کاشی حوض

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
کاشی حوض
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
۳۱ مرداد ۹۸ ، ۰۸:۱۷

به مناسبت روز جهانی مسجد

بیش از هر مسئله ای، فرهنگ و هنر بود که از عهد رسول اکرم(ص) به عنوان مهم ترین کارکرد مسجد مورد توجه قرار گرفت و تمدن اسلامی را با فرهنگ سازی از درون مساجد آغاز کردند.

انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس -

آنگاه که پیامبر اعظم (ص)، به مدینه هجرت کرد، نخستین مسجد را بنا کرد و مسجد جایگاه ویژه و بالایی در میان امت اسلام پیدا نمود.

مسجد در فرهنگ نبوی، تنها محل عبادت، نماز و سجده نیست؛ که مسجد مکانی برای فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و گاه اقتصادی بود. مکانی که قرار است مؤمنین بدون هیچ تفاوتی از رنگ و نژاد و قومیت و سرمایه، بی هیچ طبقه ای چه سیاسی، چه اقتصادی، چه فرهنگی و چه حتی علمی کنار هم بیایند و با هم یکی شوند.

مسجد جایگاهی برای جاری شدن مهر و محبت میان مردم است. همان جایگاهی در سنت نبوی سجدگاهی است برای عبادت خلق، و مدرسه ای است برای آموزش خلق، و گاه جایگاه بازی کودکان و آموزشگاه رزمی جوانان و نوجوانان بود.

اما بیش از هر مسئله ای، فرهنگ و هنر بود که از عهد رسول اکرم(ص) به عنوان مهم ترین کارکرد مسجد مورد توجه قرار گرفت و تمدن اسلامی را با فرهنگ سازی از درون مساجد آغاز کردند و فعالیت های فرهنگی را به عنوان اصلی ترین کارکرد مسجد نهادینه شد.

اکنون، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر اساس وظیفه فرهنگ سازی خود، کانون های فرهنگی و هنری مساجد را برای ساخت تمدن نوین اسلامی، بنیان نهاده و در سراسر کشور فعالیت دارند.

بر خود لازم می دانم تا به عزیزانی که در راستای فرهنگ سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی ایرانی تلاش می کنند خداقوت بگویم و توفیق و پیروزی آنان را از درگاه خدای متعال خواستارم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG