کاشی حوض

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
کاشی حوض
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
۲۶ شهریور ۹۷ ، ۱۹:۳۳

شورای امر به معروف حوزه فرهنگ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نخستین شورای امر به معروف حوزه فرهنگ سالجاری گفت: فرهنگ سازی از نظر قانونی به فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده است که ما نیز در همه حوزه های فرهنگی هنری اعم از فعالیت های قرآن و عترت؛ نشر، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و ...به نوعی معروف های جامعه را گسترش می دهد.

انتشار: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس - شهرسبز -

اولین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در سالجاری با حضور صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست سلیمان مهدوی با اشاره به تاریخچه تشکیل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: این ستاد که از سال ٧٢ و مطابق با اصل هشتم قانون اساسی تشکیل شد وظیفه دارد تا مرحله اول و دوم امر به معروف و نهی از منکر که همان تذکر قلبی و لسانی است، را که در سطح جامعه مغفول مانده است، احیا کند.

وی اضافه کرد: یکی از مسایلی که پس از پیامبر مکرم اسلام تا کنون مغفول مانده است و ائمه برای بیان آن مجاهدت ها نمودند مسئله معرفی معروف و منکر در سطح جامعه است. چرا که برخی از حاکمان جهان اسلام بخصوص از زمان معاویه به بعد تلاش کردند تا امر به معروف و نهی از منکر را از جامعه بگیرند و همین مسئله هم باعث شد تا کسانی همچون حجاج بن یوسف ثقفی بر منبری بالا رود و در جایی قرار گیرد که امیرالمومنین نشسته بود.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان فارس افزود: در راستای فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر بنا داریم که کارگاه های آموزشی را برای دستگاه های مختلف برگزار کنیم تا این فریضه فراموش شده را بتوانیم به شکل درست آن در سطح جامعه احیاء نماییم.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان نیز در این نشست گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو فرع از فروع دین است که می بایست در احیاء و اجرای آن تلاش کرد.

سهرابی ادامه داد: مهم ترین وظیفه فرهنگ و ارشاد اسلامی، گسترش فرهنگ، ادب و هنر در جامعه است و همین امر باعث شده تا فعالیت های فرهنگی، هنری و قرآنی با توجه به این فرایض انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی در همه حوزه های فرهنگی هنری اعم از فعالیت های قرآن و عترت؛ نشر، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و ...به نوعی معروف های جامعه را گسترش می دهد.

صابر سهرابی اضافه کرد: جشنواره بین المللی امام رضا (ع) که سالهاست برگزار می گردد در جهت گسترش و تعمیق معروفات در قالب هنر و بین هنرمندان است و برنامه هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور و استان ها انجام می دهد، خود باعث رعایت معروفات و فرهنگ جامعه اسلامی است، مثلا جشنواره فرهنگ رضوی که در شاخص هایی چون، سبک زندگی ایرانی اسلامی و اشاعه فرهنگ رضوی و همچنین جشنواره ها و برنامه های فرهنگی از این قبیل است.

وی افزود: تمام برنامه های فرهنگی هنری چه در سطح وزارت خانه و چه در سطح استانی یا شهرستانی در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرهنگ سازی می باشد؛ به خصوص معاونت قرآن و عترت که بدون حکم و ابلاغ در این راستا فعالیت دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه، اگر کتابی چاپ؛ فیلمی تولید، نمایشی اجرا، اثری هنری خلق بشود و برنامه های فرهنگی هنری همچون نمایشگاه کتاب در چارچوب قوانین فرهنگ و ارشاد برپا گردد، همان معرفی و گسترش شاخص های معروف جامعه اسلامی است.

در پایان؛ احکام اعضاء شورای امر به معروف و نهر از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام و بدین ترتیب صابر سهرابی مدیر کل به عنوان رئیس و احمد رضا نداف نیز دبیری این شورا را عهده دار شدند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG