دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
امروز، نتیجه آن از خودگذشتگی‌، ایثار، فداکاری و جان‌بازی‌ها که سینه به سینه با همه مشکلات، هرچند کم‎فروغ، به نسل جوان رسیده، حماسه‌هایی بزرگی را همچون مدافعان حرم و مدافعان سلامت آفریده است.

نخستین نشست کارگروه فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و ادیان توحیدی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور رؤسای انجمن‌های فرهنگی، هنری، رسانه و ادیان توحیدی، همچنین مسئولین یا نمایندگانی از دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه به ریاست بهروز مرامی جدیدی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

بهروز مرامی جدیدی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسامی فارس و نایب رئیس این کارگروه گفت:

دفاع مقدس را نمی‌توان تنها در جنگ تحمیلی خلاصه نمود، بلکه خود ایجاد کننده فرهنگ و تمدن نوینی در همه وجوه بود. هرچند بسیاری از وجوه این تمدن و فرهنگ همچون هنر، همچنان ناشناخته مانده و این موضوع سبب شده است تا نتوانیم از این فرهنگ و تمدن متعالی نگهداری و پاسداری نماییم؛ چیزی که امروز به شدت نیاز فرهنگی آن احساس می‌شود.

با این همه اما امروز، نتیجه آن از خودگذشتگی‌، ایثار، فداکاری و جان‌بازی‌ها که سینه به سینه با همه مشکلات، هرچند کم‎فروغ، به نسل جوان رسیده، حماسه‌هایی بزرگی را همچون مدافعان حرم و مدافعان سلامت آفریده است.

اگر امروز نیز جوانان ما در دو جبهه دفاع از حرم و اعتقادات و جبهه سلامت با همه تنگناها و کمبودها از خودگذشتگی و ایثار نشان می‌دهند، این‌ها تزریق شده از همان رزمندگان و همان دفاع مقدس است؛ که باید آن را ادامه همان دفاع مقدس دانست. این‌ها همه به دلیل آن است که رهبر ما بیش از آن که یک سیاستمدار باشد یه مرد آسمانی بود.

کرامت‌الله یزدانی، دبیر این کارگروه و مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در امور ایثارگران نیز گفت:

همانگونه که می‌دانید چهلمین سال آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس مردم ایران در سال ۱۳۹۹ رقم می‌خورد. ثبات و اقتدار جمهوری اسلامی ایران، نتیجه رشادت‌ها و مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های آن دوران باشکوه و مقاومت جانانه ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس است. آنچه که در دفاع مقدس برای ما به جا مانده است؛ حماسه و ارزش‌هاست و باید تلاش شود تا این ارزش‌ها و افتخارات به نسل آینده منتقل گردد.

در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، کارگروهایی در سطح کشور و استان تشکیل شده است که یکی از این کارگروها، کارگروه فرهنگی، هنری، رسانه و مطبوعات و اقلیت‌های دینی است که مسئولیت این کارگروه بر عهده‌ مدیرکل محترم فرهنگ وارشاد اسلامی فارس می‌باشد.

هدف از تشکیل این کارگروه، ارائه تصویری هنرمندانه از دفاع مقدس و فراهم‌سازی زمینه حضور و مشارکت هنرمندان و بهره‌گیری از توان بالقوه آنان در جهت تبیین دستاوردها و همچنین تقویت جلوه‌های هنری بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و تجمیع و ارتقای ظرفیت‌های رسانه‌ای در راستای بازنمایی موفقیت‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس است.

و به اعتقاد این حقیر، لازم است از ظرفیت‌های موجود فرهنگ و هنر در ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شود و این امر نیاز به برنامه ریزی کامل و دقیق به منظور استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی با توجه به شرایط کنونی جامعه دارد، این موضوع مهم است که تولید محتوای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای به عنوان چارچوب اصلی برنامه‌های شاخص و جریان‌ساز درگرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس مدنظر قرار گیرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG