سلمان فارسی خائن است!!
در این بین در میان سپاه اعراب تنها سلمان فارسی ایرانی نبوده بلکه کسانی که به احرار معروف بودند و از ایرانیان و پلهوانان ایرانی ساکن یمن در این جنگ ها شرکت داشتند.
انتشار: هفته نامه شهرسبز فرودین 91- کازرون خبر -
تقریباً 4 سال پیش بود که شبی با یکی از بچه های محلمان بحثمان شد. بحث
پیرامون حقانیت اسلام بود و برای اولین بار این حرف را شنیدم که سلمان
فارسی خائن بود!
در طول چند ماه اخیر در اینترنت دیدم دقیقاً همان حرفها روی وبلاگ های زیادی می آید.
کسانی که در جریان شناسی سیاسی و فکری به عنوان ملی گرایی پهلوی شناخته می شوند در پی آن برآمده اند تا اصالت اسلام را زیر سئوال ببرند. چیزی که برای اولین بار سید احمد کسروی در سالهای آخر دوران سیاه رضاخانی باب کرد. این که می گویم سید احمد کسروی به این دلیل است که تا قبل از آن کسی به آن شدت و حدت علیه مقدسات و ارزشهای اسلامی سخن نگفته بود. البته در کشور ما ایران ولی در جاهای دیگر این حرکت برمی گردد به قرون قبل.
بحث پیرامون مباحث اثباتی اسلام سخت نیست. اما فعلاً لازم نمی دانم که بنده وارد این بحث شوم ولی از دوستان عزیزم که اطلاعاتشان بسیار بیشتر از من است تقاضا دارم تا در این مورد دست به قلم شده و به این شبهات پاسخ دهند. هرچند در صورتی که کوتاهی آنان را در این باب ببینم بر خود تکلیف می دانم تا به عنوان یک مسلمان به دفاع از اعتقادات اسلامی بپردازم
همچنین از جریان هایی که خود را مسلمان می دانند حتی مخالف نظام جمهوری اسلامی می خواهم که وارد شوند. چیزی که متاسفانه دیده ام برخی که حتی لباس علمای اسلام و گاه مرجعیت را بر تن دارند به دلیل مخالفت با نظام جمهوری اسلام در مقابل شبهات سکوت و یا حتی تایید می کنند.
اما درباره سلمان فارسی چیزی که مرسوم شده و نه تنها در وبلاگ ها و سایت های ضد اسلام دیده ام که در طول چند سال اخیر در میان بعضی از جوانان آن را مشاهده کرده ام این است که ایشان را خائن به ایران معرفی می کنند. همچنین می گویند که محمد کلمات و حرفهای خود را از سلمان فارسی یاد گرفته است. یا این که سلمان فارسی از ایران فرار نموده و در میان اعراب محمد را انتخاب کرده و او را علیه ایرانیان برانگیخته است. یا این که حمله به ایران در زمان حیات پیامبر و به دستور ایشان صورت گرفته است و منکر این قضیه یعنی منکر پیامبر . و....
باید گفت سلمان فارسی فرزند یکی از مغ های بزرگ زرتشتی بوده است و تا زمانی که با صدای ناقوس کلیسا ناقوس تفکرش به صدا در آمد و او را به تفکر و اندیشه بیشتری و مباحثه با تفکرات دیگر خواند در اوج راحتی و رفاه و احترام می زیسته است و پس از آن راه هجرت را در برگرفته و اصلاً فراری صورت نگرفته است. و این مساله بر می گردد به این که مطرح کننده این بحث اصلاً فرق بین هجرت و فرار را نمی داند.
سلمان فارسی در طول عمر خود برای کسب علم و فضیلت و پیدا نمودن حق و حقیقت هر روز از شهری و بلادی به شهر و بلادی دیگر می رفته است. تا این که رزوی اعراب به کاروانی که در آن بوده حمله می کنند و نه تنها مال و اموالش را به غارت می برند که او را به عنوان غلام در بازار برده فروشان یثرب به مردی یهودی می فروشند. آیا اگر قرار بود کینه ای را بر دل بگیرد بایستی کینه ایرانیان بر دل داشته باشد یا این کینه اعراب را؟
دوم این که سلمان فارسی در زمان حضورت محمد در یثرب به او پیوسته و 13 سال رسالت ایشان در مکه هنوز از وجود آن حضرت بی اطلاع بوده است.حتی در تاریخ اسلام نیز در سالهای ابتدایی حضور محمد در مدینه که چند سال پس از حضور آن حضرت در مدینه و تشکیل حکومت و جنگ های بدر و احد با او دیدار کرده و به اسلام در می آید. و ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که آیات ایدئولوژیک و اعتقادی محمد در مکه بوده است و حتی بسیاری از آیات مربوط به داستان های قدما همچون داستان های مربوط به موسی و عیسی و ابراهیم.
هرچند در آیات قرآن نیز داریم که اعراب جاهلی یعنی کفار و مشرکین و احیاناً یهود مدینه به محمد این تهمت را می زدند که او این داستان ها را از کسان دیگری که آشنایی به این وقایع داشته اند یاد گرفته است. و قرآن به آن ها جواب می دهد. اما در جواب قرآن جز سکوت حرفی ندارند. دقیقاً همچون همین افراد که وقتی با آن ها به بحث می نشینی مدام از شاخه ای به شاخه دیگری می پرند و کاملاً مشخص است که مرض آنها از شهوت و یا جای دیگری است.
در مورد جنگ اعراب با ایرانیان باید گفت نه تنها پیامبر اسلام که حتی خلیفه اول جناب ابوبکر صدیق نیز با حمله به کشورها و حتی قبیله های دیگر اطراف و جنگ با آنها نپرداخته اند و تمام جنگ ها جهاد دفاعی بوده است. در هیچ کجای تاریخ اسلام جنگی را مسلمانان آغاز نکرده اند.
چه در دوران پیامبری محمد و چه در دوران خلافت ابابکر تنها تبیلغ در کار بوده است. و نه زور و شمشیری.
آیت الله شهید شیخ مرتضی مطهری و همچنین مرحوم استاد دکتر علی شریعتی و دیگران در دوران خود به این اتهامات و شبهات پاسخ داده اند. شهید مطهری در کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران بو دکتر شریعتی علی الخصوص در کتاب سلمان پاک به بسیاری از شبهات جواب داده اند.
این شد که در دوران خلافت خلیفه دوم جناب عمر بن خطاب که سر جنگ داشت منطقه عراق کنونی که جز خاک ایران آن زمان به حساب می آمد با کمترین درگیری و خونریزی به اسلام گروید و در همان ایام هم بدون هیچ زوری به اسلام در آمدند اما کشورهای دیگری مثل ایران (ایران فعلی) و کشورهای شرقی دیگر ایران که جز خاک ایران آن روز بودند نه تنها با درگیری های سختی فتح شدند بلکه هر چه به سمت شرق می آمدند به دلیل عدم شناخت کمتری از اسلام درگیریها سخت تر میشد. و همین دیار خودمان کازرون یکی از مناطقی بود که درگیری بسیار سختی میان اعراب و ایرانیان درگرفت.
ایرانیان تا قرن 4 هجری اکثریت زرتشتی بودند و اسلام نیاوردند. از جمله همین دیار خودمان. و پس از آن که اعراب در قرن 4 هجری به صورت کامل سلطه بر ایران را از دست دادند و حاکمیت ایران در دست خود ایرانیان قرار گرفت کم کم به سوی اسلام آمدند و اسلام را پذیرفتند.
امیرالمومنین علی و اصحاب وی که سلمان فارسی نیز از آن جمله بودند با جنگ با ایران و سایر کشورها مخالف بودند. و در پی اصرار عمر علی اصحاب خویش را به عنوان مبلغ و نه جنگنده و سرباز همراه با سپاه عرب (و نه اسلام چرا که بسیاری از آنان نه تنها پیامبر را درک نکرده بودند که از ترس پس از فتح مکه به اسلام درآمده بودند و چیزی از اعتقادات اسلام نمی دانستند. و در این جنگ ها بر شیوه دوران جاهلیت و نه اسلام عمل می کردند) برای تبلیغ اسلام راستین فرستاد و اینان از بسیاری از تجاوزات و کشتارها که اعراب جاهلی به نام اسلام می خواستند انجام دهند جلوگیری کردند.
در این بین در میان سپاه اعراب تنها سلمان فارسی ایرانی نبوده بلکه کسانی که به احرار معروف بودند و از ایرانیان و پلهوانان ایرانی ساکن یمن در این جنگ ها شرکت داشتند. کسانی که اسلام را از روی عقیده و شناخت کافی و وافی پذیرفته بودند و حتی با مرتدین زمان ابوبکر نیز جهاد کرده بودند.
در این جا بعضی از این وبلاگ ها را می آورم و از دوستان می خواهم که در حد توان پاسخ گوی این شبهات باشند:
1-http://apan.blogfa.com/post-41.aspx
2-http://forum.hammihan.com/thread7943.html
3-http://www.cloob.com/club/post/show/clubname/koroshkabirclub/topicid/2153670/%C2%BB+%D8%B3%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86+%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C+%D8%AE%D8%A7%D8%A6%D9%86
4-http://www.iran-eng.com/archive/index.php/t-168803.html
5-http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86_%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C
6- http://zartoshtimosalman.parsiblog.com/Posts/52/%D8%B3%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86+%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D9%8A+%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86+%D8%B1%D8%A7+%D8%A8%D9%87+%D9%BE%D9%8A%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%B1+%D9%8A%D8%A7%D8%AF+%D8%AF%D8%A7%D8%AF!/

آرامگاه پیر بَنکی در آستانه ویرانی
آیا صفرهای پول ملی پرواز میکنند؟
هشیار باشیم؛ آتشبس، پایان جنگ نیست!
آشنایی با زندگی شهید پرفسور سعید برجی
به پیشواز نبرد آغاز میگردد
آشنایی با شهید پرفسور عبدالحمید مینوچهر
آشنایی با زندگی شهید پرفسور سید امیرحسین فقهی
آشنایی با آیتالله دکتر احمد بهشتی
سحرگاهان سعدیه
انقلاب ما، انقلابی از نهاد مردم بود
سرمای زمستانی شیراز با کمترین بارش
نگاهی به جلد کتاب کارگاه نوآوری و کارآفرینی؛ پایه یازدهم
نابودی سنگگورهای تاریخی کازرون
گلبوسه
ترور 4 دانشمند هستهای استان فارس در حمله رژیم صهیونیستی
شما در مقابل بیآبی و گرسنگی و شکنجه مقاومت کردید ما در مقابل نگاهها
رویداد آیینهها؛ آشنایی و بررسی آثار بابافغانی شیرازی
رویداد آیینهها؛ آشنایی و بررسی با شاه داعی الله شیرازی، عارف و شاعر سده نهم
در دومین رویداد ادبی آیینهها روی داد؛ آشنایی با مولانا محمد طالب جاجرمی
به بهانه آغاز هفته کتاب و کتابخوانی؛ پاسداشت دکتر منوچهر کیانی در رویداد صحبت یار
پاسداشت نزدیک به 30 چهره فرهنگ و هنر فارس در نیمسال نخست 1402
صدور مجوزهای فرهنگی هنری مجازی شد/ مهلت سامانه ای کردن تا پایان آبان
رونمایی از کتاب به ژرفای زیبایی
بررسی روابط عمومی از دو زاویه دانش و کارآیی
پاسداشت تلاشهای 100 چهره فرهنگی و هنری در رویداد صحبت یار 1401
پاسداشت بیش از ۴۰ فرهنگور و هنرمند فارس در رویداد صحبت یار
کارگردان نمایش اسب قاتلین: جشنوارهها بستر بالندگی هنری و اندیشهورزی
برگزاری کارگاههای توانمندسازی انجمنهای ادبی در فارس
طرح ویژه حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از مستندسازان استان
گشت و گذار در مسجد جامع وکیل شیراز
چهارصد و هجدهمین نشان ملی مفاخر در دستان حکیمی از فسا
آشنایی با برخی از گلهای بهاری فارس
نوروز؛ نفسِ تازهٔ زمین و رستاخیز طبیعت
رویش دوباره زندگی در نوروز 1404
برفگاه سپیدان در روزهای پایانی اسفند
یک روز بارانی در شیراز : عشق و زیبایی در میان قطرات باران
گذری بر مناطق گردشگری کازرون
کاروانسرای خان زنیان
روستای دیکانک و گاوکشک
خشونت چیست؟
کودتای نظامی مصدق علیه شاه!!!
اردیبهشت های نعیم
حرم شاهچراغ
مهدویت، از حقیقت تا انحراف!!
باستان گرایی خوب یا بد؟
باغ سیب و به خانه زنیان
سفری با عطاهای فراموش نشدنی
خوانش نمایشنامه شب یلدا
خانه ای قدیمی در کازرون
منطقه چرامکان
گل انار
بهار در بهشت زهرای کازرون
سعدیه
چنارفاریاب
سیب بود و آب بود و مهربانی
استقبال مردم شیراز از شهدای گمنام
عزاداری محرم در حسینیه کازرونی های مقیم شیراز
باغ ارم
پارک جنگلی مرتضی علی در شیراز
چرا باید از روحانی بترسیم؟/خطر را جدی بگیرید!
انتخاب مسئول گروه قرآنی زنیان
شاخه اما بگریست
بچه محلمون آقا محمد
تاسوعای 1396 هجری کازرون
شکوفه های آخورک
دشت برم نوروز97
شکوفه های بهاری پرتقال
مناطق گردشگری شیراز
مصدق و نهضت تنگستانی ها
جنبش کتابخوانی در خانه زنیان
حافظیه
یک جامانده کربلای ۴ از اروند گفت
روستای کهمره سرخی
انتخابات 7 اسفند 94
حضرت عباس مدد کن مدد
سلام
تا جایی که می دونم، حضرت علی یکسری از یارانشان (مثل حذیفه) را می فرستادند که در جنگ ها تا جای ممکن از کشتار و ... جلوگیری کنند.