کاشی حوض

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
کاشی حوض
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
۱۹ شهریور ۹۸ ، ۱۷:۲۹

تاسوعای کازرون 1398

هر ساله در روز تاسوعا دسته‌های سینه‌زنی و عزاداری کازرون به گلزار شهدای این شهرستان که جمعی از شهدای روز تاسوعا در دوران دفاع مقدس در آن آرمیده‌اند، می‌روند و به عزاداری یکپارچه و متحد می‌پردازند.

انتشار: ایکنا - شهرسبز -

محرم سال ۱۳۵۹ یعنی کمتر از دوماه از آغاز جنگ تحمیلی، نیروهای کازرونی به فرماندهی سردار شهید علی‌اکبر پیرویان هویزه را برای دفاع از شهر سوسنگرد ترک کردند و در هنگام ورود به سوسنگرد در نبردی حماسی در کنار نیروهایی از سوسنگرد و اهواز و تبریز توانستند سوسنگرد را نگه دارند.

اوج این نبرد در روز تاسوعا بود که شهید علی اکبر پیرویان و یازده تن از دیگر دلاورمردان کازرون با حب سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش، شربت شهادت نوشیدند.

شهید علی اکبر پیرویان و برخی از آن شهدا در گلزار شهدای بهشت زهرا در جوار عارف بالله شیخ امین‌الدین بلیانی کازرونی به خاک سپرده شدند.

از آن سال تا کنون هر سال در روز تاسوعا مردم ولایتمدار و شهیدپرور کازرون برای تجدید پیمان با آرمان‌های این شهدا که بر دیوار مقبره شهید پیرویان از گفتار او نقل شده است که به راستی صراط مستقیم همانا خط امام است و بقیه باطل‌اند، گروه گروه و هیئت هیئت به این گلزار شهدا می‌آیند و پس از برگزاری آیین سوگواری در میدانگاه ورودی بر مزار این شهدا ادای احترام و تجدید پیمان می‌کنند.

امسال نیز همچون سالیان گذشته هیئات عزاداری کازرون امروز، ۱۸ شهریورماه مصادف با تاسوعا در این گلزار شهدا در سوگ سید شهیدان بر سر و سینه زدند.

هرچند در این سالها تغییر گلزار شهدا از حالت سنتی، باعث شده است تا به دلیل کمبود فضای ایجاد شده در طراحی نوین، سوگواران حسینی با مشکلاتی روبه‌رو شوند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG