دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن تبریک بیست سالگی خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا را از رویش‌های انقلاب اسلامی دانست و عامل موفقیت این رسانه را استفاده از ظرفیت جوانان دانشجوی خلاق عنوان کرد.

انتشار: ایسنا - اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - پیام‌خبر - هنرشیراز- روزنامه خبرجنوب شماره 11264 مورخ 8 آذر 1398 صفحه 8 -

صابر سهرابی، در گفت و گو با ایسنا، با قدردانی از دست‌اندرکاران این رسانه در استان فارس از ابتدا تاکنون، گفت: ایسنا به عنوان نخستین خبرگزاری مجازی ایران، سال ۱۳۷۸ کار خود را با گفتمانی تحت عنوان «هر دانشجو یک خبرنگار» آغاز کرد؛ شعاری که در فراگیری آن با بهره گرفتن از ظرفیت‌های جوانان نخبه کشور بسیار مؤثر بود. 

سهرابی ادامه داد: شاید در آغازین روزهای کاری این خبرگزاری دانشجویی، کسی گمان نمی‌کرد در زمان کوتاهی ایسنا بتواند جایگاه نخست ارائه اخبار را به خود اختصاص دهد. اما خبرگزاری دانشجویان ایران با کسب موفقیت در این عرصه اثبات کرد که بهره بردن از ظرفیت‌های مردمی و اعتماد به بدنه عمومی جامعه به ویژه بهره گرفتن از نیرو و اندیشه جوانان، می‌تواند حرکت‌های درخشنده‌ای را ایجاد کند.

وی افزود: امروز ایسنا در حالی وارد دهه سوم کاری خود شده است که در بین سه خبرگزاری اصلی ایران قرار دارد؛ ایسنا در واقع یکی از رویش‌های موفق و مبتکرانه نسل برآمده از انقلاب اسلامی با مشارکت مردمی است، رسانه‌ای که از «هر ایده یک خبر» رسانه‌ای متفاوت را ایجاد کرد. اکنون این رسانه با همان منش سابق بهره‌گیری از نیروی جوانان می‌تواند کشور را از بعد رسانه‌ای در گام دوم انقلاب به سرمنزل مقصود برساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: رویکرد دانشجومحوری ایسنا، باید در گام دوم انقلاب اسلامی فارغ از هیاهوهای سیاسی، با رویکرد ویژه علمی و فناوری ادامه یابد. به ویژه که در رشد تولیدات علمی دو دهه اخیر، کشور ما توانسته است رتبه نخست جهانی را از آن خود کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس اضافه کرد: یکی از وظایف رسانه‌، به ویژه رسانه دانشجویی، امیدآفرینی و ایجاد نشاط در جامعه برای رسیدن به قله‌های علمی، فناوری، فرهنگی و هنری است. شناسایی و شناساندن نخبگان، فرهیختگان، فرهنگ‌وران و هنرمندان و آثار علمی و هنری آنان به جامعه یکی از مسایلی است که می‌تواند روحیه خودباوری و امید را به ویژه برای نسل جوان به ارمغان آورد.

سهرابی خاطرنشان کرد: رسانه باید با گذر از قهرمان‌سازی‌های پوچ و سلبریتی‌سازی به دنبال هنرمندان و فرهنگ‌وران اندیشه‌ساز و اندیشه‌ورز باشد تا با شناساندن آنان و اندیشه‌های‌شان و برگرداندن اندیشمندان در جایگاه خود، راه را برای پیشرفت‌های فرهنگی و هنری باز نماید؛ چرا که این راه می‌تواند ما را در گام دوم انقلاب اسلامی به پیروزی و سربلندی برساند.

نظرات (۱)

۱۷ آذر ۹۸ ، ۱۰:۱۴ رهام Geramiha

مبارک باشه :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG