دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
در آیین پایانی نخستین دوره رویدادهای مد و لباس دیبا که از اردیبهشت ماه جاری آغاز شده بود، سید رسول موسوی‌نژادیان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به این که پوشش، برآمده از سبک زندگی است که همه شئون از برخورد تا سخن را در می‌گیرد، گفت: کمال‌طلبی و توجه به پوشش در همه سنین، جامعه را به سوی مد می‌کشاند؛ با این همه قرار گرفتن در این راه نباید به هویت و باورها، آسیب بزند.
انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - فرهنگ و هنر - روزنامه سبحان شماره 5746 مورخ 31 خرداد 1401 صفحه 6 - روزنامه شیراز نوین شماره 1575 مورخ 31 خرداد 1401 صفحه 5 - روزنامه تماشا شماره 2678 مورخ 31 خرداد 1401 صفحه 3 - گیتی‌آنلاین - ایرنا - کلمه‌نیوز - شبستان - پیام‌خبر -
موسوی‌نژادیان، اهمیت مد را به گستردگی مردمی آن دانست و افزود: برگزاری رویدادهای مد و لباسی که با رویکرد توجه به سلایق گوناگون هم‌راستا با هویت ملی و فرهنگی باشد، از مهم‌ترین ابزارهای رسیدن به الگوهای مناسب، شناسایی و شناساندن آن به مردم است.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، پوشش مردم ایران را از دیرباز تا کنون دارای زیبایی، سنگینی و ویژگی‌های یگانه و گیرایی خواند و ادامه داد: مؤسسه‌های پویا در زمینه مد و لباس بایستی با توانمندی‌های کارکردی خود که برآمده از دانش است، در راستای تلفیق پوشش اقوام و شناسایی و شناساندن الگوهای بومی ریشه‌دار تلاش کنند؛ کاری که بی‌درنگ با استقبال مردمی و ره‌آوردی برای هموارسازی صادرات پوشاک و انتقال فرهنگ پوشش ایرانی به دیگر کشورها فراهم خواهد کرد.
گفتنی است در این رویدادها، مؤسسه‌های فرهنگی و هنری نیکان شهرراز به مدیرمسئولی محمدحسین شاکری‌زاده و نگاه نو ماسا به مدیرمسئولی مهسا میرصادقی با همکاری گروه هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با مدیرگروهی هادی ورشویی و کارشناسی منا چارلنگی، برگزار شده است.
داوری رویداد نخست را سید جواد درخشن، حمیده کشاورز و هادی ورشویی بر دوش داشتند.
بیانیه هیئت داوران نخستین رویداد مسابقه حضوری طراحی لباس دیبا فارس1401
هیات داوران نخستین رویداد مد و لباس فارس1401(مسابقه حضوری طراحی لباس) ضمن تشکر از کارشناسان، اساتید و هنرمندان حوزه مد و لباس و همچنین مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بابت مشارکت و همراهی با این رویداد و قدردانی ویژه از موسسه فرهنگی هنری شهرراز در برنامه‌ریزی، اطلاع‌رسانی و اجرای این مسابقه، پس ازبررسی آثار شرکت‌کننده در نخستین رویداد مد و لباس فارس1401 (مسابقه تصویرسازی دیبا) نظرات و انتخاب‌های خود را به شرح ذیل اعلام می‌دارد:
1-امروزه تاثیرگذاری و جریان‌سازی هنرهای مدرن و امروزی در تمام عرصه‌ها بالاخص در فرهنگ‌سازی و شیوه زندگی جامعه امری بدیهی تلقی می‌شود. در این راستا با توجه به جایگاه مد و لباس به عنوان صنعت و علمی که با اصالت در تفکر و زیبایی‌شناسی در هنر پیوندی ناگسستنی دارد، بی‌شک می‌تواند به گونه‌ای خاص و منحصر به فرد از دیگر رسته‌های هنری، اهداف مورد نظر این مجموعه رویدادها و سیاست‌های حاکم را در راستای ارتقای سطح بینش و دانش مخاطبان در حوزه مد و لباس و پوشش تامین و هدایت کند.
2-هیات داوران امیدوار است که دبیرخانه رویداد از این ظرفیت و ویژگی طراحان مد و لباس در آگاهی‌رسانی و تفکر بیش از پیش بهره ببرد. تداوم ارتباط با اساتید، کارشناسان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، شرکت در جشنواره‌های هنری می‌تواند کمیت و کیفیت آثار رسیده به این مجموعه رویدادها را ارتقا بخشد.
3-هیات داوران با در نظر گرفتن شرایط و ضوابط اثربخش طراحی لباس که در فراخوان مسابقه آورده شده بود و همچنین در نظر گرفتن الگوهای ایرانی اسلامی، استفاده صحیح از تکنیک‌های تصویرسازی، الهام درست از کانسپت و موضوع، رعایت هارمونی رنگ و شناخت الگوسازی و تصویر گسترده لباس، اشراف کامل به تناسبات بدن، اطلاعات درباره سایزها و مانکن‌ها از بین70 اثر شرکت‌کننده در رویداد مسابقه حضوری طراحی لباس با توجه به استانداردهای هیئت داوران مطابق موارد ذکر شده و همچنین جهت بالا بردن سطح کیفی مسابقات، اثری را حائز مقام اول و دوم ندانست و فقط سه طرح را به عنوان مقام سوم و پنج طرح را شایسته تقدیر انتخاب کردند.
4-در پایان ضمن آرزوی موفقیت و پیشرفت روزافزون برای طراحان عزیز، هیئت داوران امید دارد با توجه ویژه مسئولین کارگروه مد و لباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانههای جمعی و هنرمندان عرصه مد و لباس، افزون بر پویایی عرصه هنر و صنعت مد و لباس شاهد افزایش کیفیت آثار ارائه شده بر اساس استانداردهای مشخص، ضوابط قانونی کشور و تنوع برنامه‌ها، شاهد افزایش حضور هنرمندان در رویدادهای آتی باشیم.
5-برگزیدگان این دوره از مسابقات حضوری طراحی لباس بدین شرح معرفی می‌شوند:
مقام سوم: سیده سمانه ذوقی، آناهیتا بشیری و پگاه صبوریان
شایسته تقدیر: طیبه باقری، صفیه محمدی، ملیکا خدایی، مهدی محمدی و کیانا مسعودی
با تشکر
سید جواد درخشن
سرپرست هیئت داوران اولین رویداد مسابقه حضوری طراحی لباس فارس خرداد1401

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG