دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

دکتر سید جمال عبدالرحیم زاده گفت: یک ماه قبل از آزادی، یعنی در ٢٦ تیر ماه ٦٩، جوانی ٢٠ ساله به نام شهید محمد صابری از اهالی خمینی شهر اصفهان که از هم بندان ما بود، بر اثر فشارهای وارده ایست قلبی نمود و به شهادت رسید.

 

 

انتشار: هفته نامه شهرسبز مرداد ماه 93- اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس - عصرفارس

این خبر در مرداد ماه سال 93 تنظیم و منتشر شده است. اما بنا به دلایلی از روی وبلاگ پاک شده بود. 

درمراسم تجلیل کارمندان آزاده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، دکتر سید جمال عبدالرحیم زاده، یکی از کارمندان آزاده این اداره به نقل خاطراتی از دوران اسارت پرداخت .

دکتر سید جمال عبدالرحیم زاده گفت: یک ماه قبل از آزادی، یعنی در ٢٦ تیر ماه ٦٩، جوانی ٢٠ ساله به نام شهید محمدصابری از اهالی خمینی شهر اصفهان که از هم بندان ما بود، بر اثر فشارهای وارده ایست قلبی نمود و به شهادت رسید.

 

 

عبدالرحیم زاده افزود: این امر آنچنان بر روی اسرا تاثیر گذاشت که همه غرق در ماتم و اندوه شدند و حتی عراقی ها هم متاثر گردیند و برای اولین بار از بلندگوهای اردوگاه صوت قرآن پخش شد و در مراسمی که برای این شهید در آسایشگاه برگزار کردیم یکی از اسرا نقل کرد که شبی در خواب دیدم که این شهید به نماز ایستاده و گویا به زیارت حرم امام حسین (ع) رفته و دور او طواف می کند. از خواب پریدم و دیدم همه خوابند و او به نماز شب ایستاده است.

 

 

وی ادامه داد: قبل از آزادی، صدام تصمیم گرفت تا اسرا را برای زیارت به کربلا و نجف ببرد. از اردوگاه ما هم عده ای از بچه ها رفتند. اما نوبت به ما نرسید. وقتی بچه ها آمدند دیدم اوضاعشان دگرگون است.

آن ها نقل می کردند که اسرا از پای ماشین تا حرم را سینه خیز می رفته اند. همین امر باعث شد تا در شهرهای کربلا و نجف غوغایی به پا شود و صدام از زیارت بقیه بچه جلوگیری نماید.

 

 

فرهنگ آزادگی دوران دفاع مقدس به نسل جدید منتقل شود

 

 

معاون اداری ومالی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی فارس نیزدراین مراسم گفت: باید فرهنگ آزادگی و ارزش های هشت سال دفاع مقدس را به بهترین شکل به نسل کنونی انتقال دهیم.

 

 

جمشیدمعینی در نشست تجلیل از آزادگان سرافراز اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی فارس، افزود: هرچه داریم مدیون خون شهدا و ایثارگری های آزادگان سرافراز ایران اسلامی است.

 

 

وی سربلندی امروز ایران اسلامی را در سایه صبر و مقاومت آزادگان دانست و عنوان کرد: اکنون تلاش آزادگان و تحمل دوران سخت اسارت از سوی آنها به ثمر رسیده و کشور ما در اوج اقتدار است.

 

 

معینی گفت: این عزیزان هم در جبهه های نبرد حق علیه باطل مشقات بسیار فراوانی را تحمل کردند و هم در زندان بعثی ها علاوه بر دوری از وطن متحمل شکنجه جسمانی و بدتر از آن متحمل شکنجه شدید روحی شدند.

 

 

معاون اداری ومالی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی فارس بر لزوم برگزاری باشکوه همایش تجلیل از آزادگان تاکید کرد و افزود: بر همه ما به عنوان وظیفه دینی و شرعی واجب است هر آنچه در طبق اخلاص داریم برای این عزیزان و خانواده محترم شان انجام دهیم.

 

 

اعضای این نشست نیز به بیان دیدگاه های خود در زمینه برگزاری مطلوب این همایش پرداختند و مقرر شد به یمن ارزش گزاری به آزادگان حوزه فرهنگ با دعوت از تمامی آزادگان استان به همراه خانواده هایشان، همایشی در محل مجتمع فرهنگی و هنری حافظ شیراز برگزار و از مجاهدت های آنان در این مراسم بصورت ویژه تجلیل شود.

 

گفتنی است درپایان ازمسعود یاربی، علی حسین کرمی، کرامت یزدانی ود کتر سید جمال عبدالرحیم زاده، به عنوان آزادگان اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی فارس، با لوح و هدایایی تقدیر شد.

نظرات (۳)

سلام
شما دنبالیده شدید ما رو بدنبالید ممنون 
۳۱ مرداد ۹۵ ، ۱۸:۰۱ رفیق خاموش
سلام:خداقوت 
۲۶ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۱۳ سیّد محمّد جعاوله
مفید بود
ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG