کاشی حوض

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
کاشی حوض
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

صابر سهرابی گفت: وقتی کتاب های بهمن بیگی را می خواندم به ولع خاص او برای خدمت به عشایر محروم و مستضعف پی بردم. چیزی که با شیرینی تمام تر در لابلای سطرهای کتاب، آن را ثبت و ضبط کرده است.

انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - شهرسبز -

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به همراه مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی این اداره و حسن دهقان، رئیس انجمن اهل قلم فارس، ضمن دیدار از سکینه کیایی، فعال فرهنگی و اجتماعی فارس، از وی تجلیل کردند.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این دیدار گفت: خانه بهمن بیگی یک موزه فرهنگی است که بایستی توجه ویژه ای نسبت به آن صورت گیرد.

صابر سهرابی ادامه داد: وقتی کتاب های بهمن بیگی را می خواندم به ولع خاص او برای خدمت به عشایر محروم و مستضعف پی بردم. چیزی که با شیرینی تمام تر در لابلای سطرهای کتاب، آن را ثبت و ضبط کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: کارها و خدمات بهمن بیگی همه را تحت تأثیر قرار داده است و کسی نمی تواند آن را منکر شود یا از تاریخ حذف کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس خاطرنشان ساخت: بهمن بیگی می توانست همچون بسیاری به تجارت و ثروت اندوزی روی آورد اما کار بزرگ و سختی را آغاز کرد که ثمره آن را امروز در فرزندان عشایر می بینیم. دیگران ثروت اندوختند و نامی ندارند و او فرهنگ اندوخت و نامش همیشه در تاریخ ماندگار شد.

سکینه کیایی، همسر مرحوم محمد بهمن بیگی، که خود نیز از معلمان عشایری بوده است و هم اکنون به عنوان چهره ای فرهنگی شناخته شده است، در این دیدار ضمن تشکر از حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پس از انقلاب و فضای ایجاد شده، بهمن بیگی خانه نشین شده بود که شهید رجایی و دیگر بزرگان و رجال سیاسی مذهبی، از وی خواستند تا دوباره فعالیت های خود را از سر گیرد و ایشان نیز مجدداً به عرصه فعالیت های فرهنگی و آموزشی برگشتند.

نظرات (۱)

بسیار عالی و مفید. تندرست و پایدار باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG