کاشی حوض

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
کاشی حوض
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

رییس انجمن زرتشتیان شیراز و از یادگاران دوران دفاع مقدس، با اشاره به حضور خود در جبهه‌های نبرد گفت: پیش از رفتن به جبهه گمان می‌کردم حضور ما در این عرصه به دلیل پیروی از دینی دیگر، سخت و تبعیض‌آمیز باشد اما آنچه با آن مواجه شدم، سراسر یکپارچگی بود.

انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - روزنامه طلوع شماره  2904 مورخ 9 مهر 1399 صفحه 1 - روزنامه افسانه شماره   مورخ 9 مهر 1399 صفحه 9 - مهر - ایرنا - شبستان - پیام‌خبر - راستین‌آنلاین - درحاشیه - اقتصادآینده - شیرازه - سردبیر - بامدادخبر - بسیج‌نیوز - روزنامه شیرازنوین شماره 1092 مورخ 10 مهر 1399 صفحه 5 - فهما - روزنامه سایه شماره 2081 مورخ 12 مهر 1397 صفحه 7 -

آیین سه‌شنبه‌های تکریم فارس که از خردادماه امسال و همزمان با سراسر کشور در راستای بزرگداشت و گرامی‌داشت یاد شهدا، جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس آغاز شده بود، این هفته با حضور صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به همراه غلامرضا خوش‌اقبال، مشاور مدیرکل، کرامت‌الله یزدانی، مسئول امور ایثارگران و داریوش مهرابی، مسئول امور ادیان توحیدی این اداره کل در باغ آریانا (انجمن زرتشتیان شیراز) از خانواده‌های شهدا و ایثارگران زرتشتی تکریم شد.

صابر سهرابی در این دیدار گفت: سه‌شنبه‌های تکریم از آیین‌هایی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار می‌نماید تا در این آیین از خانواده‌های شهدا و ایثارگران آن دوران تکریم و تجلیل و یاد آنان گرامی داشته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: مردم ایران در دوران دفاع مقدس، از هر قوم، دین و مذهبی بودند، یکپارچگی و انسجام ملی را به جهان نشان دادند. یکپارچگی که در دفاع از کشور و نظام برآمده از خواسته خود را در یکی بودن نشان دادند.

سهرابی افزود: نباید گذاشت که دین و مذهب یا قومیت‌ها ایجاد اختلاف کند و دشمن از این روزنه سوءاستفاده نماید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس با گرامی‌داشت یاد شهدا و ایثارگران زرتشتی و همچنین زنده‌یاد افلاطون سهرابی، رئیس پیشین انجمن زرتشتیان شیراز که روزهای آغاز سال 99 درگذشت، بیان داشت: سهرابی، انسانی نیک‌اندیش و بزرگوار بودند که در زندگانی خویش برای رشد فرهنگی و همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان توحیدی در فارس، تلاش‌های بسیاری کرد و یاد او در تاریخ فارس ماندگار خواهد ماند.

خسرو قدس، رئیس جدید انجمن زرتشتیان شیراز و از یادگاران دوران دفاع مقدس نیز در این دیدار با اشاره به حضور خود در جبهه‌های دفاع از میهن گفت: پیش از رفتن به جبهه گمان می‌کردم حضور ما در جبهه با پیروی از دینی دیگر، سخت و تبعیض‌آمیز خواهد بود اما هنگامی که به جبهه رفتم، فضایی دیگر را یافتم؛ فضایی بدور از تبعیض و سختی‌هایی که گمان می‌کردم و هر چه می‌دیدم یکپارچگی بود.

قدس ادامه داد: در آن دوران همه مردم از هر قوم و دین و مذهبی، دست در دست هم گذاشته بودند تا از آب و خاک میهن خویش دفاع کنند. این همبستگی مردمی، از درخشان‌ترین دوران تاریخ است.

رئیس انجمن زرتشتیان شیراز با اشاره به خدمات فرهنگی زنده‌یاد افلاطون سهرابی بیان داشت: شاید برای بسیاری جالب باشد که سه سال پیش از مرحوم افلاطون سهرابی، به عنوان یکی از پیرغلامان امام حسین (ع)، تجلیل شد.

گفتنی است در این آیین همچنین پرویز گشتاسبی، برادر شهید جمشید گشتاسبی، خشایار سرایی، فرزند جانباز شهید پرویز سرایی، سهراب ماوندادی و خسرو قدس، از رزمندگان دوران دفاع مقدس مورد تکریم و تجلیل قرار گرفتند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG