دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس و دبیر شورای کارگروه اطلاع‌رسانی استان از همه شهروندان عزیز هم‌استانی درخواست کرد تا تنها مرجع خود در زمینه اخبار و آموزش جهت پیشگیری و درمان را از طریق رسانه‌های رسمی و از دو منبع دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مبارزه با بیماری کرونا پیگیری نمایند.

انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - باشگاه خبرنگاران جوان - پویش‌خبر - ایرنا -

نشست شورای کارگروه اطلاع‌رسانی استان فارس به ریاست سید احمد احمدی‌زاده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با موضوع بیماری کرونا در استانداری فارس برگزار شد.

سید احمد احمدی‌زاده در این نشست گفت: خطر بیماری کرونا در فارس کاملاً جدی است و مردم باید در این زمینه هوشیار باشند و بهداشت فردی و عمومی را حتماً رعایت کنند.

احمدی‌زادی با اشاره به شایعات و دروغ‌پراکنی‌های برخی در فضای مجازی ادامه داد: اطلاعات و آمار از یک سو و موارد بهداشتی مورد نیاز مردم فارس تنها از دو طریق دانشگاه علوم پزشکی و ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا در اختیار شهروندان قرار گرفت و از شهروندان خواهش داریم که تنها به این موارد توجه داشته باشند تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بیان داشت: تمام نهادهای و دستگاه‌های اجرایی باید هشدارها، تذکرات و مواد اجرایی که ستاد ملی، استانی و شهرستانی مبارزه با کرونا را همچون قوانین بالادستی به حساب آورده و آن را در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی نمایند.

وی افزود: ستاد استانی مبارزه با کرونا هر روز تشکیل جلسه می‌دهد و با توجه به راهبردها و دیدگاه‌های علوم پزشکی موارد لازم را به مردم اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی خواهیم نمود تا از ورود استان فارس به وضعیت قرمز جلوگیری نماییم و این تنها با همکاری و هم‌یاری تمام دستگاه‌های اجرایی، نهادها، سازمان‌های مردم‌نهاد و همه مردم امکان‌پذیر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: پدیده چندصدایی در رسانه موضوعی است که متاسفانه موجب ایجاد التهاب و ناآرامی در فضای روحی و روانی جامعه شده است که در این رابطه باید با استناد به دو مرجع دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان نسبت به انعکاس اقدامات آمار‌ها و آخرین وضعیت بیماری در رسانه‌ها اقدام شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس گفت: با شایعه سازان و کسانی که بخواهند با امنیت روانی و مردم در فضای مجازی و رسانه‌ای بازی کنند برخورد خواهد شد.

او افزود: رسانه‌های مکتوب، صدا و سیما و فضای مجازی تا کنون تلاش‌های خوب و موثری داشته اند که انتظار است با هم افزایی و هماهنگی بیشتر تمام تلاش خود را برای فرهنگ سازی و پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا متمرکز کنند.

او گفت: همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها موظفند در راستای اطلاع رسانی صحیح و موثق برای ریشه کنی بیماری کرونا در سطح دستگاه‌های مطبوع و حتی المقدور اطلاع رسانی به عموم با رعایت استناد و بهره گیری از مطالب محتوایی دانشگاه علوم پزشکی اقدام کنند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان با تاکید بر ضرورت تشکیل کارگروه تخصصی اطلاع رسانی وتبلیغات کرونا با حضور تمامی اعضا به صورت روزانه در خصوص فضای رسانه‌ای، شایعات و اطلاع‌رسانی واقعی در این خصوص تصمیم گیری و اقدام کنند.

احمدی زاده اطلاع رسانی مفید و تبلیغات موثر با موضوع اخبار و اقدامات مثبت و رویکرد افزایش امید و روحیه عمومی همچنین بهره‌گیری از مشارکت عمومی و بسیج همگانی در امدادرسانی و کمک‌های مالی، مادی و معنوی و هم افزایی رسانه‌ها در قالب تولید بسته‌های محتوایی آموزشی اطلاع رسانی و تبلیغاتی را از جمله فعالیت‌های مورد انتظار شورای اطلاع‌رسانی دانست.

او همچنین خواستار ایجاد انسجام و وحدت رویه در اطلاع رسانی و تبلیغات راجع به ابعاد مختلف بیماری کرونا و تقویت جریان اطلاع رسانی و آموزشی هدفمند موثر و سنجیده درباره بیماری کرونا تاکید کرد.

احمدی زاده تاکید کرد: جریان اطلاع رسانی با شفافیت در فرآیند اطلاع رسانی پس از صحت سنجی خبر و منابع خبری در در مقابله و پیشگیری بیماری کرونا امری موثری خواهد بود.

او همچنین اشاره کرد: استاندار شخصا به صورت لحظه‌ای موارد مرتبط با بیماری کرونا راپیگیری و دستورات بسیار مهم وموثری در خصوص پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا صادر نموده اند که از طریق صدا و سیما، جراید و فضای مجازی بصورت مستمر و از این پس با مدیریت کارگروهی اخصصی اطلاع رسانی به اطلاع مردم عزیز استان خواهد رسید.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و دبیر این نشست نیز گفت: نشست شورای اطلاع‌رسانی فارس در راستای مبارزه با بیماری کرونا تا کنون 5 نشست را برگزار نموده است.

صابر سهرابی ادامه داد: متأسفانه عمده محتواهای پخش شده در فضای مجازی استان فارس، از بیرون مرزها تولید و پخش می‌شود و کسانی از روی ناآگاهی اقدام به انتشار مجدد آن‌ها می‌کنند. این محتواها چه از بعد خبری و آماری و چه از بعد آموزش جهت پیشگیری و درمان عمدتاً اشتباه است و از همه شهروندان عزیز هم‌استانی درخواست می‌کنیم تا تنها مرجع خود در زمینه اخبار و آموزش جهت پیشگیری و درمان را از طریق رسانه‌های رسمی و از دو منبع دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مبارزه با بیماری کرونا پیگیری نمایند.

در این نشست نماینده علوم پزشکی شیراز با اعلام زنگ خطر بیماری کرونا در فارس، آمار فوت شدگان این بیماری در فارس را 4 نفر بیان کرد.

آمار ارائه شده در این نشست حکایت از این دارد که بیش از 90 درصد محتوای موجود با موضوع کرنا در فضای مجازی از خارج کشور تهیه و ارسال می‌گردد که علاوه بر اخبار دروغ، آگاهی اشتباه و نادرست مسایل بهداشت فردی و عمومی را به مردم می‌دهند که خود موجب سردرگمی و گاه اشتباه مردم می‌شود و همین امر سبب شده است تا آمار مبتلایان بیشتر شود از این رو می‌بایست با هماهنگی علوم پزشکی و ستاد استانی کرنا، تولید محتوای فضای مجازی برای آگاهی‌بخشی به مردم افزایش یابد و رسانه‌ها بایستی در خط مقدم این جنگ رسانه‌ای و روانی به صورت جدی وارد میدان شوند.

راه‌اندازی کمپین‌های اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم و بلند شدن صدای آژیر خطر در سطح استان برای مبارزه با کرنا دیگر مسایلی بود که در این نشست مورد ارزیابی قرار گرفت.

نشست ویژه کمیته اطلاع‌رسانی فارس درباره کرنا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG