کاشی حوض

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
کاشی حوض
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه افزایش ۲ برابری مجوز فعالیت مشاغل خانگی، گفت: اصحاب فرهنگ، ادب و هنر مجوز مشاغل خانگی دریافت می کنند.

انتشار: شهرسبز - اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - خبرگزاری شبستان - خبرگزاری مهر - هنر آنلاین - خبرگزاری ایسنا - آریا بانو - روزنامه خبرجنوب شماره 10934 مورخ 7 آبان 1397 - خبرگزاری ایرنا - پیام خبر - روزنامه طلوع شماره 2369 مورخ 7 آبان 1397 - روزنامه سبحان شماره 4727 مورخ 7 آبان 1397 - روزنامه تماشا شماره 1666 مورخ 7 آبان 1397 -


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه افزایش ۲ برابری مجوز فعالیت مشاغل خانگی، گفت: اصحاب فرهنگ، ادب و هنر مجوز مشاغل خانگی دریافت می کنند.

 به گزارش محمدمهدی اسدزاده/ خبرنگار شهرسبز، صابر سهرابی امروز (6 آبان) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اصحاب فرهنگ، ادب و هنر مجوز فعالیت مشاغل خانگی دریافت می کنند، گفت: در راستای اشتغال زایی با ورود به عرصه آموزش های مؤثر کسب و کار، تلاش داریم تا این مهم در عرصه فرهنگ و هنر رونق یابد.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: کارگاه هایی در زمینه های بیمه، مالیات، بازاریابی و شیوه های کسب و کار برگزار شده و در پی آن هستیم در نیم سال دوم، طی تفاهم نامه هایی با نهادهایی چون جهاد دانشگاهی دوره های کارآفرینی فرهنگی هنری و سایر دوره های مرتبط را به صورت رسمی تر و علمی تر با گواهی های معتبر به صورت عمومی و خصوصی برای صاحبان مجوز فعالیت از این اداره کل برگزار کنیم.

 دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این دوره ها آن است که صاحبان مجوز نه تنها با کمترین مشکل مواجه شوند بلکه به توانند فعالیت خود را رونق ببخشند و درآمدزایی مناسبی داشته باشند، افزود: باید مشکلات متداول موسسات، آموزشگاه های آزاد و مهارتی هنری، رسانه ها، نگارخانه ها، مشاغل خانگی و غیره در رشته های مختلف که از این اداره کل مجوز دارند، را با دستگاه های اجرایی و نهادهای مربوطه بتوانیم به حداقل برسانیم و ضمن آن که از صاحبان مجوز این اداره کل درخواست داریم تا مشکلات خود در راستای اشتغال و رونق کسب و کار خود را به واحد اشتغال اداره کل در میان بگذارند تا با بررسی آن موارد به توانیم برای حل آن ها پس از بررسی کارشناسانه اقدامات لازم را انجام شود.

 وی افزود: در راستای حمایت از کسب و کار های فرهنگی این اداره کل همراه و هم قدم با اداره تعاون، کار و امور اجتماعی تسهیلات قانونی لازم را به صاحبان مجوز از این اداره کل خواهد داد که می توان به طرح کاج، طرح تکاپو، طرح کارورزی و غیره اشاره کرد.

 این مقام عالی مسئول فرهنگی هنری با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا کنون حدود 20 مجوز آموزشگاه مهارتی صادر شده که به طور متوسط 68 نفر به شکل مستقیم و 68 نفر هم به شکل غیرمستقیم در این آموزشگاه های مشغول به کار شده اند، اظهارداشت: همچنین مجوز 70 آموزشگاه مهارتی و آزاد هنری نیز تمدید شده که به شکل میانگین حدود 280 نفر هم در آن آموزشگاه ها مشغول فعالیت هستند.

 وی خاطر نشان کرد: در طول یک سال گذشته حدود 20 موسسه فرهنگی هنری چند منظوره مجوز گرفته اند که به شکل میانگین یکصد نفر در این موسسات مشغول کار شده اند و 20 موسسه تک منظوره هم با حدود یکصد نفر نیرو مجوز فعالیت گرفته اند.

 سهرابی اظهار داشت: صاحبان مجوزی که برای ایجاد یا توسعه اشتغال خود نیاز به تسهیلات دارند می توانند با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir  پس از ثبت نام و ارائه طرح خود، فرم خلاصه طرح را از واحد اشتغال ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سطح استان تهیه و تکمیل کنند تا پس از بررسی برای دریافت تسهیلات به اداره کار معرفی شوند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به طرح کارورزی هم گفت: صاحبان مجوز می توانند پس از ثبت نام در سامانه  http://karvarzi.mcls.gov.ir  از نیروی کارورز نیز استفاده کنند و واحدهایی که می خواهند از کارورز استفاده کرده، باید دقت داشته باشند که به ازای یک تا سه نفر بیمه شده تنها از یک کارورز، و بالاتر از سه نفر به ازای هر سه نفر بیمه شده می توانند یک کارورز داشته باشند.

 وی اضافه کرد: بیمه و حقوق افراد کارورز، در طی دوران کارورزی که از سه تا 9 ما می تواند باشد، را دولت پرداخت خواهد کرد و در صورتی که واحد پذیرنده پس از اتمام دوران کارورزی با کارورز قرارداد ببندد، می تواند از مزایای دیگری همچون تخفیف بیمه ای استفاده کند.

اصحاب فرهنگ، ادب و هنر مجوز مشاغل خانگی دریافت می کنند

 رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس خاطر نشان کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی هم می توانند با ثبت نام در سامانه کارورزی، به عنوان کارورز توسط واحدهای پذیرنده مشغول به کار شوند. همچنین اصحاب فرهنگ، ادب و هنر می توانند با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی به آدرس mashaghelkhanegi.ir ثبت نام کرده و برای گرفتن مجوز فعالیت به واحد اشتغال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر استان مراجعه کنند.

 سهرابی ادامه داد: هم اکنون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حدود 150 رشته شغلی در رسته های پژوهش، طراحی، مد و لباس، نشریات مکتوب، نرم افزار و رسانه برخط، بازی های رایانه ای، هنرهای حجمی، هنرهای شنیداری، سینمایی و هنرهای نمایشی می تواند به هنرمندان و فرهنگ وران مجوز فعالیت بدهد.

 وی افزود: متتقاضیان مشاغل خانگی می توانند به سه شکل مستقل، تحت پوشش و پشتیبان اقدام به ثبت نام کنند و متقاضی مستقل به کسی اطلاق می شود که مجوز تنها برای یک نفر و برای خودش ایجاد اشتغال کند و متقاضی تحت پوشش هم به کسی گفته می شود که در سامانه اعلام بیکاری کرده که تقاضا دارد که توسط فرد پشتیبانی به کارگیری شود، متقاضی پشتیبان هم به کسی گفته می شود که حداقل پنج سال سابقه کار مرتبط با شغل مورد تقاضا داشته باشد و بر اساس تعداد نفراتی که در مجوز صادره قید شده است، متعهد به کارگیری افرادی که به عنوان تحت پوشش اقدام به ثبت نام کرده اند، شود.

 سهرابی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون تعداد مجوزهای صادر شده مشاغل خانگی نسبت به سال گذشته 2 برابر شده و بر اساس راستی آزمایی انجام شده است، بیش از 85 درصد مجوزهای صادره منجر به اشتغال شده که درحال حاضر مشغول به فعالیت هستند و در رسته مد و لباس، بصورت صد درصدی به اشتغال و درآمد زایی قابل توجهی دست یافته اند و از جمله می توان به «فاطمه فرهادی» از داراب اشاره کرد که توانسته کارآفرین برتر در زمینه مشاغل خانگی شود و دارندگان مجوز مشاغل خانگی می توانند از تسهیلاتی همچون وام چهار درصد، بیمه و غیره استفاده کنند.

نظرات (۱)

۰۷ آبان ۹۷ ، ۱۶:۴۵ فاطمه سادات داوری
خیلی عالی بود. باتشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG