دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
یکی از مشخص‌های شهر خلاق تعریف جشنواره بر اساس طببیعت و خلاقیت‌های بومی آن شهر است که یکی از متغیرهای آن میزان اشتغال و درآمدزایی بر اساس آن می‌باشد.
انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - روزنامه افسانه شماره 4007 مورخ 20 آبان 1398 صفحه 9 - روزنامه تماشا شماره 1953 مورخ 20 آبان 1398 صفحه 2 - روزنامه شیرازنوین شماره 845 مورخ 21 آبان 1398 صفحه 5 - هنرآنلاین -

نخستین کارگاه راه‌اندازی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر فارس با حضور روسای اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و برخی از اصحاب فرهنگ و هنر در سالن غزل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

بهروز مرامی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این نشست گفت: در دهه هشتاد همه استان‌ها و شهرها به دنبال برگزار کردن جشنواره بودند تا نکند از دیگر شهرها عقب بیفتند، اما این جشنواره‌ها پس از مدتی کیفیت خود را از دست دادند و سپس رو به کم شدن نهادند.

مرامی به تبیین برنامه شهر خلاق فرهنگی و هنری پرداخت و ادامه داد: یکی از مشخص‌های شهر خلاق تعریف جشنواره بر اساس طببیعت و خلاقیت‌های بومی آن شهر است که یکی از متغیرهای آن میزان اشتغال و درآمدزایی بر اساس آن می‌باشد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: این برنامه جهانی توسط یونسکو برگزار می‌شود که برای نخستین بار در دوره وزیر کنونی به آن پرداخته شده و تا کنون ۴ شهر ایران به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر به ثبت یونسکو رسیده است.

وی بیان داشت: از فرصت به وجود آمده می‌توان بهره گرفت تا هنرها و آداب فرهنگی منطقه خودمان را نه تنها به ایران، بلکه به جهان بشناسانیم و از این رهگذر بتوانیم هم به پیشرفت فرهنگی خود کمک کنیم و هم آن که فرصت‌های اشتغال‌زایی نویی را برای جامعه ایجاد کنیم. که این موضوع با برندسازی محصولات فرهنگی و هنری و شناساندن شهر و دیار خود از سوی یونسکو انجام خواهد شد.

مرامی خاطرنشان ساخت: فارس با داشتن ظرفیت‌های متنوع و متعدد فرهنگی، هنری و ادبی، زمینه این را دارد که شهرهای فارس می‌توانند با یک شبکه‌سازی مناسب، نام خود را به عنوان شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ثبت نمایند که این امر همراهی، همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌ها و نهادها و صد البته مردم و فرهنگ‌وران و هنرمندان را می‌خواهد.

پروژه راه‌اندازی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر/ عکس: محمدمهدی اسدزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG