دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

یادداشتهای روزانه شهید نصرا... ایمانی به اهتمام حجتالاسلام مهدی صنعتی تصحیح و تحقیق شده است. این یادداشتها مشاهدات شهید نصرا... ایمانی در هفت سفر خود به مناطق عملیاتی است.

انتشار: هفته نامه شهرسبز شماره 420 مورخ 20تیر1396-کازرون خبر - کازرون نما- عصر فارس -

شهید نصرا... ایمانی، برادر آیتا... شیخ اسدا... ایمانی امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس است.

پدر شهید از مردان اهل زهد و عرفان و آشنای به فقه در کازرون به شمار میرفت.

با پیروزی انقلاب با سپاه پاسداران همکاری داشت و با تشکیل بسیج در کنار شهید دکتر علیاکبر پیرویان قرار گرفت.

با شروع جنگ تحمیلی، اولین نیروهای مسلحی که به جبهه اعزام شدند همین نیروهایی بودند که از بسیج کازرون به فرماندهی دکتر علیاکبر پیرویان، دو هفته پس از شروع جنگ به اهواز رفتند. این گروه قصد داشت تا از اهواز به خرمشهر برود. اما در اهواز دفاع از هویزه و سوسنگرد به آنان سپرده شد و آنان راهی هویزه شدند. دفاع سرسختانه بچههای کازرون به فرماندهی دکتر علیاکبر پیرویان سد راه متجاوزین شد و همین امر باعث گردید تا نیروهای عراقی مستقیماً به سراغ سوسنگرد بروند. با حمله صدامیان به سوسنگرد، نیروهای کازرونی به سوسنگرد رفتند و از سقوط آن شهر جلوگیری کردند. هرچند در این دفاع چند روزه در ایام محرم 12 نفر از نیروهای کازرون از جمله فرمانده آنان یعنی دکتر علیاکبر پیرویان به شهادت رسیدند، اما سوسنگرد شهری شد که تا پایان دوران دفاع مقدس نام کازرون را با خود به یدک میکشید و پاتوقی شد برای همه بچههای کازرون که در آن جا دور هم جمع شوند. سوسنگرد به میعادگاه رزمندگان کازرونی مبدل شد که بسیاری از شهدای کازرون در سوسنگرد به شهادت رسیدند و یا از آن جا راهی سایر جبههها میشدند.

سوسنگرد برای مردم کازرون، به شهر سوسنهای پرپر کازرون مبدل شد و شهری که تا امروز نامی آشنا برای مردم کازرون است. شهری که اکثر رزمندههای کازرونی در آن عکس یادگاری دارند.

نیروهایی آن دفاع تاسوعایی بعدها در دوران دفاع مقدس و حتی پس از آن از سرداران بزرگ دفاع مقدس شدند یا شهیدانی شاخص . شهدایی همچون شهید ایمانی، شهیدان دیدهور، شهید باقر سلیمانی و...

شهید ایمانی پس از این دفاع تاسوعایی، در عملیاتهای بسیاری شرکت کرد و نهایتاً در عملیات آزادسازی خرمشهر، به شهادت رسید.

اما آن چه شهید ایمانی را به چهرهای خاص در میان شهدای کازرونی مبدل کرده است، گزارشنویسی این شهید بزرگوار از عملیاتها، به خصوص دفاع تاسوعایی نیروهای کازرونی در سوسنگرد و هویزه است که به صورت گزارشنویسی بسیار روان، ساده، زیبا، جذاب و از همه مهمتر خاص و با جزئیات زیاد است.  این گزارشنویسی اولین بار پس از شهادت وی در سال 61 توسط خانواده و دوستان وی منتشر شد. این کتاب در آن زمان اولین کتاب روایتکننده دوران دفاع مقدس از زبان یکی از مدافعین بود. کاری که بعدها توسط برخی دیگر از رزمندگان ادامه یافت.

در طول چند سال اخیر بار دیگر این کتاب مورد خوانش مجدد قرار گرفته و با ویراستاری دوباره، تجدید چاپ شده است.  ( البته لازم به ذکر است که ماهیت همان خاطرات شهید ایمانی است. ولی کتاب هم در زمانبندی ها هم در فصلبندیها هم در کیفیت خاطرات و هم پژوهشهای فراوانی که برای آن انجام شده است، برتریهای فراوانی نسبت به چاپهای پیشین دارد. و در واقع یک کار پژوهشی مفصل حول خاطرات و نوشتههای شهید ایمانی انجام شده است.)

این کتاب که روایتی داستانی دارد، از جنگ شروع میشود و چگونگی اعزام نیروهای کازرونی و سپس حضور در هویزه و دفاع در سوسنگرد بیشترین مطالب کتاب را دربرمیگیرد. (البته در این کتاب سعی شده است تا از دستنوشتههای دیگر شهید در مورد سایر عملیاتها هم استفاده شود که همین امر باعث گردید تا سایر سفرهای شهید هم همچون قسمت هویزه تا سوسنگرد دارای جزئیات بیشتری شوند)

شهید نصرا... ایمانی را میتوان اولین گزارشگر داستانی و روایی دوران دفاع مقدس در همان ایام دانست که با ادبیات خاص خود، دفاع مظلومانه مردم ما را به قلم میآورد. (در این رابطه کتابهای دیگری هم هست که همین رویکرد را دارند. به عنوان مثال کتاب حرمان هور)

این روزنوشتهای سردار شهید نصرا... ایمانی با عنوان ”بوی خوش عطر“ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 14 تیر ماه از سوی انتشارات سلمان فارسی با سخنرانی آیتا... ایمانی (برادر شهید و نماینده ولی فقیه در استان فارس) در حضور خانواده شهید، رزمندگان، همرزمان، اصحاب رسانه، فعالان فرهنگی و جمعی از مسوولان استان فارس در سالن همایشهای حوزه هنری سازمان تبلیغات دفتر شیراز (پشت باغ جنت، خیابان استاد فراشبندی، جنب استخر ایثار) برگزار گردید.

یادداشتهای روزانه شهید نصرا... ایمانی به اهتمام حجتالاسلام مهدی صنعتی تصحیح و تحقیق شده است. این یادداشتها مشاهدات شهید نصرا... ایمانی در هفت سفر خود به مناطق عملیاتی است.

یادداشتهای مذکور حوادث مربوط به مهرماه 1359 تا اردیبهشت ماه 1361 را در بر دارد که به بیان شرح عملیاتها، دلدادگیها و سختیهای آن روزها از زاویه دید دقیق این شهید است.

کتاب مذکور که در 287 صفحه رقعی تنظیم شده است منبعی ارزشمند از نقش رزمندگان کازرونی در دفاع مقدس است.

نظرات (۲)

۲۴ تیر ۹۶ ، ۱۵:۲۸ یه مرد تنها
سلام من از وبلاگتون خوشم اومده......میخوام تبادل لینک کنم....
ولی قبلش یه وبلاگ عالی بهت معرفی میکنم....:
http://20musics.blog.ir/
20موزیک!!!!! 
http://20musics.blog.ir/
پربازدید ترین وبلاگ در بخش دانلود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
موزیک های جدید و برتر با نمره ی 20!
دانلود آهنگ و موزیک ویدیو های خارجی و ایرانی با همه ی سبک ها......
یه سر بزن....خوشت میاد...

راستی اگه بخوای هم میتونی دنبال کننده ی من باشی تا از آهنگ ها و موزیک ویدیو های جدید با خبر شی!!!!!!مطمین باش منم دنبالت میکنم.......پس رو این کلیک کن:
http://blog.ir/panel/-/followed_blogs?follow=20musics.blog.ir
حالا اگه دوست داری تبادل لینک کنیم......رو این کلیک کن:
http://20musics.blog.ir/page/music

درخواست آهنگ هم با همون انجام میشه 
پس اگه یه آهنگی رو خواستی گوش کنی ولی نداشتی بیا 20موزیک!!!!!


هرماه 20آهنگ برتر!!!!!!!!!!!
و یک موزیک ویدیو ی برتر!!!!!!!!!
هر فصل یک کوله بار آهنگ!!!!!!!!!!

بدو بدو تموم شد!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!پربازدید ترین وبلاگ در بخش دانلود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

دیگه خستت نمیکنم بای!!!!
سلام
خیلی خوب

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG