کاشی حوض

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
کاشی حوض
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس همچنین از رؤسای شهرستانی خواست تا نشست‌های این شورا را بر پایه سرفصل‌های چهارده‌گانه تدوین شده از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار کنند و به سرانجام برسانند تا بتوان برنامه‌ریزی‌های مدونی در راستای فرهنگ‌سازی انجام داد.

نشست امور شهرستان‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با حضور صابر سهرابی، مدیرکل، مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی و مطبوعاتی و غلامرضا یوسفی‌نژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رؤسای شهرستانی این اداره بر بستر مجازی برگزار شد.

صابر سهرابی در این نشست با گرامی‌داشت یاد مرحوم ابراهیم میر، رئیس فقید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لامرد، مرحوم سید علی‌اکبر موسوی، رئیس فقید امور اداری و مرحوم عبدالله مسلمی‌تاش، کارمند این اداره کل که در چند ماه گذشته درگذشته‌اند، همگان را به رعایت بیش از پیش شیوه‌نامه‌های بهداشتی فراخواند.

سهرابی همچنین با تبریک فرارسیدن هفته بسیج گفت: اندیشه بسیجی از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، راه‌گشای کشور و مردم برای برون آمدن از سختی‌های و دشواری‌های بوده است و امید است تا بار دیگر با کمک و یاری هم در پی گرفتن همان اندیشه، از این دوره سختی که همه مردم به آن گرفتار شده‌اند نیز گذر کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به گذر از هفته کتاب و کتابخوانی، بیان داشت: در سال گذشته و امسال توانستیم با همکاری و هم‌یاری همه اداره‌های شهرستانی فرهنگ و ارشاد اسلامی از یک سو و دیگر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی از سوی دیگر، شیراز را در جایگاه پایتختی کتاب بنشانیم و نگه داریم؛ از این روی از همه دوستان به ویژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز که در چند سال گذشته گام‌های بلندی را در راستای فرهنگ‌سازی کتاب‌خوانی برداشت و در این چند سال نیز همیشه از ده شهر دوستدار کتاب نام خود را ثبت کرده است، تقدیر می‌کنم.

وی افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی در همه سال وطیفه خود می‌داند که در راستای فرهنگ‌سازی کتاب و کتاب‌خوانی تلاش کند تا این فرهنگ را به فرهنگ مانا و پایدار برساند.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان فارس با بیان این که بیشترین آسیب‌های ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا و تعطیلات را بر کسب و کارهای فرهنگی و هنری و هنرمندان و فرهنگ‌وران وارد شده است، ادامه داد: شرایط امروز کشور، شرایط جنگ است. از یک سو فشارهای اقتصادی و از سوی دیگری همه‌گیری بیماری کرونا بر ما وارد شده است. باید همگی برای پیروزی و سربلندی در این سختی و دشواری گام برداریم؛ و این تنها هم‌یاری و هماهنگی همگان به ویژه هنرمندان و فرهنگ‌وران را می‌خواهد تا با فرهنگ‌سازی، آگاهی‌بخشی، امیدآفرینی و شادابی، مردم را به سوی پل‌های سرافرازی و تندرستی رهنمون کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا کنون در دو دوره، کمک و تسهیلاتی با کارمزد 4 درصد، شش میلیونی و 12 میلیون تومانی را برای کسب و کارها و هنرمندان و فرهنگ‌وران آسیب‌دیده از کرونا، پرداخت کرد. اکنون نیز تسهیلاتی را تا سقف 100 میلیون تومان و کارمزد 4 درصد با تنفس 6 ماهه و بازپرداخت 60 ماهه برای کمک به آن‌ها در نظر گرفته است که درخواست کنندگان می‌توانند در سامانه تحفه درخواست خود را ثبت نمایند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس همچنین از رؤسای شهرستانی خواست تا نشست‌های این شورا را بر پایه سرفصل‌های چهارده‌گانه تدوین شده از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار کنند و به سرانجام برسانند تا بتوان برنامه‌ریزی‌های مدونی در راستای فرهنگ‌سازی انجام داد.

وی برگزاری کلاس‌های آموزشی فرهنگی و هنری در خانه‌های فرهنگ و انجمن‌های فرهنگی و هنری را تنها در صورت نبود آموزشگاه مربوطه در آن شهرستان جایز دانست و گفت: سیاست‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر پایه پشتیبانی، حمایت و تقویت از بخش خصوصی است.

سهرابی با اشاره به دهه فرهنگ و هنر فارس یا همان جشنواره پایانی سده 1300 که در سراسر استان برگزار خواهد شد نیز بیان داشت: این جشنواره در ده رشته و ده شهرستان برگزار خواهد شد تا افزون بر جوشش و شور برآمده از این جشنواره که شادابی و امیدآفرینی را در پی خواهد داشت، هنرمندان، فرهنگ‌وران و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری هر شهرستان نیز شناسایی و به مردم شناسانده شود.

وی امیر صادقی را به عنوان مدیر اجرایی کلی این رویداد بزرگ و نادر فرهنگی و هنری فارس معرفی کرد و گفت: هنرمندان می‌توانند آثار خود را در سامانه اینجو بارگزاری کنند. این آثار در گام نخست به داوری، داوران شهرستان برگزارکننده خواهد رسید و در گام پایانی داورانی استانی که همگی از استان فارس هستند، آن‌ها را ارزیابی و داوری خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس موضوعات این جشنواره را کرونا، کادر سلامت و چهل سالگی دفاع مقدس دانست و بیان کرد: تلاش بر این است که همه شهرستان‌ها به ویژه شهرستان‌های میزبان بیش از پیش شناسانده شوند و رونق، شور و جوشش هنری سرزنده از این دوران سخت و دهشت‌انگیز کرونایی، که از پویایی رویدادهای فرهنگی و هنری کاسته است، گذر کرده و شادابی و امید را در مردم نگه داریم.

 

گفتنی است در آغاز این نشست، رؤسای اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان فارس دیدگاه‌ها، مشکلات و دغدغه‌های خود، هنرمندان و فرهنگ‌وران شهرستان خود را بیان داشتند.


نشست روسای شهرستان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس/ / عکس: محمدمهدی اسدزاده
نشست روسای شهرستان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس/ / عکس: محمدمهدی اسدزاده
نشست روسای شهرستان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس/ فروغ هاشمی/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
نشست روسای شهرستان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس/ / عکس: محمدمهدی اسدزاده
نشست روسای شهرستان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس/ صابر سهرابی/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
نشست روسای شهرستان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس/ صابر سهرابی/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG