کاشی حوض

شخصی
طبقه بندی موضوعی
Instagram
بایگانی
پیوندها
کاشی حوض
این وبلاگ با کد شامد زیر در سامانه ساماندهی فضای مجازی ثبت شده است:
1-1-714563-64-4-1
همچنین کانال تلگرامی مربوط به این وبلاگ با کد شامد زیر نیز ثبت شده است:
1-1-714563-61-4-2
یادداشت
گفتگو
هنر، ادب، فرهنگ
خبر
نگارخانه
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
۲۳ شهریور ۹۷ ، ۱۹:۰۳

سنت خیمه گاه حسین زرقان

آفتاب ۲۷ ذی الحجه ۱۴۳۹ هجری قمری (۱۷ شهریور ۱۳۹۷ هجری خورشیدی)، تازه از پشت کوه زرقان سر زده است.

مردمان زرقان از پیر و جوان، زن و مرد، کودک و میانسال را می بینی که از خانه هاشان بیرون آمده اند و راهی راهی هستند که برای همه یکسان است. همه رو به سوی خیابان ولی عصر (عج) گذاشته اند.

انتشار: هفته نامه شهرسبز شمار 467 مورخ 20 شهریور 1397 -

تک و توک در میان جمعیت کسی را می بینی که پیراهنی غیر سیاه بر تن داشته باشد.

حسینیه ولی عصر (عج) همان وعده گاه مردم زرقان است. کوچه های تنگی که گرداگرد حسینه را گرفته اند مملو از جمعیت مردمانی است که به عشق حسین (ع) گرد آمده اند.

سنتی چهارصد ساله که روز ۲۷ ذی الحجه، سه روز پیش از آغاز محرم و سوگ آزادمرد کربلا حضرت سیدالشهدا(ع)، مردم با برافراشتن نمادین خیمه گاه حسین بر حسینه شان به استقبال محرم می روند. سیاه جامگان بر تن مردم می نشیند و این آغازی است بر آن چه ۱۴۰۰ سال پیش یزدیان به گمان خویش آن را پایان داده بودند و امروز از پس همه توطئه ها و فتنه ها و سختی ها و … همچنان مردمان دنیا آن پایان را آغازی قرار داده اند برای پاسداشت آنان که در آزادگی و دادخواهی سرآمد جهانیان شدند.

مردم زرقان کم کم جمع شده اند. آفتاب نیز پا به پای مردمان خود را به حسینیه ولی عصر(عج) می رساند. مردان به پشت بام حسینیه آمده اند و زنان و دختران در شبستان حسینیه منتظرند.

و خیمه گاه را مردانی که گرداگرد پشت بام ایستاده اند با رها کردن و بستن بند ها و بر پا می گردد. خیمه گاهی سپید با پرچم هایی سبز و سپید و سرخ… اکنون نوای مداح حسین بر قلب ها یاد حسین را ضرب می گیرد. با پایان مداحی مردان پایین می آیند تا در شبستان حسینیه بر سر خان کرم حسین بنشینند و زنان بر پشت بام زیارت خوانی می کنند به سوی بارگاه حسین…


نظرات (۱)

سلام :)

یا  حسین ..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
KJDYTVG