پیش ایران را و برپا می سازند نشان عشق به ائمه ی اطهار را.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG