دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از راه اندازی بانک اطلاعاتی رسانه­ ها خبرداد.

صابر سهرابی

انتشار: پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس- خبرگزاری پانا - روزنامه سبحان شماره 3784 مورخ 7 تیر 94 - روزنامه نیم نگاه شماره 5037 مورخ 7 تیر 94 - روزنامه عصر مردم شماره 5506 مورخ 7 تیر 94 - خبرگزاری بسیج -

 

صابر سهرابی از راه اندازی بانک اطلاعاتی رسانه­ ها خبرداد و گفت: کلیه اطلاعات رسانه­ ها در پایگاه مجازی معاونت مطبوعات و اطلاع­ رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمع ­آوری می­ شود و این امر باعث خواهد شد تا شهروندان و اصحاب رسانه به سادگی بتوانند از این اطلاعات استفاده کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ صابر سهرابی، معاون مطبوعاتی گفت: جهت تسهیل در امورات ارباب رجوع، در زمینه­ های مختلف اقدام به راه ­اندازی پایگاه اطلاع­ رسانی به نشانی e-rasaneh.ir کرده است.

صابر سهرابی اضافه کرد: با توجه به راه­ اندازی این پایگاه مجازی، معاونت مطبوعاتی و اطلاع ­رسانی خدمات خود را به شهروندان به صورت الکترونیکی انجام خواهد داد و دیگر نیاز به حضور شهروندان در ادارت کل، ادارت شهرستانی و نمایندگی­ های این وزرات خانه نیست.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: از این پس تمام مراحل گرفتن مجوز در حوزه مطبوعات و رسانه ­ها اعم از روزنامه، هفته ­نامه، ماه­نامه، فصل­نامه، سالنامه، گاه ­نامه، خبرگزاری و پایگاه­ های خبری در زمینه­ ها و گستره مختلف از این طریق صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مدیران مسئول و صاحب امتیازان رسانه­ ها هم بایستی در این پایگاه ثبت نام کنند و با گرفتن نام کاربری و رمز عبور، از این پس تمام درخواست­ ها، مکاتبات و ... خود را از طریق این پایگاه انجام دهند.

سهرابی با اشاره به ویژگی ­های این پایگاه خاطر نشان کرد: تمام شهروندان می ­توانند برای استعلام مجوز پایگاه­ های خبری و رسانه­ های مکتوب دارای مجوز در کشور، استان و شهرستان­ ها به این پایگاه مراجعه نمایند. همچنین وجود موتور جستجوگر رسانه­ ها در این پایگاه از ویژگی­ های این پایگاه می ­باشد. این موتور جستجوگر هم رسانه­ های دارای مجوز و هم رسانه­ هایی که درخواست مجوز داده­ اند را می­تواند به کاربران نمایش دهد.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در مورد برخی تسهیلاتی که از این طریق در اختیار مدیران مسئول و صاحب امتیازان قرار می­ گیرد، گفت: در جهت رفاه حال مدیران مسئول و نشریات، از این پس هرگونه درخواستی اعم از تغییر وضعیت نشریه، تغییر مدیرمسئول، تغییر لوگو و ... همچنین کارهای اداری معمول رسانه­ ها همچون اعلام وصول نشریات که سالها دغدغه مدیرمسئولان نشریات بود، از طریق این پایگاه انجام دهند.

سهرابی در مورد چگونگی اعلام وصول نشریات این گونه توضیح داد: چاپخانه­ ها از طریق این پایگاه مجازی با کارشناس مرکز اعلام وصول پیوند داده شده­ اند تا به صورت الکترونیکی اعلام وصول را در زمان بسیار کوتاهی انجام دهند.

این مسئول ادامه داد: وجود این پایگاه باعث خواهد شد تا ما یک بانک اطلاعاتی جامع از رسانه­ ها در اختیار داشته باشیم. این بانک اطلاعاتی، داده­ های لازم را در اختیار تمام اصحاب رسانه، مسئولان و شهروندان قرار می­دهد.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در پایان یادآور شد: راه ­اندازی این پایگاه در راستای اجرایی شدن هرچه بیشتر دولت الکترونیک، جلوگیری از رفت و آمدهای زیاد شهروندان و آسان نمودن کلیه کارهای مربوط به حوزه رسانه میباشد.

گفتنی است افزایش تقاضای اخذ امتیاز نشریات، ضرورت اطلاع رسانی جامع در خصوص شرایط و مراحل اخذ امتیاز نشریات و بررسی قوانین و آیین نامه های مربوطه بیش از پیش احساس می شد. از این رو معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به الکترونیکی نمودن فرآیند درخواست مجوز نشریه نموده است و متقاضیان محترم می توانند پس از ثبت اطلاعات و ارسال مدارک بصورت الکترونیکی، از نحوه رسیدگی به پرونده خود تا حصول نتیجه از همان طریق مطلع شوند.

نظرات (۱)

۰۶ تیر ۹۴ ، ۱۹:۰۶ تبادل لینک رایگان
سلام و درود بر شما دوست گرامی ، مطلب خوبی بود ، از شما تشکر می کنم .

لطفا از سایت ما (سایت تبادل لینک خودکار و رایگان برای همه وبلاگ ها و وبسایت ها ) دیدن فرمایید

تبادل لینک = افزایش بازدید و افزایش پیج رنک گوگل وبلاگ و وبسایت شما

پیج رنک سایت ما 2 می باشد


--------------------------------------------------------------------------------------------------------
استخدام ایران ، وبلاگ آگهی و اخبار استخدامی کشور

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG