دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
نشست هم‌اندیشی سومین دوره جایزه کتاب سال استان فارس، با حضور غلامرضا خوش‌اقبال، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و برخی از چهره‌های شناخته شده فرهنگی، انتشارات و نویسندگان فارس در تالار گفتگو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به منظور برگزاری جامع تر دوره سوم انجام شد.
خوش‌اقبال با بیان اینکه در 2 دوره گذشته، جایزه کتاب سال استان فارس فرار و فرودهایی داشته است، گفت: در سال نخست برگزاری این جایزه، دبیرخانه و داوری در شیراز انجام شد؛ پس از آسیب‌شناسی آن، در دوره دوم دبیرخانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و داوری به تهران واگذار شد.
وی افزود: امسال نیز با این نشست در پی آسیب‌شناسی دوره‌های پیش برای برگزاری بهتر آن هستیم.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از استمرار نشست‌های هم‌اندیشی با حضور نویسندگان و فعالان حوزه کتاب خبر داد و افزود: این نشست‌ها زمینه آسیب‌شناسی دقیق جایزه کتاب سال را فراهم می‌کند.
جمشید رضایی، رئیس دبیرخانه سومین جایزه کتاب سال استان فارس هم شیوه دریافت آثار جایزه کتاب سال امسال را دارای پنج گام ویژه دانست و گفت: در راستای دریافت بیشینه آثار چاپ شده در استان و همچنین ارتباط با صاحبان آثار مکتوب استان جهت نتیجه بهتر آثار چاپ شده استان در پنج گام شناسایی و گردآوری خواهند شد. این پنج گام شامل «ناشران»، «نویسندگان و شاعران شاخص»، «کتابفروشان، انجمن های ادبی، انجمن اهل قلم و فعالان کتاب و کتابخوانی»، «مراکز علمی آموزشی» و «ادراه ها و سازمان» است.
وی استفاده از ظرفیت پایگاه اینترنتی «اهل قلم» برای شناسایی نویسندگان و پویش‌گران حوزه کتاب را یکی از مسیرهای شناسایی افراد برای حضور در جایزه کتاب سال عنوان کرد و افزود: مراکز علمی و آموزش عالی و دانشگاه‌ها به‌عنوان ظرفیتی برای شناسایی نویسندگان مورد نظر قرار گرفته است.
رضایی یکی از تازه‌ترین اقدامات جایزه کتاب سال فارس در دوره سوم را توجه به رده‌های موضوعی کتاب دانست و گفت: 10 رده دیویی را برای داوری آثار سومین جایزه کتاب سال استان فارس در نظر گرفتیم.
رئیس دبیرخانه سومین جایزه کتاب سال استان فارس در پاسخ به انتقادهای مطرح شده درباره مشخص نبودن ترکیب هیئت داوران دوره‌های گذشته پاسخ داد که از داوری آثار از سوی داوران استان فارس دفاع می‌کنم زیرا در این خطه شخصیت‌هایی داریم که در همه رشته‌های ادبی از وزن و تخصص برخورداند.
وی یکی از نواقص جایزه کتاب سال استان فارس را طراحی نشدن تندیس کتاب سال برای اهدا به برگزیدگان عنوان کرد و افزود: به منظور حرفه‌ای شدن جایزه کتاب سال فارس جشنواره، نشانه یکی از نیازهایی است که می‌تواند در دستور کار دبیرخانه قرار گیرد.
رضایی همچنین از برگزاری مسابقه‌ای به منظور طراحی تندیس ویژه جایزه کتاب سال استان فارس خبر داد و افزود: به زودی فراخوان طراحی تندیس و نشانه جایزه کتاب سال استان فارس منتشر خواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG