کاشی حوض

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
کاشی حوض
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

با توجه به اعتبارات عمرانی دولتی، امکان تکمیل و بهره برداری از پروژه توسط دولت نیست و لذا می بایست به بخش خصوصی واگذار یا به صورت مشارکتی ساخته شود

انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - شهرسبز -

حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز به همراه صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مهران تقوی، معاون مدیرکل تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و غلامرضا یوسفی نژاد، معاون توسعه برنامه و نیروی انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از پروژه ملی تالار مرکزی شیراز و انبار غله شیراز بازدید کردند.

در جریان این بازدید صابر سهرابی گفت: با هماهنگی هایی صورت گرفته در این بازدید، شهرداری جهت ساخت تالار مرکزی شیراز، اعلام آمادگی کرد.

سهرابی ادامه داد: از سال ١٣٩٣ عملیات اجرایی پروژه تالار مرکزی شیراز در زمینی به متراژ  ١٨٠٠٠ مترمربع و با زیربنای ١٤٤٠٠ مترآغاز شده که تا کنون ٢٥ درصد پیشرفت در ساخت و ساز آن وجود داشت، اما به دلیل کمبود بودجه مالی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، هنوز به اتمام نرسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: جهت تکمیل این مجتمع که شامل سالن های تخصصی نمایش و موسیقی، فضاهای نمایشگاهی و کتابخانه ای تخصصی، رستوران و پلاتوهای تمرین می باشد به حدود ٧٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فاس اضافه کرد: با توجه به اعتبارات عمرانی دولتی، امکان تکمیل و بهره برداری از پروژه توسط دولت نیست و لذا می بایست به بخش خصوصی واگذار یا به صورت مشارکتی ساخته شود.

وی خاطر نشان کرد: شیراز مهد تمدن ایران زمین است و همین امر اهمیت و لزوم زیرساخت های فرهنگی و هنری همچون پروژه تالار مرکزی را بیشتر می کند و به همین دلیل بنا داریم تا در واگذاری و مشارکت با شهرداری شیراز جهت ساخت و بهره برداری این تالار، کارهای لازم را هر چه سریعتر انجام دهیم.


مهران تقوی، معاون مدیرکل تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازدید از پروژه تالار مرکزی شیرازی گفت: با توجه به اهمیت این پروژه برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آنقدر مهم بود که برای انجام مذاکرات با شهرداری جهت احداث و بهره برداری از آن به شیراز سفر کردم که نتیجه این سفر توافقات لازم با شهرداری بود.

مهران تقوی ادامه داد: در سطح کشور حدود ٤٥ پروژه ملی داریم که ٢٠ پروژه آن مربوط به تالارهای مرکزی استان هاست که تنها ٣ پروژه آن به بهره برداری رسیده است.

تقوی افزود: با توجه به این که در سال های پیش توزیع یکسانی از لحاظ بودجه ای نداشته ایم پیشرفت پروژه ها متفاوت است.

معاون مدیرکل تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: رویکرد دولت در واگذاری ها از پیمانکاری به سمت مشارکت عمومی تغییر پیدا است و همین امر سبب شده است تا بودجه های لازم نیز از بودجه های عمومی برداشت شود که شیراز علی رغم آن که از لحاظ جاذبه های فرهنگی و هنری در اولویت قرار دارد ولی متاسفانه از لحاظ جذب بودجه ها پیشرفت چندانی نداشته است.

وی ابراز امیدواری کرد که با اعلام آمادگی و ورود شهرداری شیراز به پروژه تالار مرکزی هر چه زودتر شاهد به بهره برداری رسیدن آن باشیم و خاطر نشان کرد: با توجه به طرح گذر عرفان در شیراز، و وجود ساختمان تاریخی سیلوی غله در پشت پروژه ساخت تالار مرکزی، بهتر است تا با نگهداری اسیلوی غله، از این مجموعه به عنوان یک مجموعه فرهنگی تاریخی یاد شود.

نظرات (۱)

درود و سپاس. پایدار باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG