دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
یکی از اقداماتی که پس از انتخاب شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران از سوی ما آغاز شد، افزایش سخت‌افزاری حوزه کتاب در فارس بود که از آن می‌توان به ساخت کتابخانه مرکزی فارس و انتخاب زمین نام برد که مراحل ساخت آن نیز در دست اقدام است.

انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس -روزنامه شیرازنوین شماره 995 مورخ 17 خرداد 1399 صفحه 5 - روزنامه نیم‌نگاه شماره 6422 مورخ 17 خرداد 1399 صفحه 3 -

نخستین نشست شورای پایتختی کتاب ایران در فارس با حضور صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، روح‌الله منوچهری، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی فارس در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

صابر سهرابی در این نشست با اشاره به انتخاب شیراز در سال پیش به عنوان پایتخت کتاب ایران، گفت: سال گذشته با تلاش‌هایی که همه دستگاه‌‌ها به ویژه شهرداری شیراز، اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس انجام دادند، توانستیم برای دومین سال متوالی بیشترین نامزدهای پایتختی کتاب ایران و روستاهای دوستدار کتاب و از همه مهم‌تر انتخاب شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران، را داشته باشیم این نشان از آن است که استان فارس همچنان بر قله فرهنگ، ادب و هنر این سرزمین کهن می‌درخشد.

سهرابی ادامه داد: شورای سیاستگذاری و دبیرخانه جشنواره‌های پایتختی کتاب و روستاهای دوستدار کتاب در اسفند ماه سال گذشته، در استان فارس راه‌اندازی شد، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا این امر به تأخیر افتاد و توانستیم امروز نخستین نشست شورای سیاستگذاری را برگزار نماییم و امید داریم تا امسال بتوانیم علاوه بر نگه داشتن این افتخار ملی، گامی جهانی را نیز در راستای فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: انتخاب شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران برای این استان، باعث جذب اعتباراتی در راستای فعالیت‌های معنوی و فرهنگی در زمینه کتاب و کتابخوانی شد و امید است تا بتوانیم بیش از پیش سرانه مطالعه در استان فارس را افزایش دهیم.

روح‌الله منوچهری، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی فارس نیز در این نشست گفت: یکی از اقداماتی که پس از انتخاب شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران از سوی ما آغاز شد، افزایش سخت‌افزاری حوزه کتاب در فارس بود که از آن می‌توان به ساخت کتابخانه مرکزی فارس و انتخاب زمین نام برد که مراحل ساخت آن نیز در دست اقدام است.

منوچهری ادامه داد: افزایش کتاب‌ و بازسازی کتابخانه‌ها نیز از دیگر کارهایی است که هر چند از اسفند ماه در برنامه ما بود، اما به دلیل شیوع کرونا، تا کنون به تأخیر افتاد و از ابتدای خردادماه جاری از سر گرفته شد. از مهم‌ترین آن‌ها بازسازی کتابخانه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز بود که با توجه به برنامه‌ریزی ما تا پایان سال به پایان خواهد رسید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG