دادآزاد

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
دادآزاد
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

فعالان رسانه ای به ویژه در فضای مجازی با ثبت و پی گرفتن روند قانونی به دنبال مجوز رسانه خود باشند تا ما نیز بتوانیم پشتیبانی لازم را از آن ها داشته باشیم.

انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - کازرون نما - عصرکازرون -

آیین روز خبرنگار، امروز با حضور داریوش دهقان، فرماندار کازرون، سید علی اکبر موسوی، مسئول امور شهرستان های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، حجت الاسلام شیخ محمدجواد جلالی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون و خبرنگاران و فعالان رسانه ای کازرون برگزار شد.

در ابتدای این آیین خبرنگاران و فعالان رسانه ای کازرون در نشستی صمیمی به بیان مسائل و مشکلات حرفه ای خود پرداختند.

داریوش دهقان نیز در این نشست گفت: یکی از خواسته های خبرنگاران تشکیل انجمن صنفی خبرنگاران و فعالان رسانه ای است که فرمانداری از آن استقبال و پشتیبانی خواهد کرد؛ اما این امر مستلزم آن است که خبرنگاران و فعالان رسانه ای کازرون برای تشکیل این انجمن اقدامات لازم را انجام دهند تا ما نیز بتوانیم پشتیبانی های خود را از آنان انجام دهیم.

دهقان ضمن تجلیل از زحمات بی مزد و منت خبرنگاران در شهرستان کازرون ادامه داد: گمان نکنید که نمی دانیم، بلکه می دانیم که خبرنگاران و اصحاب رسانه در کازرون بدون هیچ چشم داشتی از وقت و هزینه خود در جهت آگاهی رسانی عاشقانه، دلسوزانه و مخلصانه فعالیت دارند و از همه وجودشان در این راه مایه می گذارند.

فرماندار کازرون با گرامی داشت یاد و خاطره خبرنگاران شهید کازرون شهید جلال نوبهار، حمید مرحمتی و اصغر توانا و همچنین خبرنگار فقید مرحوم هادی شفیعی و شهید خرسند افزود: عمق امنیت جمهوری اسلامی ایران امروز به برکت خون شهدا بیش از آن چیزی است که در تصور و گمان جریان های معاند و دشمنان کشور بیاید و تبلیغات دشمنان بر روی ذهن جوانان و نوجوانان کشور ما دقیقاً به دلیل اشتباه محاسباتی آنان کور خواهد ماند.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کازرون اضافه کرد: این نکته را البته می پذیرم که ما مسئولان نیز در شناساندن خدمات نظام جمهوری اسلامی به جامعه کم کاری کردیم؛ هر چند کم کاری های ما را فعالیت های شما خبرنگاران پوشش داده است.

وی در تأکید کرد: سیاست دیپلماسی ما، سیاست عزت است و به همین دلیل امروز برجام به عنوان یکی از درخشان ترین نقاط در سیاست دیپلماسی ما به شمار می رود که دشمن چه آن را بپذیرد و چه نپذیرد، به عزت ملی ما خدشه ای وارد نخواهد شد و تنها خود را ذلیل خواهد کرد.

دهقان خاطرنشان کرد: کازرون یکی از ده شهر تأثرگزار در عرصه سیاسی کشور بوده است و این امر وظیفه و رسالت خبرنگاران امروز شهرستان کازرون را سنگین تر می کند؛ چرا که می بایست کازرون را در این جایگاه نگه دارند.

سید علی اکبر موسوی نیز پس از ابلاغ سلام  خسته نباشید صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به خبرنگاران کازرون گفت: کازرون با داشتن کسانی چون میرزا صالح کازرونی، نخستین روزنامه نگار ایرانی، از پیشتازان حوزه رسانه و خبرنگاری در ایران است.

موسوی ادامه داد: این که تعداد رسانه ها بیشتر شود، از دغدغه های و خواسته های فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد، اما آن چه ما به دنبال آن هستیم گسترش رسانه ها در چارچوب قانون است؛ پس تأکید می شود که فعالان رسانه ای به ویژه در فضای مجازی با ثبت و پی گرفتن روند قانونی به دنبال مجوز رسانه خود باشند تا ما نیز بتوانیم پشتیبانی لازم را از آن ها داشته باشیم.

مسئول امور شهرستان های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: خبرنگاران نیز می بایست تا در سامانه جامع رسانه های کشور ثبت نام کرده و آثار خود را بارگزاری کنند؛ رتبه خبرنگاری، کارت خبرنگاری، بیمه خبرنگاری و امتیازاتی دیگر از جمله مزایایی است که خبرنگاران می توانند با ثبت نام در سامانه، به آن دست یابند.

حجت الاسلام شیخ محمدجواد جلالی نیز در این نشست گفت: اولین صاحب رسانه خداست و اولین خبرنگاران، پیامبرانی هستند که پیام الهی را با صداقت، اخلاص و بدون هیچ چشم داشتی به مردم رسانند؛ پس خبرنگاران باید بدانند که حرفه آنان، حرفه انبیاست.

جلالی ادامه داد: خبرنگاران و اصحاب رسانه ای که فاقد مجوزهای قانونی هستند نباید انتظار داشته باشند تا از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تقدیر قرار گیرند؛ هرچند از فعال ترین، حرفه ای ترین و بهترین رسانه ها و خبرنگاران هم باشند؛ زیرا این متولی امر رسانه ها فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ لذا از همه رسانه ها و خبرنگاران دعوت می کنم تا برای ثبت و درخواست مجوز رسانه خود هر چه سریعتر اقدام کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون افزود: کازرون تا کنون دارای ٣ هفته نامه بیشاپور، سلمان و کوچنار در سطح شهرستان کازرون، دو هفته شهرسبز و طلوع در منطقه جنوب کشور، روزنامه طلوع در جنوب کشور، فصل نامه جامع نگاری مردم مدار و  کازرون نما به عنوان تنها پایگاه خبری تحلیلی فضای مجازی دارای مجوز هستند؛ و این نشان دهنده آن است که کازرون هنوز به عنوان یکی از شهرهای با بیشترین تعداد رسانه در کشور می درخشد.

آیین روز خبرنگار در کازرون/ سید علی اکبر موسوی، محمدجواد جلالی، داریوش دهقان/ عکس: محمدمهدی اسدزاده آیین روز خبرنگار در کازرون/ محمد داوطلب، محمد دهداری، محمود نوذری، ایمان احمدی، کریم ایزدی، علی گلچین، علیرضا گلچین، سید محمدحسین هاشمی کشکولی، سید علی هاشمی، مریم ساسانی پور، طیبه خسروی، زینب صادقی، محمدجواد جلالی، فضل الله عباسپور، هادی صنعتی/ عکس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG