دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
۱۷ اسفند ۹۴ ، ۲۰:۰۵

پیروزی لیست انگلیس!!!

البته یادمان نرود که انگلیس روی این مسأله نیز تمرکز بیشتری داشت که وزرای اطلاعات و قاضیان به هیچ کدام از مجلسین وارد نشوند اما دیدم که وارد شدند. 

انتشار: کازرون نما

یکی از دوستان بنده، زیر مطلب بنده با عنوان "در انتخاباتی متفاوت وارد میشویم" نظری گذاشت و نوشت:

"با سلام

با تحلیل شما انگلیس پیروز انتخابات ایران شد؟!"
و اما جواب بنده به این نظر و نظرات مشابه آن این است:
"بسم الله
سلام علیکم
دوست عزیز نقد شما را خواندم. برخلاف برداشت شما، بنده مخالف این هستم که گفته می شود لیست انگلیسی! بنده لیست انگلیسی را نه مثبت که منفی می دانم. یعنی این که به جای دعوت به رأی دادن به کسی، لیست خود را برای حذف بسته است. یعنی این که بگوید به هر کسی میخواهید رأی بدهید اما به این لیست رأی ندهید. که خود دیدیم که از آن لیست -غیر از دو نفر- بقیه رأی آوردند. پس این پیروزی لیست انگلیسی نیست.این حرکت منفی نشان از این دارد که انگلیس به دنبال ورود عناصر نیست بلکه به دنبال حذف عناصر است. زیرا حذف کردن خیلی ساده تر و زودتر به نتیجه می رسد. آنهایی که از گفتگوی بی.بی.سی این برداشت را کردند که فلان لیستی که فلانی ارائه داده است انگلیسی است بیش از این که واقعا و حقیقتا به دنبال خیرخواهی باشند به دنبال سوءبرداشت های سیاسی و منافع خود هستند. البته یادمان نرود که انگلیس روی این مسأله نیز تمرکز بیشتری داشت که وزرای اطلاعات و قاضیان به هیچ کدام از مجلسین وارد نشوند اما دیدم که وارد شدند. "
اتفاقاً بعد از این که دائم برخی رسانه ها از ارائه لیست توسط بی.بی.سی خبر دادند کنجکاوانه به دنبال آن بودم که این خبر چقدر صحت دارد و اصلاً اصل خبر چه بوده است. با پیگیری هایم بالاخره یک تکه کوتاه از گفتگوی کذایی بی.بی.سی را پیدا کرده و دیدم. همچنین رسانه های معاند دیگر را نیز بررسی کردم. در این برنامه های انتخاباتی، لیست های آن ها به جای این که بگوید به چه کسی رأی بدهید عموماً روی این مسئله متمرکز شده بود که به چه کسی رأی ندهید. از جمله کسانی که توسط رسانه های معاند تبلیغ می شد که رأی نیاورند آیات عظام جنتی، مصباح، یزدی، هاشمی شاهرودی، دری نجف آبادی و ... بودند. هرچند در بین کاندیداهای مجلس شورای اسلامی نیز بودند کسانی که در این لیست سیاه قرار گرفتند، اما رسانه های معاند بیشترین هجمه خود را روی مجلس خبرگان رهبری قرار داده بودند.
هرچند انتخابات تمام شده است اما هنوز این سئوال مطرح است که چرا این افراد نبایستی به مجلسین راه یابند؟ آیا انگلیس خیرخواه ماست؟ آیا این افراد خائنند؟ آیا این افراد خادمند؟
آنچه با نگاهی از سر آزادگی مشخص است این که نمی توان کسی را به دلیل این که دشمن از او حمایت می کند خادم یا خائن دانست. از طرف دیگر دشمن خیرخواه ما هم نیست و به دنبال منافع خودش است. تنها یک مسئله را می توان برداشت نمود و آن این است که اگر فردی در لیست سپید دشمن باشد یعنی در راستای منافع دشمن است و خیلی خوب که باشد مخالف خط دشمن نیست یا دشمن از او مطمئن است که کمترین ضربه را به او خواهد زد. و اگر کسی در لیست سیاه دشمن باشد یعنی منافع دشمن را تأمین نمی کند. همین...
البته نباید از نظر دور داشت که به تعبیر مقام معظم رهبری، برخی افراد عمداً به دنبال آن هستند تا از سوی دشمن به رسمیت شناخته شوند و از آن ها حمایت شود. این مسأله نیز برای تمام ما ایرانی ها مشخص و واضح است.
همچنین این که عده ای نیروهای حزب اللهی مخلص و مؤمن را به هر بهانه ای می کوبند. 
البته این را هم بگویم که خداوند در قرآن کریم حزب الله را علی معرفی می کند، حالا این علی کیست؟ علی در تاریخ اسلام نه تند است نه کند. بلکه مردی است آزاده و با انصاف که عدالتش زبانزد خاص و عام است. آیا می شود مرد عدالت بی سند و مدرک به کسی تهمت بزند؟ آیا امام عدالت فحاش و توهین کننده را از خود می داند؟ 
پس بهتر است انصاف و آزادگی را رعایت کنیم.
این مسأله را نیز از نظر دور نداریم که جریانی نیز پیش از آن که جریان رقیب آن ها را متهم انگلیسی کنند جریان رقیب خود را داعشی خطاب می کردند. آن چنان که این جریان در سال 84 و در طول انتخابات ریاست جمهوری آن سال جریان رقیب خود را به طالبانیسم بودن متهم کردند. این همان جریانی است که جریان حزب اللهی را نه تنها به طالبانیسم بودن متهم می کند که همیشه به جنگ حزب الله آمده است. البته حزب الله کسانی نیستند که خود را زیر پرچم حزب الله می دانند یا ریش می گذارند یا امثالهم، حزب الله یعنی کسی که منش و روش علی را دارد. همین. و علی یعنی عینیت حق در علی و عینیت علی در حق...
جریان حزب الله هیچ گاه خود را نماینده الله نمی داند، بلکه این تبلیغات حزب الشیطان است. حزب الله متعادل است و پیرو عدل و از نظر او هدف وسیله را توجیه نمی کند کاری که برخی از جریانات تحت هر عنوانی انجام داده و می دهند..


نظرات (۹)

باسلام مجددوبه عنوان اخرین حرف وسخنم

دوست خوب وعزیزومهربانم شماتحلیلهاتون رویه مبانی واساس وبنیان درست پایه گذاری نمیشه وناقص هست

ببینیددرزمینه بی بی سی شمامیگوییدبی بی سی ازانقلاب حمایت نمیکرده ومن شماروارجاع دادم به اون سایت که بریدوبدونیدبله بی بی سی رودرزمان انقلاب صدای انقلاب میدونستن.اون سایت بعدش میادشروع میکنه تحلیل خودش روارائه میده ومیگه نه بی بی سی ازانقلاب حمایت نمیکرده درصورتی که خودسایت میگه بی بی سی صدای انقلاب بوده ودرتحلیلهاش دچار تناقض هست .بحث اصلی برسراینه که هم درانقلاب بی بی سی به عنوان رسانه داشت خبرهای انقلاب رومیدادوهم درجریان این انتخابات .حالا برچه بنیان وپایه تحلیلتون روشمااستوارمیکنیدوتوضیح میدیدکه بله اون زمان بی بی سی ازانقلاب حمایت نمیکردوالان  لیست انگلیسی داده من متوجه اصلانمیشم.اگه اون زمان واون خبررسانی که میکرددخالت درایران نبوده الانم نیست اگه اگه الان دخالته ولیست انگلیسی داده اون موقع هم طرف انقلابیون روگرفته وباعث سرنگونی شاه شدن .والا این تحلیلی که ارائه بدین اون موقع روبگین دخالت نکرده والان دخالت کرده تحلیلهای سطحی هست که امروزه کمترکسی باورمیکنه.دیدگاه ونظربنده اینست نه ان زمان انگلیس کاره ای بوده ونه امروز انزمان مردم انقلاب کردندوبی بی سی هم اخبارخودش روازانقلاب میدادحالا اگه مثلانفعش تواین بوده که شاه بره اون موقع این ربطی به خواست مردم که انقلاب کردن نداره وامروزهم مردم انتخاب کردن که اقای مصباح یزدی ومحمدیزدی توخبره گان نباشن وجنتی هم به زور16بشه ومردم انتخاب کردن هرسی عضومجلس شورای اسلامیشون اعتدالگراواصلاح طلب باشن وبی بی سی هم اخبارش رومیده ازانتخابات حالااگه تواین موضوع هم مثلاانگلیس نفعش این بوده فلان لیست برن مجلسین این ربطی به مردم وانتخابشون نداره.جناح تندوازاین موضوع سواستفاده میکنه تامنافع خودش روحفظ کنه درصورتی که متوجه نیست باباخواست مردمه وبایدبه خواست مردم تمکین کنه نه به حرف مسخره بزنه که بله لیست انگلیسی لیست انگلیسی .یکی ازافرادی که بارهاازسایتش دیدم بودم قلم میزدوتندهم قلم میزدپذیرفته که اصولگراهاشکست خوردن واستفاده ازابزارلیست انگلیسی روبه مسخره گرفته وبلاگش ودیدگاهش معتدل شده ومعلومه پی بره حداقل تواین موضوع واقعیت اجتماعی روامیدوارم شماهم به این واقعیت برسید فک کنم اقای بابایی بوداون که مقالش روگفتم
ددرزمینه مابقی .دیگه توضیحی نمیدم فقط اینکه سلیقه اینجانب باسلیقه ونگاه شمامتفاوت است من بپذیرم شمابااون سلیقه توجامعه وجوددارین بنده هم باسلیقه ام توجامعه وجوددارم هیشکی هم هیشکی رونبابدحذف کنه  همین وبس حذف کردن چیزی رودرست نمیکنه ان شالله موفق وپیروزمندوشادکام باشید
پاسخ:
بسم الله
سلام
دوست عزیز! بنده کی گفتم کسی باشد یا نباشد. اصلاً بنده چیکاره ام؟
و این که آیا بنده مدعی این شدم که رأی مردم رو قبول ندارم؟ نخیر شما چون با توجه به ذهنیت قبلی مطلب بنده رو خوندید این گونه برداشت کردید و این هم البته دیدگاهی است. و شاید هم شما خواستید از این طریق مطالب خویش را بیان کنید که بنده هم مطالب شما رو منتشر کردم. بنده هیچ گاه موافق با حذف نبوده ام و دوستان می دانند وقتی صدایی بیرون می آید که فلانی حذف باید بشود بنده علیه آن موضع گرفته ام. البته شما نمی خواهید قبول کنید که دشمن برای نفوذ در سالیان پس از انقلاب بر روی برخی از افراد سرمایه گزاری کرده است و آن را توهم توطئه می دانید در حالی که چنین چیزی واقعیت است و حتی برخی از بزرگان اصلاحطلب هم آن را بیان کرده اند. تحلیل شما از حمایت چیست را نمی دانم. اما بنده در این مطلب فقط یک حرف زده ام و آن این است که مخالف حرفی هستم که "بی.بی.سی از لیستی حمایت کرده است" اما مدعی ام که بنده از برنامه های بی.بی.سی این نتیحه را گرفته ام که تمام زور خودشان را زده اند تا برخی از افراد وارد مجلسین نشوند.و تحلیل خود را بیان کرده ام. همان طور که شما این حق را برای خود محفوظ می دانید که سخنان بنده را رد کنید بنده نیز حق خود می دانم که حرفم را بزنم. بنده به کسانی که رأی آورده اند هیچ گونه تهمتی وارد نساخته ام. این که مردم به آن دو بزرگوار رأی نداده اند و یا یکی از آن سه نفر 16 ام شده است نیز رأی مردم بوده است و قابل احترام و بهتر است دوباره مطلب بنده را از سر آزادگی بخوانید. 
از نظر بنده اصولگرایی در انتخابات مجلس هشتم هم رأی نیاورد و تنها عده ای با نقاب این جناح وارد مجلس شدند. اصولگراها خیلی وقت از شکست خورده اند. آن چنان که جناح چپ در مجلس چهارم شکست، جناح راست در خرداد 76، اصلاح طلبان در سال 82، اصولگرایان نیز در 90 تمام شدند. هم اکنون جریان راست و چپ و اصلاح طلب برای احیای خود سعی می کنند از جریان امید برای خود کلاهی ببافند. آن چنان که جناح راست سعی داشت خود را به نام اصولگرایی احیا کند و نتوانست و آن چنان که چپ می خواست خود را در جریان اصلاحطلبی احیا کند و نتوانست. اتفاقاً بزرگترین اشتباهی که این جریانات دارند انجام می دهند این است که می خواهند جریان خود را در جریان دیگری وارد کنند. در حالی که این امر سبب می شود تا فقط جریان نوپا نیز مانند آنان زمین بخورد و از لحاظ اندیشه ای و تفکری آن خلوص لازم را نداشته باشد.
 اما این جریانات تمام شده اند. و مطمئن باشید تا چند سال دیگر جریان دیگری ظهور خواهد کرد. و این یک امر طبیعی است و از آن مفری نیست. 
شما دوست عزیز هم بجای انکار این واقعیت سعی کنید جریانات دیگر هم که به میدان می آیند بپذیرید. آن زمان که جریانی خواهد برخاست که پیشاپیش آن جوانان چند سال آینده خواهند بود و همچون جوانان سال 76، 82 و 90 این جوانان نیز خسته از سیاست بازی ها به دنبال جریانی خواهند بود که بدور از سیاست بازی به دنبال پیشرفت و ترقی کشور در سایه آرامش باشد. این همان سخنی است که در این سه سالی که گفته شد و حضور داشتم از بطن واقعی این جریانات دیده ام. دیده ام که شور و شوق حامیان روحانی در سال 90 به این دلیل بود که از فردا تنش ها از سطح جامعه خواهد رفت. اما دیدیم که چگونه تندروهای دو جریان اصلاحطلب و اصولگرا در این انتخابات سعی بر آن داشتند تا جامعه را دوباره وارد تنش های سیاسی کنند. در حالی که تا چند سال آینده دیگر خبری از این دو جریان نیست و با ظهور جریان دیگر در جریان اعتدال و جریان دیگری که تا چند سال دیگر ظهور خواهد کرد ادغام خواهند شد.
درباره اون سایتی هم که فرستادین که حمله بودبه هاشمی رفسنجانی ارجاعتون میدم به کتاب هاشمی درسال88اثراقای صنعتی
پاسخ:
بسم الله
سلام
کتاب بسیار خوبی است.
خدا آقای صنعتی را توفیق دهد.
گفت و گوی مهم با ابراهیمیان، عضو حقوقدان شورای نگهبان و همچنین سخنگوی این شورا که در میانه بررسی صلاحیت ها توسط شورای نگهبان استعفا داده بود، به ناگفته های این عضو شورای نگهبان می پردازد.

در ادامه مهمترین بندهای این گفت و گو را ملاحضه نمایید.

*بررسی صلاحیت‌ها برای من خاطره خوشی نبود

‌* از کار خودم در روند تاییدصلاحیت‌ها راضی نیستم

‌* فرار من از سخنگویی شورای نگهبان به دلیل صداقتم است

‌ *اختلاف سلیقه جدی با دبیر شورای نگهبان دارم

‌ *وقتی نتوانم صادقانه حرف بزنم بهتر است کنار روم

*دبیر شورا با انتخاب حقوقدانان فعلی موافق نبودند

‌ *دبیر شورا با دیگر حقوقدانان انس و الفت بیشتری دارند

‌ *همه خوشحال باشیم که مردم از انتخاب خود خوشحالند

‌ *صدا و سیما رسانه مطلوب و محبوب من نیست

‌ *بخشی از گناه علم شدن ماهواره گردن صدا و سیما است

* انگلیسی خطاب کردن کاندیداها بی‌اخلاقی است، من هم متاسفم

*در بحث آزمون شاید خیلی متفاوت با کاندیداها برخورد شد. در همین خبرگان کسانی بودند که بدون آزمون وارد انتخابات شدند. اما سید حسن خمینی مستثنا شد و شورا تاکید داشت که به دلیل عدم شرکت در آزمون صلاحیت علمی ایشان تایید نشده است. این تبعیضات چگونه توجیه‌پذیر است؟
پاسخ:
بسم الله
سلام
این هیچ ربطی به سخنان بنده و شما نداشت. خودتان نیز دوباره این مطلب را با دقت بیشتری بخوانید

این سایت روببینین تامتوجه بشین بی بی سی ازانقلاب حمایت میکرده.البته این سایت بعدازپذیرش اینکه بی بی سی ازانقلاب حمایت میکرده تحلیل های خودش روارائه میده نسبت به اون حمایتهاولی بخون متوجه میشین بی بی سی ازانقلاب حمایت میکردهhttp://kanoneandisheh.org/index.php/2014-11-16-10-27-24/item/59-57
پاسخ:
بسم الله
سلام
خواندنم. اما این مطلب دقیقاً خلاف گفته های شماست. خودتان نیز دوباره آن را بخوانید
باسلامی دوباره
دوست خوب باکتمان حقیقت دردی ازمردم دوانخواهدشد
1_مدرک وسندارائه دهیدکه انگلیس برای انتخابات لیست داده است؟یامطابق تفسیرجدیدازحرف سابقتان مدرک وسندارائه دهیدکه انگلیس وفلان مسول انگلیس گفته است به فلان کس رای ندهید؟
2_دوست خوبم برادرعزیزم همشهری من هموطن من چراشماکتمان میکنید. نامه هایی که بسیاری ازردصلاحیت شده هانوشتن  واعتراض کردن روبریدبخونید،اعتراض هاجانبازان درتهران روبرین بخونین،نطق چندروزپیش پیرموذن درمجلس که اتشین بودودفاع ازحقوق ردصلاحیت شده هاروبرین بخونین به اکثریت گفتن شماضدولایتیدوضداسلام وبراساس این موضوع ردصلاحیت کردن.من نمیدونم وقتی اون 50درصدازکاندیدهاضدولایت ونامسلمونن مابقی مردم دیگه چجورن؟؟؟؟؟ دررابطط بااینکه میگیدفقط براساس مراجع چهارگانه ردصلاحیت میکنددوست خوبم این روبه کسی بگیدکه ازروندکارشورای نگهبان اطلاع نداشته باشه نه منی که ازکارشورای نگهبان ونحوه عملکردش اطلاع کامل وکافی دارند
3_همینکه انعطاف نداری بشنوی که شورای نگهبان کارش غیرقانونی وجناحی هست همینکه انعطاف نداری بشنوی صداوسیمادرش همه سلیقه هاوجودندارن بلگه عمدتاجریان خاص روتبلیغ میکنه همینکه به هرشکل میخوای ازنهادهای حاکمیتی که پرازنقدهست حمایت کنی نشان ازاین داره که حکومتی هستی .اقای مطهری وهمه ماهاازحکومتیم ولی امثال اقای مطهری ستایشگرصرف حاکمیت وحکومت نیست بلکه حاکمیت وحکومت روازان مردم میخوادوهرجانقدمیبینه باشجاعت اعلام مینکه حتی اگه نقدبه رهبری باشه اعلام میکنه ولی شمادوست ندارین به جاهای ی مثل شورای نگهبان و.....نقدبشه وفک میکنیداگه به اونجانقدبشه تمام حکومت رفته درصورتی که انقلاب وحکومت خلاصه شده درشورای نگهبان وصداوسیماوافرادی همچون جنتی ومصباحی مقدم واینانیست  انقلاب ازان یه ملته ودرتمام ارکان کشوربایدجاری وبشه واگه نقدی ونظری هست بایدگفته بشه تادرست بشن
4_خخخخخخخ من قاچاقچیم ومعتاد .من اگه  بفهمن توخونه یه قلیون یایه نخ سیگارهم کشیدم ازخونه بیرونم میکنن دیگه چه برسدمعتادوقاچاق چی بشم.اگربدونی کدوم سازمان هاسالانه ملیاردی قاچاق میکنن تواین کشورشاخ درمیاری اگه بدونی اون نهادهایی که ادعای .....میشه چه کاری که نمیکنن اونوقت چی میگی .شماتوارمانهایی که داری وافکاری که داری ایشالله موفق باشی ولی دوست خوب من واقعیتهای جامعه روبودم توشون ودیدم وباهاشون دست وپنجه نرم کردم
5_حیف وقت ندارم پاسخ اون مقاله شماروهم بدم چون دارم روزی ده دوازده ساعت درس بخونم وفرصت اینکه مطالب جمع اوری کنم ومنظمشون کنم نیست این مطالبی هم که دارم مینویسم نامنظم هست خلاصه ببخشید
قسمتی ازصحبتهای سخنگوی شورای نگهبان روهم براتون میفرستم
پاسخ:
بسم الله
سلام
1-شما ادعا کردی که اونا از انقلاب حمایت و جانبداری کردن سند رو بدهید. در ضمن بنده گفتم بی.بی.سی. بی.بی.سی هم رسانه حکومتی انگلیسه و خیلی راحت الآن می تونی در آرشیو خود بی.بی.سی این برنامه تحلیلیشو پیدا کنی. خیلی از سایت ها هم اون رو منتشر کردن و این امر اونقدر واضح بود که برخی از نامزدهای مجلسین سریعاً نسبت به وجود اسمشون در آن لیست اعلام برائت کردند. اینم لینک فیلمش روی سایت مشرق: http://www.mashreghnews.ir/fa/news/538227/%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D9%84%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D9%88-%D8%B9%D8%AF%D9%85-%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D8%B7%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85
2-چه چیزی را بنده کتمان کردم؟ این که در جایی کسی بیاد بگه برای شورای نگهبان سندیت نیست بلکه تقاضای رسمی آن ها از شورای نگهبان رسمیت دارد. این که شورای نگهبان برخی رو با اعلام ضدیت با ولایت فقیه و اسلام رد کرده غلطه چنین چیزی نیست بلکه عدم التزام عملی به ولایت فقیه و اسلام است. در ضمن شورای نگهبان فقط آقای جنتی نیست امثال آقای هاشمی شاهرودی که سرلیست امید در استان خراسان رضوی بود هم جزو شورای نگهبان هستند. بنده هم منکر اعلام عدم التزام عملی به ولایت فقیه و اسلام توسط شورای نگهبان برای برخی از نامزدها نیستم. اتفاقا یکی از مسایلی که شورای نگهبان و دست اندرکاران انتخابات روی آن حرف دارند همین بنده. بقیه موارد هم شما بر اساس همون توهماتی که به بنده نسبت دادید سخن گفتید. و لزومی به جواب نمی بینم.
3-اگر انعطاف نداشتم نه تنها جواب شما رو نمی دادم که نظرتان را نیز تایید نمی کردم. در مورد شورای نگهبان و صدا و سیما هم بنده گفتم در جایگاه این نیستم که نظر بدهم و فقط نقطه نظرات قانونی رو گفتم. دلیلش هم این است که بنده از ریز فعالیت های اونها خبر ندارم. و البته تأکید کردم که وظیفه نظارت بر دستگاه های زیر نظر رهبری بر عهده مجلس خبرگان رهبری است. چرا این افراد نظارتشان درست نیست؟ این را باید از همان آقایانی بپرسید که سنگشان را به سینه می زنید و سالیان سال است که عضو این مجلس هستند. همچنین در مورد صدا و سیما نیز گفتم و دوباره تکرار می کنم که حتی رهبری اجازه بازرسی و نظارت از این سازمان را به مجلس شورای اسلامی هم دادند و این مجلس چندین بار گزارشات خود را در این باره بیان کرد. گمان نمی کنم که در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی همه افراد همیشه یک دست بوده باشند. این افراد چرا همیشه کلی گویی می کنند که آقا جناحی است خب بیایند مصداقی بیان کنند. بنده هم نگفتم نقد ندارم. بروید نقدهای بنده را بر حاکمیت بخوانید. بنده نقدهایم را با فحاشی های سیاسی یکی نمی کنم. مصداقی بیان می کنم مشکل اشتغال، تحصیلات، فساد و ... را چندین بار نوشته ام. چه در زمان دولت قبل و چه این دولت. مدافع هیچ کس و هیچ گروه و جریانی نیستم همچنان که علیه هیچ کس و هیچ گروهی هم نیستم بلکه آن چه را می بینم که همه سکوت کرده اند و باید گفته شود در سکوت همه آن را بیان می کنم. شما هم به جای اتهام افکنی و حرف های جناحی سیاسی وارد مصداق شوید. بنده حاضرم اگر نقد شما بر هر ارگانی حتی رهبری نقد باشد و نه فحاشی سیاسی در همین وبلاگ منتشر کنم. مثل شما از کسی ترسی ندارم.
4-بنده منکر فاسد برخی نیستم. شما تنها آن چیزهایی را می بیند که می خواهید. بنده هم آن چه را مطرح می کنم که می بینم. شاید خیلی اتفاقات خلاف بیفتد که از چشم بنده و شما پنهان باشد و شاید خیلی خدماتی توسط برخی دیگر انجام شده باشد که خیلی هم خوب بوده است اما از دیده بنده و شما پنهان بوده است بنده نه منکر آن خدماتم و منکر ان خیانت ها. البته بنده در آن مقاله دیدگاه خود را بیان کردم. اتفاقا پس از آن در جاهای مختلفی با خیلی ها در آن مورد بحث کردم اما کسی نتوانست در نهایت منکر حرف های بنده شود.
5-خدا هم بنده و هم شما را ببخشید و بیامرزد. 
شما دوباره دقیق هم مطلب بنده رو بخونید هم سخنان سخنگوی شورای نگهبان و هم سخنان دیگران در باب ایرادهایی که به قوانین انتخابات دارند.
و من الله التوفیق
باسلام دوباره خدمت دوست خوبم

1_این پیش زمینه قرمزی که گذاشتین برای پاسخ به نظرات دیگران خیلی چشم رواذیت میکنه فکری به حالش کنین دوست خوب
2_کم کم به یه نتایجی گویامیرسیم.اگه اون موقع بی بی سی اخباررومیگفت الان هم داره اخباررومیگه چراشمااین خبررسانی روتوطئه میدونین؟اگه الان بی بی سی توطئه میکنه اون موقع هم توطئه میکرد.حتی شاه هم گفت غربی هاوخارجی هامن روسرنگون کردن.درون کشوراعتدالیون باردصلاحیتهای گسترده ای که چهره های شاخصشون شدن سعی کردن سیاست دیگری رودرپی بگیرین واون هم این بودکه تندروهارونزارن برن مجلسین وازطرفی هم ازهمین چهره های ناشناخته هاشون استفاده کنن وباسربازانشون بیان تومیدون ودیدین سربازان اعتدال واصلاحات بزرگان اصولگراروشکست دادن .بی بی سی هم این اخباررواعلام میکردوسیاستی که اصلاح طلبهاواعتدالیون درپیش گرفته بودن. مث زمان انقلاب که بی بی سی دائم خبرهای انقلاب رومیدادوازانقلابیون جانبداری میکرد.اگه اون موقع خبررسانی بوده الان هم خبررسانی بوده پس توهم توطئه روکناربزارین اگرم که الان توطیه هست اون موقع هم توطئه بوده وباتوطئه انگلیسی هاانقلاب شده بعدازاون مگه الان انگلیس ازکسی حمایت کرده که میگین اون موقع حمایت نکرده الانم انگلیس ازکسی حمایت نکرده بیارین که وزیرانگلیسی یانخست وزیرش یامسولاش حمایت کرده باشن ازکسی.فقط توبی بی سی اخبارایران رواعلام کرد وسیاستی که اعتدالیون درپیش گرفتن که تندروهای داخلی وازجمله موسسه کیهان به سردمداری شریعتمداری شروع کردن جوسازی وحتی کیهان تااونجاپیش رفت که تیترزدفلان شبخ عربستانی هم ازلیست انگلیسی حمایت کرده بعدبلافاصلله ازتوعربستان اون شخص منکرشدوگفت من هیچ صحبتی نداشتم ومشخص شدموسسه کیهان وابسته به شریعتمداری دروغ گفته وفقط چون میدونستن دارن شکست میخورن خواستن ازاین ابزاراستفاده کنن که بازهم به نتیجه نرسیدن وشکست خوردن
2_شماازحکومتی ومیتوانی راحت وبانام قلم بزنی اماهمه نمیتواننداینگونه قلم بزنندوقتی به امثال اقای مطهری باچوب وچماق حمله میکننددیگه خودت بایدبدونی اگه ماشناخته بشیم چیکارمون میکنن
3_دوست خوب بنده تحصیلات حقوقی دارم وباسازوکارانتخابات اشنایی کامل دارم واین سازوکارمعیوب است وباقاطعیت به شماعرض میکنم این سازوکارتاابداینگونه باقی نمیماندکه سلیقه خاصی رابخواهندبفرستندمجلسین 5سال و10سال و20سال برای انسانهایی که سالهای سال برای ازادی وازادگی تلاش کرده اندوبرگرده هاشان شلاق خورده چیزی نیست ایمان دارم نسل های اینده ازادی رابه همه سلیقه هاوگروهاخواهندداد ایمان دارم.ولی دوباره پیشنهادمیکنم باوجدانی بیدارمصاحبه عضوومنتقدشورای نگهبان روبخونین البته ایشون برخی هاروگفته.درانتخابات دیدیدردصلاحیتهاکاری ازپیش نبردومردم ازکمترین فضای تنفس هم استفاده کردندتاحرفشون روبیان کنن
 
4_شمامنظورم یک جریان فکری است که تفکراتش درشما هم وجوددارد البته شایدکمتر. ولی بهتره دوباره مطالب خودتون درباره انگلیس روبخونین  دراون مقاله شمادرباره اعدام قاچاقچیان هم اون رگه ها اون جریان فکری وجودداره البته دیگه نمیدونم اگاهانه هست یانااگاهانه
5_
ازنظرمن صداوسیمارسانه میلی است نه ملی یک نمونه همین چندروزپیش اقای رییس جمهوردرسخنرانی به یزددرباره رییس جمهورخاتمی صحبت کردکه باتشویق حضاروجمعیت روبروشداماصداوسیمااون تشویق هاروسانسورکردوصدای مردم روکم کرد به این میگن سانسورواین یک نمونه ازصدهانمونه هست.
6_ای کاش برخی هاهم میفهمیدندکه همه ایران ازایران است وهمه ازاین کشوروانقلابندنه اینکه امثال شجونی های تندروبگویندتهران مرکزضدانقلاب شده است
7_بنده بلایای کشورراازشمامطالبه نمیکنم بنده میگویم چراوقتی من وامثال من ازحق وحقوقمان دفاع میکنیم شماهاماراانگلیسی میخوانید ومیگوییدانگلیس فلان لیست رابرایتان بسته است یانگلیس گفته است به فلان کس رای ندهید
8_براتون ارزوی موفقیت وشادکامی دارم ونوروزروپیشاپیش تبریک میگم
پاسخ:
بسم الله
سلام
1-چشم
2-اولاً هیچ کس از بیان اخبار راست و دروغ ایرادی نداره. بحث بر سر مباحثی است که تحت عنوان تحلیل داره خط دهی می کنه. ثانیاً شما سند بدهید که انگلیس یا بی.بی.سی از انقلاب جانبداری میکرد. سوم این که تا حالا شورای نگهبان در برخی از انتخابات ها بیان کرده که اگر نامزدهای ردصلاحیت شده درخواست کنن می تواند دلیل رد صلاحیت آنان را علناً اعلام کند. اما هیچ وقت این اقایان چنین درخواستی نداده اند. و شورای نگهبان نیز وظیفه شرعی و قانونی خود نمی داند که اسناد منابع 4 گانه را در مورد این افراد افشا نماید. حالا شما بروید از نامزد ردصلاحیت شده تان بپرسید که حقیقت را بیان کند.
2-لطفا به صراحت بیان کنید که منظورتان از حکومتی بودن چیست؟ و اتفاقاً اگر امثال بنده حکومتی باشیم مطمئن باشید که امثال علی مطهری بیش از ما حکومتی هستند.
3-پس باید بدانید که ساز و کار قانونی انتخابات ایراد دارد و متاسفانه تمام این بار بر دوش شورای نگهبان می شکند. بنده هم به شما توصیه می کنم که یک بار دیگر مطلب بنده و ان گفتگو را با تأمل و دقت بیشتری بخوانید و با دیده آزادگی و انصاف نه با دید ذهنیت ساخته خود.
4-خب اون چه جریان فکری هست که خودم ازش خبری ندارم لطفاً بیان کنید. دوم این که در مورد قاچاقچیان نیز حرفم کاملاً منطقی است اگر شما آن گفتمان را قبول ندارید به شما توصیه می کنم فقط اندکی تفکر به خرج دهید آن وقت متوجه گفتمان بنده خواهید شد. واقعاً اگر کسی اینقدر نفهمد که کسی پس از چندین بار دستگیری به جرم قاچاق آن هم در حجم بالا این فرد در واقع به عمد به جنگ انسانیت آمده است. جز این که شما هم یا معتاد باشید یا قاچاقچی یا این که مدافع آزادی مواد مخدر... چون انسان ازاد این مطلب را به آسانی درک خواهد کرد. اگر دلیلی دارید که حرف بنده باطل است بیان کنید شاید از اشتباه بیرون آیم
5-البته این نظر شخصی شماست. اولا بنده مدافع صدا و سیما نیستم و اصلاً نمی دانم چرا شما بنده را مدافع تمام مسائل اتفاق افتاده درون می دانید. اما تا ان جا می دانم صدا و سیما مصالحی را باید در نظر بگیرد و بر اساس ان مصالح و قوانین عمل کند. و در این باره پیش از نیز توضیحاتی داده ام.
6-آن هم نظرات یک فرد است.
7-بنده هیچ وقت چنین جسارتی نکردم. آن چه را دیدم گفتم. 
8-بنده نیز پیشاپیش نوروز را به شما و خانواده محترمتان تبریک عرض می کنم و برایتان آرزوی موفقیت و شادکامی در تمامی مراحل زندگی را دارم.
1_درباره حمایت بی بی سی ازانقلاب ومنبع خبری مردم که اونروزهابی بی سی بودبه افرادی که سیاسی هستندوسنشون به اون روزهامیخوره میتونین مراجعه کنین.البته میدونم وقتی متوجه شدیدکه بله بی بی سی وانگلیس ازانقلاب حمایت میکرده دوباره تحلیل های جدیدوتئوری های جدیدمیدید ولی به هرشکل ازافرادمطلع سوال کنیدمتوجه خواهیدشددراینترنت هم جستجوکنیدشایدمطالبی پیداکنید
2_شایدخودتون فکرمیکنیدبراساس حق مینویسیدولی برخی نوشته های شماروخوندم نوشته هاتون احساسی هست وغیرعلمی وغیرواقع بینانه البته یه نکته که ازنوشته های شمافهمیدم اینه که توزمینه ای که
 قلم میزنیدداطلاعات وعلم لازم رونداریدالبته اگه ازروی عمدنباشه اینکارتون(البته جسارت نشه)
3_خیلی وقتهااکثریت مردم اشتباه میکنندپاسخ مناسبی نیست ازطرف شما وغیرمنطقی است پس مثلامیتوان گفت اکثریت مردم ایران اشتباه کردندانقلاب کردند درثانی  مگرامروزمعصوم داریم ماهرکسی ممکن است اشتباه کند شماهم ممکن است اشتباه کتید اقایان جنتی مصباح ومحمدیزدی هم معصوم نیستندوممکن است اشتباه کنندولی گویا برای شمابت شده اندکه بایدپرستیدشان و....ولی به هرشکل حکومت ازان مردم است نه ازان گروه خاص یاجناح خاص باافرادخاص مردم بایدازادباشندوانتخاب کنند
4_دوست خوب شورای نگهبان نه برااساس استعلامات چهارگانه که براساس سلیقه ردصلاحیت کرد اگربراساس استعلامات چهارگانه است پس چرامیگویندنظارت مااستصوابی است ونمیگویندنظارت قانونی بهتراست دراین زمینه تحقیق کنیدچون فک نکنم اصلابفهمیدنظارت استصوابی یعنی چه ونظارت قانونی یعنی چیه.خیلی حرف دراین زمینه وجودداردولی ازتوضیح ان میگذرم ولی بهتراسن برخی نقدهای سخنگوی خودشورای نگهبان راکه استعفاهم نوشت درباره شورای نگهبان بخوانید بااینکه ایشان هم قائل به نظارت استصوابی است ولی بازهم شورای نگهبان انقدرسلیقه ای برخوردکردکه صدای ایشان هم که عضوشورای نگهبان بوددرامد
5_شماپاسخ دهیدروسیه چقدرازسرزمین های ماروجداکرد؟چندکشورراازماجداکرد؟چرادرباره روسیه چیزی نمیگویید؟همین چین چندسال پیش صدهاتن ازمسلمانان خودش روبه خاک وخون کشیدچراصداتون درنیومدچراشعارندادین مرگ برچین؟
درثانی دراینکه هرکشوری دشمن داردوممکن است دشمن بخواهددرکشورش توطئه کندبحثی نیست امااینکه پشت هرچیزی راتوطئه بدانی وتوهم ان راداشته باشی ایراددارد مثلالیست رااقای هاشمی که رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام است داده اماشمامیگوویدتوطئه انگلیسی است این توهم توطئه ابزارهست براشماتامنتقدین روسرکوب کنید.درثانی گیرم شماراست میگید بفرماییدشماچراازازادی مردم درداخل دفاع نمیکنید؟ایامیشه ازداخل مرد م خودت روبهشون ظلم کنی محدودشون کنی اجازه بیان بهشون ندی بهدبگی بله نمیخوایم ظالم ازبیرون بیادظلمی که ازدرون داره میشه پس چی ؟شاه هم علیه انگلیس موضع میگرفت ومیگفت انگلیس بایدخواب این روببینه که به ایران برگرده وایران رواستعمارکنه ولی خودشاه ظلم کردومردم بیرونش کردن
6_ازادی بیان ازادی نقد ازادی سلیقه های گوناگون ازادی تجمعات و.....
7. درباره مردم این روبایدمتوجه باشی مردم زیروزبرمیکنن وقتی انرژی ازادبشه اتشفشان های درون شعله وربشه دیگه کسی جلودارشون نیست شاه رودیدی چجورزیروزبرکردن
8_ صداوسیما ملی است نه میلی صداوسیماازان تمام ملت وجناح هاوسلیقه هابابدباشدنه گروه خاص.البته من که دیگه صداوسیمارونمیبینم وازطریق خبرگزراری های مختلف ومتنوع به خبرهادسترسی پیدامیکنم چون صداوسیماسانسورمیکنه وباب طبع ومیل گروه خاصی هست که
9_مردم برای حقوق شهروندی وازادی های مدنی اومدن رای دادن.اومدن رای دادن تاچهارروزدیگه به واسطه تندروی های امثال احمدی نژادنخوان پوتین جنگ بپوشن وبادنیا بجنگن اومدن بگن صلح طلبین اومدن بگن ازتحریم هافقط گروه خاصی امثال بابک زنجانی خوردوبرد
10_درودبرمخالف من درودبرمخالف من درودبرمخالف من 
 
پاسخ:
بسم الله
سلام
دوست عزیز خدا ازت راضی باشه. 
1-بنده برخی از حرف ها رو هر چی تحقیق می کنم پیدا نمی کنم. اما منکر نیستم. در اطراف بنده انقلابیون زیادن از هر جناحی که بخواهین. اما هیچ کدوم مدعی حمایت انگلیس از انقلاب نیستند اونها میگن بی.بی.سی اخبار رو میگفت. این به معنای حمایت نیست. سالها قبل خیلی جستجو کردم اما چیزی نیافتم.
2-بنده سعیم این بوده است که بر اساس توانم حق را بیایم و بیان کنم. از این که به نام ناشناس بخواهم بنویسم اینقدر شجاعت داشته ام که نام و نشانم را پنهان نکنم. این که چقدر علمی بوده است یانبوده است یا ایرادات دیگر شاید بر مطالب بنده وارد باشد. اما هر چه بوده است سعیم آن بوده است که از احساسات بدور باشد. اگر مطلبی از بنده خوانده اید که این ایرادات را دارد لطفاً به صورت علمی و نه احساسی مثل اکنون، نقد کنید خوشحال میشوم. همه می دانند که از نقد استقبال می کنم.
3-شما با ذهنیت از پیش مطالب بنده رو میخونید نه با آزادگی. بنده کجا مدعی حق بودن و عدم اشتباه خودم و یا کسی شدم. اما آیا اکثریت نمی تواند اشتباه کند؟ و بنده برای توجیه شما ننوشتم کهشما بگویید غیرمنطقی است. وقتی هرانسانی امکان خطا و اشتباه دارد پس احتمال ان هم هست که این اشتباه و خطا جمعی باشد. این که انقلاب ممکن است که اشتباه بوده باشد شاید بوده است شاید هم نبوده است. درثانی بنده خداپرستم نه شخص پرست و برای خودم اصولی دارم. شاید برای برخی کسانی بت باشند اما مطمئنم که کسی برای بنده بت نیست. اگر توانستید ادعای خود را اثبات کنید. وگرنه تهمت زدن کار آسانی است.
4-اگر شما اندکی با چگونگی روند انتخابات و تایید صلاحیت ها آشنایی داشتید این گونه سخن نمی گفتید. سخنگو نیز همچون برخی دیگر از اعضای هیات های نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان ایرادات اساسی به قوانین انتخابات دارند. نه این که به نظارت استصوابی یا سلیقه ای بودن تایید صلاحیت ها. و بنده اطلاع دارم که خود آقایان شورای نگهبان نیز از مبهم بودن یا ناقص بودن قوانین فریادشان بلنداست. اما اهل شانتاژبازی نیستند.
5-اولا روسیه به طور کلی سیستم حکومتی اش با دورانی که خاک از ایران جدا می کرد فرق کرده است. دوم این که شما اگر خبر ندارید محض اطلاع آن زمان بنده علیه کشتار مسلمین در چین مطلب نوشتم. همچنین علیه روسیه هم مطلب نوشته ام و هم سخنرانی داشته ام. و نکته دیگری که اشاره نمودید بنده همیشه احترام خاص آیت الله هاشمی رفسنجانی را تا کنون داشته و دارم. و هیچ گاه علیه ایشان سخنی نگفته و نه نوشته ام. اگر جایی کسی را پیدا کردید که مطلبی از بنده شنیده یا خوانده است لطف بفرمایید بگویید چه گفته ام. وقتی می گویم شما اصلاً مطلب بنده را نخوانده اید از همین جا معلوم می شود. زیرا در هیچ جا من از لیستی اسم نبرده ام. و اتفاقا نوشته ام "آنچه با نگاهی از سر آزادگی مشخص است این که نمی توان کسی را به دلیل این که دشمن از او حمایت می کند خادم یا خائن دانست." و هیچ جای نوشته بنده نگفته ام توطئه ای شده است بلکه گفتم ان ها لیست سیاه دادند. این هیچ ربطی به سخنان شما ندارد. دوباره مطالعه کنید. دوباره از لفظ شما استفاده کردید لطفاً مشخص کنید این شما کیستند که منتقدین را سرکوب می کنند. و مسئله دیگر این که شما کجا هستید که بدانید از ازادی و ازادگی مردم دفاع می کنم یا خیر؟ آیا از بنده چنین چیزی سراغ دارید؟ اگر دارید لطف بفرمایید بیان کنید. اما در مورد ظلم. ظلم به هر شکل و به هر کسی حرام است. و گمان نمی کنم کسی از قلم به دستان حداقل شهر ما علیه ظلم چه در داخل و چه در خارج سخن گفته و یا نوشته باشد. اما اگر منظورتان هوچی گری و ایجاد تنش و اختلاف بین مردم است آری بنده این را نه ازادی می دانم و نه برخورد قانونی با آن را ظلم بلکه برخورد با افرادی که قصد دارند جامعه به تنش و درگیری بکشند اگر قانونی باشد را عین عدالت می دانم.
6-هر گونه ازادی به هر شیوه اش باید در چارچوب قانون باشد وگرنه نه تنها آزادی نیست که نوعی آنارشیسم است که جامعه را به درگیری و ایجاد فتنه های دردسرساز و بی ثمر برای مملکت تبدیل خواهد نمود.
7-نه تنها بنده که کسی را نمی شناسم که منکر قدرت انرژی مردم باشد. و اتفاقاً به شخصه قائلم که اگر زودتر برخی از معضلات مثل بیکاری را که پیش از این بارها چه در دولت قبل و چه در این دولت درباره آن نوشته ام و راهکار داده ام و خطرات آن را بیان کرده ام حل نشود جامعه در اینده ای نه چندان دور دچار یک انفجار می گردد. این انفجار ممکن است به هر شکلی اتفاق بیفتد. 
8-برخلاف آن چه شما بیان نمودید بنده با توجه به قوانین رسانه ها و قوانین خاص صدا و سیما معتقدم که صدا و سیما کاملاً ملی عمل نموده است. قرار نیست که صدا و سیما به خواست جناح ها عمل کند. حالا یک جریانی پیدا شده است بدون این که بگوید صدا و سیما باید چگونه عمل کند فقط نق میزند. این که نشد کار. اگر راست می گویند مصداقی سخن بگویند تا ما هم بدانیم کجای کار این سازمان ایراد دارد. این که اخبار تنش زا را پخش نمی کند این جزو قوانین آن هاست که بایستی مصلحت های جامعه را در نظر بگیرند. اگر آقایان ایرادی دارند می توانند از طریق مجلس خبرگان رهبری یا مجلس شورای اسلامی آن را پیگیری نمایند. چرا نکرده اند؟ مگر دستشان نبوده است؟
9-مردم این حقوق شهروندی را داشتند و مثل همیشه از این حق شان استفاده نمودند. این دیگر گفتن نمی خواهد. و هر بار هم به جریانی رأی می دهند. ای کاش برخی جریان ها بفهمند که وقتی شکست می خورند تقصیر از مردم نیست نه مردم گول خورده اند و نه تقلبی رخ داده است بلکه آن جریان کاری کرده است که مردم از آن ها رویگردان شده اند. و با شائبه های مختلف در جامعه تنش ایجاد نکنند. بلکه به دنبال شناخت عیوب و برطرف کردن عیب های خویش باشند.
10-دوباره می گویم بنده سپر هیچ جریان و فرد خاصی نیستم که طلبکارانه تمام بلایای کشور را از بنده مطالبه می کنید. بنده به هیچ جریان و شخصی وابسته نیستم و از روی منش آزادگی و انصافی که براساس اصول خودم چیده ام سخن می گویم. ولاغیر. نه بلدم شعار بدهم درود بر مخالف و نه بلدم خودبزرگ بینی کنم و بگویم مرگ بر مخالف. بالاخره هر کسی گفتمانی دارد که محترم است. که این گفتمان بایستی از راه های قانونی بیان شود. 
والعاقبه للمتقین

زمان انقلاب هم انگلیس ازانقلاب ایران حمایت کرد پس انقلاب هم انگلیسی است؟

دوست خوب تاکی میخوای باتوهم توطئه زندگی کنی؟مردم حق وحقوق شهروندیشون رومیخوان مردم ازادی میخوان نه محدودیت تاکی شورای نگهبان میتونه مردم رومحدودکنه دیدین مردم چه پاسخ قاطعی دادن به شورای نگهبان .باوجودردصلاحیتهای گسترده چهره های شاخص اصلاح طلب بازدیدین که مردم به امثال اقای مصباح واقای یزدی جواب نه دادن.خودجنتی به زور16شد.هرسی عضوتهران تومجلس اعتدال واصلاحات بود.توشهرستانهاهم باوجودردصلاحیتهای گسترده مردم به تندروهای اصولگراجواب نه دادن یامستقل هاروانتخاب کردن یااعتدالیون واصلاح طلبان رو.دوست خوب احساسات روکتاربزار.عاقلانه قلم بزن.واقعیات اجتماعیت روببین.سودای پست ومسولیت رودرسرنپروران سودای ازادی 
مردمت روداشته باش.واقعیات روکتمان نکن.مردم شماهاوافکارتون روقبول ندارن وبه مرورنسل جدیدازشمافاصله میگیرن.دورانی که فقط صداوسیماحکومت میکردوسانسورمیکردگذشته دورانی هست امروزکه مردم همه خبرهابهشون میرسه ومیفمهمن چی به چیه.توشیرازباچوب وچماق تندروهابه علی مطهری حمله کردن اناعلی مطهری نفردوم لیست اعتدالیون واصلاح طلباشد.شیرازتومرحه اول سه تاواردمجلس شدن که هرسه ازلیست امیدوااعتدالن.باورکن مردم ازتون جداشدن چون شماتوجامعه نیستین حرف مردم رونمیزنین توهمات واحساسات خودتون رومیگین
پاسخ:
بسم الله
سلام
دوست عزیز اولا بنده هیچ جا و هیچ سندی ندیدم که انگلیس از انقلاب حمایت کرده باشه. اگر سندی در این زمینه دارید خوشحال میشم بهم نشون بدید تا از گمراهی بیرون بیام.
دوم این که بهتره که شما بدون این که فردی نشناختی متهمش نکنی به دیگران. بنده نه طرفدار کسی هستم و نه علیه کسی. تا حقی بر من مسلم نشه ازش دفاع نمیکنم و تا وقتی باطلی برایم یقین نشود علیه اش موضع نمی گیرم. و خدا را شاکرم که این بنده را توفیق داده تا همیشه از سر آزادگی و انصاف و حق طلبی به دنبال حقیقت باشم و نه حرف و حدیث این و آن
سوم: خیلی وقت ها اکثریت مردم اشتباه می کنن. البته ان شاءالله که این بار مردم در انتخابشان اشتباه نکرده باشند.
چهارم: مانده ام که شما (البته شخص شما و شما را مثل خودتان منسوب به جریانی نمی کنم چون می دانم این نظر شخصی شماست و شاید هم فکران شما این نظر را قبول نداشته باشند) از کجای مطلب بنده چه چیزی را بیرون کشیده اید که این گونه به در و دیوار کوبیده اید؟
پنجم: تا آنجایی که بنده اطلاع دارم شورای نگهبان بر اساس گزارشی که از 4 منبع قانونی می گیرد کسی را رد صلاحیت یا تایید می کند. به جای متهم کردن شورای نگهبان بروید و از نامزدهای رد صلاحیت شده تان بپرسید که چرا رد صلاحیت شده اند؟ این با مرام آزادگی و انصاف بیشتر همخوانی دارد.
ششم: این که انگلیس 300 سال است در تمام امور داخلی ما دخالت میکنه بر شما پوشیده است و آن را توهم توطئه می دانید؟ آیا کودتای 28 مرداد توهم است؟ آیا اشغال ایران در دو برهه جنگ جهانی اول و دوم توهم است؟ آیا بر سر کار آوردن رضا خان و فرزندش توهم است؟ آیا این همه فتنه گری و دخالت بی جا و نابجای این کشور در امور داخلی ایران توهم است؟ آیا حمایت این کشور از جریانی خاص و سربازان خود نامیدن این جریان توهم است؟ اگر این ها را توهم می دانید آری بنده توهم دارم. اما اگر این ها حقیقت است چرا خودتان را گول میزنید؟
هفتم: مردم به هر کسی که دوست داشته باشند رأی می دهند. و آزادند.
هشتم: مردم حقوق شهروندی شان را می خواهند مردم آزادی میخوان بنده هم دقیقا با این مطلب موافقم. اما بهتر است به جای شعارهای کلیشه ای و صد من یک غاز توجیه بفرمایید که منظورتان از این سخنان چیست؟ کدام آزادی و کدام محدودیت؟
نهم: این که مردم هر روز به سمتی رو می کنند تا شاید به دردشان رسیدگی شود بار اول نیست بار آخر هم نخواهند بود. 
دهم: خدا رو شکر بنده و خاندان بنده هیچ گاه نه سودای پستی داشته ایم نه مسئولیتی و همیشه در راه مطالبه عدالت و حق از پیشگامان بوده ایم. پس این حرف آنقدر مضحک است که جز جاهالان که شاید باور کنند بقیه به آن خواهند خندید. زیرا دیده اند که در تمام دولت ها از ما حقی را ضایع کرده اند.
یازدهم: بنده هیچ گاه سودای آزادی مردم را نخواهم داشت بلکه سودای آزادگی آن ها را خواهم داشت و در این راه تا آن جا که بتوانم مبارزه خواهم کرد.
دوازدهم: کدام واقعیت را کتمان کرده ام؟
سیزدهم: این که مردم افکار ما را قبول داشته باشند یا نداشته باشند برایم مهم نیست زیرا بنده آن چه را بیان می کنم به حقیقت آن یقین حاصل کرده ام. پس حقیقت را کتمان نخواهم کرد هر چند همه مردم با ان مخالف باشند. اما این شماهایی را که گفتی نفهمیدم منظورتان چیست؟
چهاردهم: سیاست های صدا و سیما را قانون می نویسد و این که صدا و سیما چقدر کارش درست است یا خیر قضاوت با نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری است که وظیفه نظارت بر دستگاه های زیرمجموعه رهبری را دارد. و البته شنیده ایم رهبری به مجلس نیز این اجازه را داده است و چندین بار نمایندگان مجلس صدا و سیما را بررسی کردند اما چیزی نیافتند که خلاف قانون باشد.
پانزدهم: چه کسی منکر این است که مردم این روزها تمام اخبار را اعم از راست و دروغ به سرعت می شنوند؟
شانزدهم: دکتر علی مطهری که بنده تا امروز از آزادگی ایشان در جاهای بسیاری دفاع کرده ام بارها و بارها چه در طی تبلیغات و چه پس از آن اعلام کرده است که بنده از هیچ جناحی نیستم و خود را مقید به گفتمام اصلاح طلبی و یا هر چیز دیگر نمی داند زیرا ازادگیش را از بین خواهد برد.
هفدهم: بهتر است پرونده چماقدارانی که به ایشان حمله کردند را مطالعه کنی تا متوجه شوی چه کسانی در این داستان گرفتار شدند و صدالبته به همین دلیل برخی از آنان که نامزد اصلاحطلبان بودند رد صلاحیت شدند.
هجدهم: مردم فقط می بینن که این ها برای شان کاری نکردند و امید دارند که کسانی را که این بار به آن ها رو کرده اند برای شان کاری کنند. ان شاءالله . اما اگر مردم از بنده جدا شده باشند بنده در میان همین مردمم. پس این جدایی معنا ندارد. این که بنده در جامعه نیستم پس حتما امثال مهاجرانی و کدیور لندن نشین آن ها در جامعه هستند...
نوزدهم: اگر حرف مردم را شما می زنید که به ما تهمت بزنید که خب پس مردم دارند تهمت می زنند به بنده. اما اگر حرف مردم بیکاری است باید بنگرید که 4 سال است که دادم از بیکاری بلند است. بهتر است مطالب قبلی بنده را مطالعه کنید تا متوجه شوید که آیا حرف مردم مشکلات مردم است یا فحش های سیاسی آقایان چپ و راست و اصولگرا و اصلاحطلب و قس علی هذا...
بیستم: لطفاً یک بار دیگر مطلب بنده را با دقت بیشتری بخوانید.
ان شاء الله که شما درست بگویید و بنده در اشتباه باشم...
و العاقبة للمتّقین
ظاهرا فراموش کرده اید که قبلا نوشته بودید:
این اولین بار است که جریانات معاند به شکلی گسترده از مردم دعوت میکنند تا به پای صندوق رأی بروند و به لیستی رأی دهند یا حداقل به چند نفر رأی ندهند.

شاید مهمترین و خطرناکترین جریانی که در این انتخابات وارد گود شده است، انگلیس خبیث باشد. به نظر میرسد که انگلیس این بار درب سفارت را گشوده است و کیفهای انگلیسی بسیاری قرار است که از سفارت بیرون بیایند. حالا این کیفهای انگلیسی این بار قرار است چه بلایی بر سر مردم ما بیاورند معلوم نیست. حتی این که کیفها در دست چه کسانی قرار بگیرند نیز به خوبی معلوم نشده است. پس مراقب باشیم...

پاسخ:
بسم الله
سلام
بله بنده نوشتم. اما در این مطلب توضیح دادم که منظور بنده از لیست انگلیسی چی بوده است. و توضیحاتم به نظرم کافی به نظر می رسه. اگر شما در مطلب بنده سؤالی دارید یا جایی از این دو مطلب تناقضی می بینید شفاف بیان کنید تا جواب بدم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG