دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
بسیار مایه خوشبختی است که میزبانی شاعران رضوی هستیم، کسانی که امام رضا(ع)، در زمان حیات پر برکتشان آنان را بسیار مورد کرامت خود قرار می داد.

دومین نشست ادبی چهارسوی فارس جشنواره شعر رضوی به میزبانی کازرون به عنوان مرکز منطقه غرب فارس شامگاه یکشنبه ١٦ تیرماه جاری در کازرون برگزار شد.

در این نشست ادبی با عنوان «آیین پایانی جشنواره شعر رضوی چهارسوی فارس – غرب فارس- کازرون» با حضور غلامرضا کافی، پروانه نجاتی و فاطمه فاضلی از شعرای برجسته استان فارس، آرین رزمجویی، مدیرگروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و شاعران و ادیبان منطقه غرب فارس، شامل شهرستان های کازرون، نورآباد ممسنی، سپیدان، رستم، فیروزآباد، فراشبند و کوار در کازرون برگزار گردید.

حجت الاسلام محمدجواد جلالی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون در این همایش با ابراز خوشحالی از برگزاری این نشست در کازرون گفت: بسیار مایه خوشبختی است که میزبانی شاعران رضوی هستیم، کسانی که امام رضا(ع)، در زمان حیات پر برکتشان آنان را بسیار مورد کرامت خود قرار می داد.

دکتر کاظم دهقانیان فرد، از شاعران برجسته شهرستان کازرون و استاد ادبیات مدرسه و دانشگاه این شهر نیز گفت: پس از حفر خندق پیش از آغاز جنگ احزاب، یاران پیامبر اسلام(ص) شروع به شعر خواندن کردند. سلمان فارسی که از این طبع ادبی بی بهره بود، ناراحت شد که چرا او نمی تواند شعر بگوید. پیامبر اسلام(ص) در حق او دعا کرد و این گونه است که باید سلمان فارسی را نخستین شاعر ایرانی بدانیم.

دهقانیان فرد ادامه داد: رودکی را پدر شعر پارسی می دانند که در قرن چهارم هجری می زیست. پس از رودکی تا قرن پنجم شعر پارسی پیشرفت های شگرفی کرد و جایگاه خویش را در دنیا یافت. کازرون به عنوان یکی از مراکز علمی و ادبی آن زمان با محوریت شیخ ابواسحاق کازرونی، نیز در اواخر قرن چهارم و اوایل قرن پنجم اولین شاعران بزرگ خود را که همان شیخ ابواسحاق کازرونی و شاگردان وی همچون شیخ امین الدین بلیانی بودند، به دنیا هدیه کرد. شاعرانی که هم با گویش رسمی پارسی و عربی شعر گفته اند و هم با گویش محلی کازرونی زمان خود اشعاری را سروده اند.

دکتر غلامرضا کافی، دبیر علمی و تخصصی جشنواره شعر کلاسیک رضوی استان فارس، با خوانش شعر بوی باران سروده مرحوم استاد نصرالله مردانی، حماسه سرای شعر و غزل بزرگ و نامور کازرون، با تمجید از شخصیت والای این شاعر کازرونی گفت: فارس را می توان مهد و خواستگاه شعر کلاسیک دانست و از این رو با تمرکززدایی، این جشنواره ملی را به چهارسوی فارس آوردیم تا تمام مردم فارس بتوانند از برکات این جشنواره بهره ببرند.

در پایان از کاظم دهقانیان فرد، عبدالرضا مروتی، حکیمه کامگار، راضیه باقرزاده، رضا شایسته نیا و ایرج محمدی به عنوان شش برگزیده جشنواره شعر کلاسیک رضوی غرب فارس تجلیل شد.

همچنین از کتاب های «رقص مار» اثر  اعظم صرافان و «بر آب ها و آبی ها» اثر مرحوم سید حسن اجتهادی نیز رونمایی شد.

لازم به ذکر است خادمان حرم رضوی نیز در این آیین شرکت داشتند.

غلامرضا کافی، پروانه نجاتی، کاظم دهقانیان فرد، فاطمه فاضلی، عبدالرضا مروتی، حکیمه کامگار، راضیه باقرزاده، رضا شایسته نیا، حسین عسکری، حسین مسرور، سید محمدعلی آل مجتبی و شاعر و پیشکسوت شعر آیینی کازرون محمدحسین بروزیی به شعرخوانی پرداختند.


برگزاری دومین نشست ادبی چهارسوی فارس جشنواره شعر رضوی در کازرون/ / عکس: علی روزیطلب
برگزاری دومین نشست ادبی چهارسوی فارس جشنواره شعر رضوی در کازرون/ / عکس: علی روزیطلب
برگزاری دومین نشست ادبی چهارسوی فارس جشنواره شعر رضوی در کازرون/ محمدحسین برزویی/ عکس: علی روزیطلب
برگزاری دومین نشست ادبی چهارسوی فارس جشنواره شعر رضوی در کازرون/ پروانه نجاتی/ عکس: علی روزیطلب
برگزاری دومین نشست ادبی چهارسوی فارس جشنواره شعر رضوی در کازرون/ / عکس: علی روزیطلب
برگزاری دومین نشست ادبی چهارسوی فارس جشنواره شعر رضوی در کازرون/غلامرضا کافی / عکس: علی روزیطلب
برگزاری دومین نشست ادبی چهارسوی فارس جشنواره شعر رضوی در کازرون/حکیمه کامگار / عکس: علی روزیطلب
برگزاری دومین نشست ادبی چهارسوی فارس جشنواره شعر رضوی در کازرون/علیرضا مروتی / عکس: علی روزیطلب
برگزاری دومین نشست ادبی چهارسوی فارس جشنواره شعر رضوی در کازرون/ / عکس: علی روزیطلب
برگزاری دومین نشست ادبی چهارسوی فارس جشنواره شعر رضوی در کازرون/ / عکس: علی روزیطلب
برگزاری دومین نشست ادبی چهارسوی فارس جشنواره شعر رضوی در کازرون/ کاظم دهقانیان فرد/ عکس: علی روزیطلب
برگزاری دومین نشست ادبی چهارسوی فارس جشنواره شعر رضوی در کازرون/ حجت الاسلام محمدجواد جلالی/ عکس: علی روزیطلب


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG