کاشی حوض

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
کاشی حوض
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

فارس با دو رتبه شهر خلاق و دو روستای برگزیده کتابخوانی، در سال ٩٧، با کسب بیشترین عناوین از این دو جشنواره، رکورددار برگزیده های کتابخوانی در کشور شد.

انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - هنرآنلاین - خبرگزاری صدا و سیما - تابناک فارس -

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن تبریک ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: خوشوقتم که امروز به مردم فارس به ویژه شهروندان شهرهای صدرا و شیراز، همچنین اهالی روستاهای جایدشت فیروزآباد و کریشکی لارستان به واسطه برگزیده شدن در پنجمین جشنواره پایتختی کتاب ایران و جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب تبریک بگویم.

صابر سهرابی ادامه داد: دو شهر شیراز و صدرا که توانسته بودند در بین پنج برگزیده پایتختی کتاب ایران جای گیرند، هرچند نتوانستند عنوان پایختی کتاب را از آن خود کنند اما مفتخریم که بگوییم فارس امسال توانسته است با این دو شهر، دو عنوان «شهر خلاق در زمینه کتاب و کتابخوانی» را به دست آورد.

سهرابی افزود: فارس با دو رتبه شهر خلاق و دو روستای برگزیده کتابخوانی، در سال ٩٧، با کسب بیشترین عناوین از این دو جشنواره، رکورددار برگزیده های کتابخوانی در کشور شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطر نشان کرد: استان فارس در سال جاری تمام ظرفیت خود را استفاده نکرد و امیدواریم در سال های آتی، با حضور تمام شهرها و روستاهای فارس و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی این رکورد برای همیشه فارس ماندگار شود و عنوان پایتختی کتاب نیز برای شهرهای فارس بدست آید.

در همین راستا لوح تقدیری با امضای سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرهای شیراز و صدرا اهدا شد. در این لوح تقدیر آمده است: فرهنگ زمینه ساز و رمز ماندگاری شهرهای جهان است که با این اعتبار، با نام بزرگان، شاعران، نویسندگان و فرهیختگان شان شناخته می شوند. کتاب در فرهنگ ایرانی اسلامی برجسته ترین و مهم ترین حافظ اندیشه ها و خرد بشری است.

در ادامه آمده است: با عنایت به تلاش ها و تدوین برنامه های نوآورانه، مشارکت جویانه، مؤثر و منسجم برای سال ٩٨ و کوشش مستمر همه نهادها دولتی و غیردولتی در اجرای آن، این لوح به مردم فرهیخته و کتابخوان شیراز، استان فارس به عنوان «شهر خلاق در ترویج کتاب خوانی» پنجمین برنامه «انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران» اهدا می شود.

همچنین در لوح تقدیری که توسط حجت الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، ایران به این دو شهر داده شد، آمده است: دوام و استمرار هر ملتی در عرصه فرهنگ و تمدن جهانی پیوندی ناگسستنی با قلمرو دانش و رایش علم و فرزانگی دارد. هر ملتی که کتاب و جوهره ی تعالی بخش آموختن را بر صدر بنشاند، خورشید اقبالش زوال نیابد.

در ادامه این تقدیرنامه به وظیفه یونسکو اشاره شده و آمده است: سازمان جهانی یونسکو، همواره یکی از راهبردهای بنیادین و محوری خود را اشاعه و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با هدف توسعه پایدار، ریشه کن کردن جهل، تعصب و جهان عاری از خشونت معرفی کرده است و هم این بنیاد از سال ٢٠٠١ طرح پایتخت جهانی کتاب را به تصویب رساند تا بستری علمی برای ترویج و توسعه شوق مطالعه در میان ملت های جهان باشد.

در تقدیرنامه یونسکو آمده است: از تلاش های نوآورانه شهرهای مهاباد، صدرا، دزفول و شیراز که به عنوان شهرهای خلاق کتاب در سال ١٣٩٧ انتخاب شده اند صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم.

لازم به ذکر است شهرهای برگزیده از حمایت های مادی و معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه های عمومی کشور و کانون های فرهنگی مساجد در زمینه کتابخوانی در سال ١٣٩٨ بهره خواهند برد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG